Stejně jako celá mateřská automobilka Volkswagen, i luxusní supersportovní vozy Lamborghini se chystají na svojí elektrickou éru. První bateriový model italské značky se má na trh dostat v roce 2028. Ředitel společnosti zatím láká na hybridní modely automobilky. Ty by se na trhu měly udržet i delší dobu.
Mnoho konkurenčních sportovních výrobců již své modelové řady na elektřinu připravuje. I to je jeden z důvodů, proč Lamborghini nechce zůstat pozadu. Aby i veřejnost získala novinku z vývojového prostředí, oznámila společnost alespoň datum uvedení prvního čistého elektromobilu s býkem na kapotě – dočkáme se prý v roce 2028.
V lednu letošního roku navíc ředitel prohlásil, že rok 2022 je posledním, ve kterém značka uvede na trh “pouze” benzínem poháněné vozy. Počínaje příštím rokem uvede Lamborghini na trh jedno hybridní a plug-in hybridní vozidlo. Společnost investuje částku ve výši 1,8 miliardy dolarů do své čtyřleté transformační fáze. Její součástí budou i nové verze oblíbených modelů, které tedy dostanou ke spalovacímu agregátu pomocný elektromotor.
Čtěte také: Chcete nové Lamborghini? A nechtěli byste od této společnosti radši med?
V příštím roce se můžeme těšit na model Aventador HEV. O rok později půjde o dvojici modelů, nejdříve by se mělo dostat na supersportovní luxusní SUV Urus v plug-in hybridní verzi a ke konci roku na Huracán, taktéž s možností nabíjení ze zásuvky. Zatímco někteří výrobci se rozhodli fázi hybridních vozidel úplně přeskočit, vize Lamborghini je ponechat ve hře spalovací motory po co možná nejdelší dobu.
S uvedením plně elektrického modelu v roce 2028 by rozhodně nemělo dojít k ukončení prodejů ani výroby zmíněných hybridních vozidel. Podle rozhovoru pro server Auto Express vkládá vedení automobilky velké naděje do syntetických paliv. Zájemci by tam stále měli možnost volby mezi “spalovací” a elektrickou variantou. Chystaný elektrosporťák navíc nemíří k nahrazení existujícího modelu.
Má se jednat o nový typ vozu pro denní používání. Uvnitř my měl mít uspořádání pro čtyři pasažéry, dvojici dveří a vyšší světlou výšku. Vývojáři budou chtít využít existující spolupráce s mateřskou společností, kterou navázali při navrhování SUV Urus. Zúročí tak zkušenosti v designu a umístění baterií do podvozku, ideální rozložení součástí i možnosti elektrického pohonu v efektivnějším použití v každodenní přepravě.
Stejně jako celá mateřská automobilka Volkswagen, i luxusní supersportovní vozy Lamborghini se chystají na svojí elektrickou éru. První bateriový model italské značky se má na trh dostat v roce 2028. Ředitel společnosti zatím láká na hybridní modely automobilky. Ty by se na trhu měly udržet i delší dobu.
Mnoho konkurenčních sportovních výrobců již své modelové řady na elektřinu připravuje. I to je jeden z důvodů, proč Lamborghini nechce zůstat pozadu. Aby i veřejnost získala novinku z vývojového prostředí, oznámila společnost alespoň datum uvedení prvního čistého elektromobilu s býkem na kapotě – dočkáme se prý v roce 2028.
V lednu letošního roku navíc ředitel prohlásil, že rok 2022 je posledním, ve kterém značka uvede na trh “pouze” benzínem poháněné vozy. Počínaje příštím rokem uvede Lamborghini na trh jedno hybridní a plug-in hybridní vozidlo. Společnost investuje částku ve výši 1,8 miliardy dolarů do své čtyřleté transformační fáze. Její součástí budou i nové verze oblíbených modelů, které tedy dostanou ke spalovacímu agregátu pomocný elektromotor.
Čtěte také: Chcete nové Lamborghini? A nechtěli byste od této společnosti radši med?
V příštím roce se můžeme těšit na model Aventador HEV. O rok později půjde o dvojici modelů, nejdříve by se mělo dostat na supersportovní luxusní SUV Urus v plug-in hybridní verzi a ke konci roku na Huracán, taktéž s možností nabíjení ze zásuvky. Zatímco někteří výrobci se rozhodli fázi hybridních vozidel úplně přeskočit, vize Lamborghini je ponechat ve hře spalovací motory po co možná nejdelší dobu.
S uvedením plně elektrického modelu v roce 2028 by rozhodně nemělo dojít k ukončení prodejů ani výroby zmíněných hybridních vozidel. Podle rozhovoru pro server Auto Express vkládá vedení automobilky velké naděje do syntetických paliv. Zájemci by tam stále měli možnost volby mezi “spalovací” a elektrickou variantou. Chystaný elektrosporťák navíc nemíří k nahrazení existujícího modelu.
Má se jednat o nový typ vozu pro denní používání. Uvnitř my měl mít uspořádání pro čtyři pasažéry, dvojici dveří a vyšší světlou výšku. Vývojáři budou chtít využít existující spolupráce s mateřskou společností, kterou navázali při navrhování SUV Urus. Zúročí tak zkušenosti v designu a umístění baterií do podvozku, ideální rozložení součástí i možnosti elektrického pohonu v efektivnějším použití v každodenní přepravě.