ČEZ chce mít do konce letošního roku 200 dobíječek. Novou vybudoval v Mostě

Luboš Srb

ČEZ pokračuje v rozšiřování své dobíjecí sítě pro elektromobily. Nejnovější přírůstek s možností rychlodobíjení najdeme v Mostě, u areálu Autodromu, kde doplňuje dosavadní stanici normálního dobíjení.

Důvodem, proč ČEZ ve spolupráci se společností Autodrom Most postavily rychlodobíjecí stanici u areálu Autodromu, jsou speciální kurzy bezpečné jízdy s elektrovozy. Návštěvníci těchto kurzů, ale také všichni ostatní tedy jistě ocení možnost dobití přímo zde, než někde v okolí či po cestě.

Jedná se o stojan od výrobce ABB, který je vybaven DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS disponujícími výkonem až 50 kW. Součástí nabídky dobíjecí stanice je také AC nabíjení se standardním konektorem Mennekes, který umožňuje nabíjení s výkonem až do 22 kW.

Tip: Nefunguje dobíjecí stanice? U ČEZu s elektromobilem narazíte, infolinka není nonstop

Pokud jde o placení, v případě bezkontaktního čipu a měsíčního tarifu platíte zhruba 520 Kč a máte veškeré nabíjení po celé republice zdarma. Pokud čip od ČEZu nemáte, potřebujete aplikaci Polyfazer Direct pro jednorázové platby, ovšem pak zaplatíte 7,20 Kč/min (rychlonabíjení) nebo 1,50 Kč/min (pomalé nabíjení).

V přípravě jsou v dohledné době stanice v dalších lokalitách. Aktuálně provozuje Skupina ČEZ v celé České republice více než 150 veřejných dobíjecích stanic, z toho přes 90 rychlodobíjecích. Do konce roku 2019 jich chce mít přes 200, z toho dvě třetiny rychlodobíjecích. ČEZ buduje síť dobíjecích stanic výhradně díky dvojici grantů z evropského programu CEF. Souběžně jsou veřejné dobíjecí stanice stavěny i z vlastních prostředků Skupiny ČEZ.


Autor článku

Luboš Srb - Šéfredaktor

Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, kdy jsem založil první z webových magazínů, Mobilizujeme.cz, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.


Komentáře


Nejnovější články