Americká automobilka Tesla v čele s Elonem Muskem se rozhodla zpřístupnit svůj nabíjecí konektor z elektromobilů i pro ostatní společnosti, což je poměrně nečekaný krok. Hodlá z něj totiž vytvořit nový standard pro Severní Ameriku. Proč tak kalifornská automobilka činí?
Když americká Tesla začala před čtrnácti lety vyrábět svůj první elektromobil, neexistoval žádný dominantní standard nabíjení. Proto se tenkrát Elon Musk spolu s dalšími pracovníky Tesly rozhodl vyvinout svůj vlastní konektor. Od té doby se však situace razantně změnila a v současnosti tak na trhu evropském i americkém dominuje standard CCS.
I přestože jsou konektory typu CCS již téměř celosvětově přijaty, neznamená to, že jsou nutně nejlepším standardem pro nabíjení. Většina odborníků se totiž shodne na následujícím. Konektor vyvinutý kalifornskou automobilkou přinesl efektivnější a elegantnější design. Nyní společnost oznamuje, že z něj chce udělat nový standard.
Čtěte také: Tesla zpřístupnila nabíjení elektromobilů zdarma v oblastech postižených povodněmi
Jako první krok ve svém snažení tak Tesla svůj konektor přejmenovala na NACS (North American Charging Standard) a zpřístupnila veškeré informace o něm ostatním společnostem.
Na svém blogu pak společnost napsala důležitá fakta. V Severní Americe totiž počet vozidel s konektorem NACS převyšuje vozy s konektorem CCS v poměru 2:1. Síť Superchargerů s konektorem NACS pak má o 60 % více nabíjecích míst než všechny sítě CCS dohromady.
Jak to celé dopadne se ještě uvidí. Tesla to však rozhodně nebude mít lehké, neboť ostatním firmám v automobilovém průmyslu se to určitě nebude moc líbit.
Americká automobilka Tesla v čele s Elonem Muskem se rozhodla zpřístupnit svůj nabíjecí konektor z elektromobilů i pro ostatní společnosti, což je poměrně nečekaný krok. Hodlá z něj totiž vytvořit nový standard pro Severní Ameriku. Proč tak kalifornská automobilka činí?
Když americká Tesla začala před čtrnácti lety vyrábět svůj první elektromobil, neexistoval žádný dominantní standard nabíjení. Proto se tenkrát Elon Musk spolu s dalšími pracovníky Tesly rozhodl vyvinout svůj vlastní konektor. Od té doby se však situace razantně změnila a v současnosti tak na trhu evropském i americkém dominuje standard CCS.
I přestože jsou konektory typu CCS již téměř celosvětově přijaty, neznamená to, že jsou nutně nejlepším standardem pro nabíjení. Většina odborníků se totiž shodne na následujícím. Konektor vyvinutý kalifornskou automobilkou přinesl efektivnější a elegantnější design. Nyní společnost oznamuje, že z něj chce udělat nový standard.
Čtěte také: Tesla zpřístupnila nabíjení elektromobilů zdarma v oblastech postižených povodněmi
Jako první krok ve svém snažení tak Tesla svůj konektor přejmenovala na NACS (North American Charging Standard) a zpřístupnila veškeré informace o něm ostatním společnostem.
Na svém blogu pak společnost napsala důležitá fakta. V Severní Americe totiž počet vozidel s konektorem NACS převyšuje vozy s konektorem CCS v poměru 2:1. Síť Superchargerů s konektorem NACS pak má o 60 % více nabíjecích míst než všechny sítě CCS dohromady.
Jak to celé dopadne se ještě uvidí. Tesla to však rozhodně nebude mít lehké, neboť ostatním firmám v automobilovém průmyslu se to určitě nebude moc líbit.