ElektrickéVozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | autonomní auto | počet elektromobilů v ČR

Lexus LS 500 F Sport (2018): ještě pohodlnější, ještě výkonnější

  |  komentovat  |  autor: Luboš Srb

Luxusní sedan Lexus LS 500 F Sport (2018), který bude k dispozici i s hybridním pohonem, se představil na mezinárodním autosalonu v New Yorku. Vlajkový model automobilky posouvá řidičské emoce opět o kousek dále cestou vylepšených jízdních schopností a designových úprav, motivovaných dynamikou a výkonem.

Nový Lexus LS 500 ve verzi F Sport pro rok 2018, nabízený v kombinaci s benzínovým nebo hybridním pohonem, rozšiřuje standardní provedení o atraktivnější jízdní vlastnosti založené na pečlivém odladění a vylepšení podvozku, samozřejmě při zachování mimořádného pohodlí.

Pro nové LS 500 v modelovém provedení 2018 navrhl Lexus zbrusu nový vidlicový šestiválec 3,5 litru, využívající dvojité přeplňování pocházející z doby působení značky ve světě Formule 1. Nový vidlicový šestiválec s dvojitým přeplňováním dosahuje parametrů na úrovni jednotek V8, tedy 415 koní a točivý moment je cca 600 Nm. Motor spolupracuje s desetistupňovou automatickou převodovku, která se ve třídě prémiových sedanů objevuje vůbec poprvé.

Nový motor zaujme plochou křivkou točivého momentu a v součinnosti s novou převodovkou nabízí okamžitou akceleraci a konstantní zátah až po červené pole otáčkoměru, přesně v souladu se smyslem označení F Sport. Lexus LS 500 je proto bezpochyby rychlý, o čemž vypovídá akcelerace z 0 na 96 km/h za 4,5 sekundy (verze s benzínovým motorem). Řidič si může odezvu hnacího ústrojí přizpůsobit volbou mezi různými jízdními režimy, od Normal přes Sport S až po Sport S+. Sportovnější charakter jízdy přitom potvrzuje odpovídající zvuková odezva výfukových svodů.

Lexus LS 500h F Sport doplňuje sportovní charakter svým hospodárným chodem. Nový vícestupňový hybridní pohon kombinuje nepřeplňovaný benzínový motor 3,5 litru V6 (podporující Atkinsonův cyklus) se dvěma elektromotory/generátory energie a využívá kompaktní a lehký akumulátor typu Li-Ion. Vidlicový šestiválec používá technologii přímého vstřikování paliva D-4S a lehké komponenty ventilového ústrojí s technologií časování Dual VVT-i, zajišťující dostatek točivého momentu v celém rozpětí otáček motoru. Kombinovaný systémový výkon činí 354 koní.

Nový systém je postaven na planetové bezestupňové převodovce CVT z ústrojí Lexus Hybrid Drive, kterou doplňuje o jedinečnou čtyřstupňovou automatickou převodovku. Obě rychlostní skříně v harmonické spolupráci mění výkon ve čtyřech stupních, a využívají tak celou škálu otáček motoru V6.

V režimu ručního řazení pomocí páček pod volantem fungují obě ústrojí tak, aby se jevila jako desetistupňová převodovka, propůjčující modelu LS 500h F Sport dynamičtější jízdní charakter. Vícestupňový hybridní pohon podporuje intenzivnější zapojování elektromotorů v nižších rychlostech jízdy, kdy se LS 500h za určitých podmínek může pohybovat i s vypnutým zážehovým motorem (až do 140 km/h).

ČLÁNKY:, ,

Diskuze

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na
BASF vyvíjí lepší baterie. Zdvojnásobí dojezd elektromobilů

BASF vyvíjí lepší baterie. Zdvojnásobí dojezd elektromobilů

13. 7. 2018  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

Poptávka po lepších bateriích s rozvojem elektromobility výrazně sílí, a tak se všechny možné společnosti snaží vyvinout řešení. Jedno z nich…

Čeká Teslu peklo? Chce dál navyšovat výrobu Modelu 3

Čeká Teslu peklo? Chce dál navyšovat výrobu Modelu 3

13. 7. 2018  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

Elon Musk v nejnovějším rozhovoru uvedl, že největší peklo ve výrobě elektromobilu Tesla Model 3 teprve očekává. Americká automobilka dosáhla na…

Svět se směje autonomnímu Fordu Mustang. Jel jako opilec

Svět se směje autonomnímu Fordu Mustang. Jel jako opilec

13. 7. 2018  |  Martin Skořepa  |  diskuze (0)

Festival rychlosti v britském Goodwoodu je pro některé snad nejzajímavější automobilovou akcí roku, na které stojí za to zejména proslulý závod…

Mobilní zobrazení