Většina hráčů na poli superaut už hybridní pohonnou jednotku nabízí. Jednou z mála výjimek je Lamborghini – to se drží svých osvědčených deseti a dvanáctiválcových motorů.
Elektrifikace se však chystá i do Sant’Agata Bolognese. Je jen otázkou kdy a v jaké formě. Portál Car nyní tvrdí, že se mu to podařilo zjistit.
Citovaná zpráva uvádí, že Lambo bude chtít dodat hybrid kombinující elektromotor na přední a ikonický dvanáctiválec na zadní nápravě. Což odpovídá spekulacím, které kolovaly světem motorů už dříve. V Car ovšem tvrdí, že hovořili přímo se šéfy Lamborghini a dozvěděli se, že zadní nápravu má pohánět ještě další elektromotor, který zde bude po boku převodovky s dvojitou spojkou a upravenou verzí V12. Baterie mají být umístěny ve středu auta, aby vyrovnávaly těžiště.
Pokud jde o výkon, hovoříme odhadem o 400 koních ze samotné elektrické hnací jednotky. I kdyby se současný 6,5litrový dvanáctiválec Aventadoru nezměnil, znamenalo by to 1 100 koní s pohonem všech čtyř kol. Šlo by o plug-in hybrid s možností pouze elektrického provozu, který by byl postaven na zcela nové platformě s karoserií inspirovanou konceptem Terzo Millennio z roku 2017.
Podle Car se datum uvedení na trh posunulo z roku 2020 na rok 2022, takže budeme muset čekat o něco déle, než nový Aventador uvidíme na silnicích. Na druhou stranu, třeba se nám do té doby podaří došetřit…
Zdroj: Insideevs.com
Většina hráčů na poli superaut už hybridní pohonnou jednotku nabízí. Jednou z mála výjimek je Lamborghini – to se drží svých osvědčených deseti a dvanáctiválcových motorů.
Elektrifikace se však chystá i do Sant’Agata Bolognese. Je jen otázkou kdy a v jaké formě. Portál Car nyní tvrdí, že se mu to podařilo zjistit.
Citovaná zpráva uvádí, že Lambo bude chtít dodat hybrid kombinující elektromotor na přední a ikonický dvanáctiválec na zadní nápravě. Což odpovídá spekulacím, které kolovaly světem motorů už dříve. V Car ovšem tvrdí, že hovořili přímo se šéfy Lamborghini a dozvěděli se, že zadní nápravu má pohánět ještě další elektromotor, který zde bude po boku převodovky s dvojitou spojkou a upravenou verzí V12. Baterie mají být umístěny ve středu auta, aby vyrovnávaly těžiště.
Pokud jde o výkon, hovoříme odhadem o 400 koních ze samotné elektrické hnací jednotky. I kdyby se současný 6,5litrový dvanáctiválec Aventadoru nezměnil, znamenalo by to 1 100 koní s pohonem všech čtyř kol. Šlo by o plug-in hybrid s možností pouze elektrického provozu, který by byl postaven na zcela nové platformě s karoserií inspirovanou konceptem Terzo Millennio z roku 2017.
Podle Car se datum uvedení na trh posunulo z roku 2020 na rok 2022, takže budeme muset čekat o něco déle, než nový Aventador uvidíme na silnicích. Na druhou stranu, třeba se nám do té doby podaří došetřit…
Zdroj: Insideevs.com