Korejská prémiovka Genesis GV60 přichází do Evropy, nabídne výkon až 500 koní
- Genesis přijíždí na osvědčené 800V platformě
- Nejostřejší verze bude mít téměř 500 koní
- Nabíjecí výkon dosahuje až 220 kW

Hyundai v posledních letech vyvinul vlastní elektrickou platformu, a také díky ní předběhl řadu konkurentů. Jde o jedinou elektrickou platformu s 800V technologií v této cenové kategorii. Také díky tomu korejské značky aktuálně vynikají.
Platformu E-GMP začíná využívat další automobilka
Protože byl vývoj platformy finančně velmi náročný, E-GMP se nepoužívá pouze pro Hyundai Ioniq 5, ale také pro sesterský elektromobil Kia EV6. Třetí značka skupiny, Genesis, brzy přijde s novým modelem Genesis GV60. Ten bude společnou platformu E-GMP (Electric Global Modular) ostatních modelů také využívat a současně se stane prvním elektrickým modelem, který automobilka Genesis přiveze do Evropy.
Podle dostupných zpráv bude již brzy možné si automobil předobjednat. Genesis GV60 přijde na trh ve třech verzích: Premium (168 kW), Sport (160 + 74 kW) a Sport Plus (160 + 160 kW). S režimem Boost, který bude k dispozici po dobu 10 sekund, získá nejlepší verze krátkodobý výkon téměř 500 koní.

Čtěte také: Připoutejte se, letíme! Genesis GV70 je luxusnější verzí Hyundai Ioniq 5
Výborné parametry dojezdu i rychlosti nabíjení
Díky baterii o kapacitě 77 kWh zvládá Genesis GV60 až 516 km na jedno nabití. Fyzikální zákony ale platí i zde a s nimi pravidlo, čím větší výkon a větší kola (a samozřejmě i jiné faktory), tím nižší dojezd. Vůz umí nabíjet výkonem až 220 kW.
Další podrobnosti včetně cen budou sděleny později. Automobilka údajně také připravuje zajímavé podmínky financování. Ze tří nových modelů korejské skupiny je subjektivně GV60 nejhezčí, ale protože je Genesis prémiová značka, bude model GV60 s velkou pravděpodobností o něco dražší.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".