ElektrickéVozy.cz

Lexus LS 500 F Sport (2018): ještě pohodlnější, ještě výkonnější

  |  komentovat  |  autor: Luboš Srb

Luxusní sedan Lexus LS 500 F Sport (2018), který bude k dispozici i s hybridním pohonem, se představil na mezinárodním autosalonu v New Yorku. Vlajkový model automobilky posouvá řidičské emoce opět o kousek dále cestou vylepšených jízdních schopností a designových úprav, motivovaných dynamikou a výkonem.

Nový Lexus LS 500 ve verzi F Sport pro rok 2018, nabízený v kombinaci s benzínovým nebo hybridním pohonem, rozšiřuje standardní provedení o atraktivnější jízdní vlastnosti založené na pečlivém odladění a vylepšení podvozku, samozřejmě při zachování mimořádného pohodlí.

Pro nové LS 500 v modelovém provedení 2018 navrhl Lexus zbrusu nový vidlicový šestiválec 3,5 litru, využívající dvojité přeplňování pocházející z doby působení značky ve světě Formule 1. Nový vidlicový šestiválec s dvojitým přeplňováním dosahuje parametrů na úrovni jednotek V8, tedy 415 koní a točivý moment je cca 600 Nm. Motor spolupracuje s desetistupňovou automatickou převodovku, která se ve třídě prémiových sedanů objevuje vůbec poprvé.

Nový motor zaujme plochou křivkou točivého momentu a v součinnosti s novou převodovkou nabízí okamžitou akceleraci a konstantní zátah až po červené pole otáčkoměru, přesně v souladu se smyslem označení F Sport. Lexus LS 500 je proto bezpochyby rychlý, o čemž vypovídá akcelerace z 0 na 96 km/h za 4,5 sekundy (verze s benzínovým motorem). Řidič si může odezvu hnacího ústrojí přizpůsobit volbou mezi různými jízdními režimy, od Normal přes Sport S až po Sport S+. Sportovnější charakter jízdy přitom potvrzuje odpovídající zvuková odezva výfukových svodů.

Lexus LS 500h F Sport doplňuje sportovní charakter svým hospodárným chodem. Nový vícestupňový hybridní pohon kombinuje nepřeplňovaný benzínový motor 3,5 litru V6 (podporující Atkinsonův cyklus) se dvěma elektromotory/generátory energie a využívá kompaktní a lehký akumulátor typu Li-Ion. Vidlicový šestiválec používá technologii přímého vstřikování paliva D-4S a lehké komponenty ventilového ústrojí s technologií časování Dual VVT-i, zajišťující dostatek točivého momentu v celém rozpětí otáček motoru. Kombinovaný systémový výkon činí 354 koní.

Nový systém je postaven na planetové bezestupňové převodovce CVT z ústrojí Lexus Hybrid Drive, kterou doplňuje o jedinečnou čtyřstupňovou automatickou převodovku. Obě rychlostní skříně v harmonické spolupráci mění výkon ve čtyřech stupních, a využívají tak celou škálu otáček motoru V6.

V režimu ručního řazení pomocí páček pod volantem fungují obě ústrojí tak, aby se jevila jako desetistupňová převodovka, propůjčující modelu LS 500h F Sport dynamičtější jízdní charakter. Vícestupňový hybridní pohon podporuje intenzivnější zapojování elektromotorů v nižších rychlostech jízdy, kdy se LS 500h za určitých podmínek může pohybovat i s vypnutým zážehovým motorem (až do 140 km/h).

ČLÁNKY:, ,

Diskuze

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na
Opel: v roce 2020 uvedeme plně elektrickou Corsu

Opel: v roce 2020 uvedeme plně elektrickou Corsu

16. 2. 2018  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (0)

Šéf automobilky Opel Michael Lohscheller oznámil, že příští generace Opelu (Vauxhallu) Corsa bude od roku 2019 vyráběn výhradně ve španělské…

Design elektrických vozů Volkswagen: inspirováno Applem

Design elektrických vozů Volkswagen: inspirováno Applem

16. 2. 2018  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (0)

Šéf designu společnosti Volkswagen Klaus Bischoff řekl, že při navrhování svých budoucích elektromobilů se automobilka inspiruje přístupem Applu. Podle Bischoffa je…

Tesla vyrobila přes 300 000 elektromobilů za necelých 6 let

Tesla vyrobila přes 300 000 elektromobilů za necelých 6 let

15. 2. 2018  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

Automobilka Tesla se pochlubila, že za celou svou historii dokázala ve svých továrnách vyprodukovat již 300 000 elektromobilů. Počty prodaných…

Mobilní zobrazení