Společnost ČEZ nám dnes exkluzivně představila nové tarify a podmínky s nabíjením elektromobilů pro rok 2020. Známe podrobnosti.
TIP: ČEZ chce mít do konce letošního roku 200 dobíječek. Novou vybudoval v Mostě
Dosavadní dle slov zástupců energetické společnosti “extrémně výhodný systém”, kdy člověk zaplatil kolem 500 korun měsíčně a mohl aktuální síť 180 veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily využívat co hrdlo ráčilo, podle již dřívějších informací skutečně začátkem roku 2020 skončí.
Změna nebude jednoduchá a týká se něco přes 900 zákazníků. V lednu a v únoru proběhne migrace a kdo ze současných zákazníků nepřejde, bude mít od 1.3. 2020 méně výhodné podmínky a navíc penalizace. ČEZ totiž nechce udržovat dva systémy a rád by, aby elektromobilisté přešli na systém nový. Připravil pro ně i motivaci v podobě dvou měsíců bezplatného dobíjení jejich elektromobilu.
ČEZ se snažil celkem 4+1 nové tarify, které nahrazují dosavadní neomezený tarif, postavit na takových základech, aby lépe zohlednil využívání jeho dobíjecích stanic. Pokud tedy budete jezdit s elektromobilem více a dobíjet na stanicích ČEZ více a častěji, tak dostanete výhodnější ceny. Naopak kdo bude jezdit jen sporadicky nebo bude dokonce nabíječky blokovat, bude za to penalizován. Podobný scénář funguje u konkurenčních provozovatelů nabíjecích stanic. Změnou je i tarifikace, která nebude půlroční, ale měsíční.
taxi | obchodní cestující | víkendový řidič | “pay as you go” | neregistrovaný řidič | |
---|---|---|---|---|---|
měsíční platba | 1750 Kč/měsíc | 550 Kč/měsíc | 200 Kč/měsíc | 0 Kč | 0 Kč |
poplatek za odběr | 3,50 Kč/kWh | 4,50 Kč/kWh | 5,50 Kč/kWh | 7,50 Kč/kWh | 9,50 Kč/kWh |
předplacená spotřeba kWh | 500 kWh “zdarma” | 122 kWh “zdarma” | 36 kWh “zdarma” | 0 | 0 |
*Ceny jsou uvedeny včetně DPH
Aby ČEZ dosáhl toho, že zákazníci na nové tarify přejdou, připravil zajímavou motivaci v podobě dvou měsíců bezplatného nabíjení elektromobilů. Všichni, kteří přejdou do 1.3. 2020, budou mít nabíjení za leden a únor zcela zdarma, a od března pak budou platit dle jejich zvoleného nového tarifu. Kdo naopak nepřejde, bude platit 7,50 Kč za kWh a k tomu ještě poplatek 200 korun měsíčně za manuální evidenci, protože to představuje pro ČEZ práci navíc. Vystavení faktury bude zpoplatněné částkou 400 korun. Takže provozovatel největší sítě dobíječek pro elektroauta opravdu chce, aby všichni ochotně přešli, jinak jim hrozí poměrně nepříjemné penále, kvůli kterým se jim nevyplatí využívat základní nový tarif, na který všechny současné zákazníky neomezeného tarifu ČEZ převede.
TIP: ČEZ bude penalizovat elektromobily, co blokují nabíječky. Ne však spalováky
Nepříjemná penalizace pak přichází i v případě blokování nabíjecích stanic, a sice ve výši 2 Kč za každou minutu po překročení 90 minut stání a připojení u rychlonabíječky (DC) a 480 minut u klasické nabíječky (AC), dokonce i pokud ještě není elektromobil plně nabitý. A zpoplatněno také bude to, když po plném dobití auta zákazník dobíječku neopustí (což může být problém, pokud jeho auto nemá možnost dálkově např. přes aplikaci upozornit řidiče, že má plně nabito). ČEZ zavedl nová opatření a je jasné, že s nimi chce zvýhodnit ty, kteří nabíjí častěji, efektivněji a používají nejnovější elektromobily, naopak majitelé starších elektromobilů mohou mít s novými podmínkami život těžší.
Pokud jde o zavedení nonstop telefonní linky jako podpora pro elektromobilisty v případě nefunkčnosti či poruchy nabíjecí stanice, ČEZ stále zůstává jen o zvažování, takže se nejspíše v nejbližší době zlepšení v tomto směru nedočkáme. Přitom konkurence již nonstop linku nabízí a pokud nemůžete nabíjet ráno nebo večer, nebo třeba o víkendu, je to pro fungování a bezproblémové cestování dost nepříjemné. Změny se ale mají dotknout faktury, kde konečně budou podrobně rozepsané částky přesně za počet kWh, ale také například za penalizace. Dosud zákazník v případě jednorázových plateb z vyučtování vůbec netušil, za co přesně kolik platí.
ČEZ od nového roku nahradí dosavadní řešení včetně aplikace pro jednorázové platby Polyfazer Direct novým pokročilejším systémem od izraelské společnosti Driivz, jejíchž služeb využívá celosvětově přes 300 tisíc řidičů elektroaut. Půjde o komplexní řešení, které bude představovat systém pro sledování svého účtu přes webové stránky, ale také pohodlně přes mobilní aplikaci na chytrých telefonech. Aplikace ČEZ FUTUR/E/GO bude zdarma ke stažení pro Android a iOS, přičemž nově s ní např. budete moci zahájit nabíjení na stanici (tedy i bez čipu), vyhledávat nabíjecí stanice, apod. Zvažuje se i možnost, kdy v případě znefunkčnění dobíjecí stanice, předčasnému konci nabíjení z důvodu závady, ale i po úspěšném plném dobití elektroauta dorazí notifikace řidiči.
ČEZ stejně jako při stavbě svých dobíječek využívá financování z prostředků evropského programu Connectiong Europe Facility (CEF).
Společnost ČEZ nám dnes exkluzivně představila nové tarify a podmínky s nabíjením elektromobilů pro rok 2020. Známe podrobnosti.
TIP: ČEZ chce mít do konce letošního roku 200 dobíječek. Novou vybudoval v Mostě
Dosavadní dle slov zástupců energetické společnosti “extrémně výhodný systém”, kdy člověk zaplatil kolem 500 korun měsíčně a mohl aktuální síť 180 veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily využívat co hrdlo ráčilo, podle již dřívějších informací skutečně začátkem roku 2020 skončí.
Změna nebude jednoduchá a týká se něco přes 900 zákazníků. V lednu a v únoru proběhne migrace a kdo ze současných zákazníků nepřejde, bude mít od 1.3. 2020 méně výhodné podmínky a navíc penalizace. ČEZ totiž nechce udržovat dva systémy a rád by, aby elektromobilisté přešli na systém nový. Připravil pro ně i motivaci v podobě dvou měsíců bezplatného dobíjení jejich elektromobilu.
ČEZ se snažil celkem 4+1 nové tarify, které nahrazují dosavadní neomezený tarif, postavit na takových základech, aby lépe zohlednil využívání jeho dobíjecích stanic. Pokud tedy budete jezdit s elektromobilem více a dobíjet na stanicích ČEZ více a častěji, tak dostanete výhodnější ceny. Naopak kdo bude jezdit jen sporadicky nebo bude dokonce nabíječky blokovat, bude za to penalizován. Podobný scénář funguje u konkurenčních provozovatelů nabíjecích stanic. Změnou je i tarifikace, která nebude půlroční, ale měsíční.
taxi | obchodní cestující | víkendový řidič | “pay as you go” | neregistrovaný řidič | |
---|---|---|---|---|---|
měsíční platba | 1750 Kč/měsíc | 550 Kč/měsíc | 200 Kč/měsíc | 0 Kč | 0 Kč |
poplatek za odběr | 3,50 Kč/kWh | 4,50 Kč/kWh | 5,50 Kč/kWh | 7,50 Kč/kWh | 9,50 Kč/kWh |
předplacená spotřeba kWh | 500 kWh “zdarma” | 122 kWh “zdarma” | 36 kWh “zdarma” | 0 | 0 |
*Ceny jsou uvedeny včetně DPH
Aby ČEZ dosáhl toho, že zákazníci na nové tarify přejdou, připravil zajímavou motivaci v podobě dvou měsíců bezplatného nabíjení elektromobilů. Všichni, kteří přejdou do 1.3. 2020, budou mít nabíjení za leden a únor zcela zdarma, a od března pak budou platit dle jejich zvoleného nového tarifu. Kdo naopak nepřejde, bude platit 7,50 Kč za kWh a k tomu ještě poplatek 200 korun měsíčně za manuální evidenci, protože to představuje pro ČEZ práci navíc. Vystavení faktury bude zpoplatněné částkou 400 korun. Takže provozovatel největší sítě dobíječek pro elektroauta opravdu chce, aby všichni ochotně přešli, jinak jim hrozí poměrně nepříjemné penále, kvůli kterým se jim nevyplatí využívat základní nový tarif, na který všechny současné zákazníky neomezeného tarifu ČEZ převede.
TIP: ČEZ bude penalizovat elektromobily, co blokují nabíječky. Ne však spalováky
Nepříjemná penalizace pak přichází i v případě blokování nabíjecích stanic, a sice ve výši 2 Kč za každou minutu po překročení 90 minut stání a připojení u rychlonabíječky (DC) a 480 minut u klasické nabíječky (AC), dokonce i pokud ještě není elektromobil plně nabitý. A zpoplatněno také bude to, když po plném dobití auta zákazník dobíječku neopustí (což může být problém, pokud jeho auto nemá možnost dálkově např. přes aplikaci upozornit řidiče, že má plně nabito). ČEZ zavedl nová opatření a je jasné, že s nimi chce zvýhodnit ty, kteří nabíjí častěji, efektivněji a používají nejnovější elektromobily, naopak majitelé starších elektromobilů mohou mít s novými podmínkami život těžší.
Pokud jde o zavedení nonstop telefonní linky jako podpora pro elektromobilisty v případě nefunkčnosti či poruchy nabíjecí stanice, ČEZ stále zůstává jen o zvažování, takže se nejspíše v nejbližší době zlepšení v tomto směru nedočkáme. Přitom konkurence již nonstop linku nabízí a pokud nemůžete nabíjet ráno nebo večer, nebo třeba o víkendu, je to pro fungování a bezproblémové cestování dost nepříjemné. Změny se ale mají dotknout faktury, kde konečně budou podrobně rozepsané částky přesně za počet kWh, ale také například za penalizace. Dosud zákazník v případě jednorázových plateb z vyučtování vůbec netušil, za co přesně kolik platí.
ČEZ od nového roku nahradí dosavadní řešení včetně aplikace pro jednorázové platby Polyfazer Direct novým pokročilejším systémem od izraelské společnosti Driivz, jejíchž služeb využívá celosvětově přes 300 tisíc řidičů elektroaut. Půjde o komplexní řešení, které bude představovat systém pro sledování svého účtu přes webové stránky, ale také pohodlně přes mobilní aplikaci na chytrých telefonech. Aplikace ČEZ FUTUR/E/GO bude zdarma ke stažení pro Android a iOS, přičemž nově s ní např. budete moci zahájit nabíjení na stanici (tedy i bez čipu), vyhledávat nabíjecí stanice, apod. Zvažuje se i možnost, kdy v případě znefunkčnění dobíjecí stanice, předčasnému konci nabíjení z důvodu závady, ale i po úspěšném plném dobití elektroauta dorazí notifikace řidiči.
ČEZ stejně jako při stavbě svých dobíječek využívá financování z prostředků evropského programu Connectiong Europe Facility (CEF).