Nefunguje dobíjecí stanice? U ČEZu s elektromobilem narazíte, infolinka není nonstop
Elektromobilita je teprve v samém začátku, což dokazují i některé porodní bolesti, které zažívají elektromobilisté v České republice.
Tip: ČEZ upozorňuje, že někteří neplatí za dobíjení elektromobilů
Jedním z příkladů může být zákaznická linka, tedy infolinka, která zatím není u všech společností poskytujících dobíjení na svých stanicích k dispozici nonstop, ale pouze v omezeném režimu. V případě, kdy cestujete třeba o víkendu nebo zkrátka „mimo pracovní dobu infolinky“ ráno či večer a nefunguje vám dobíjecí stanice, budete mít prostě smůlu a po telefonu vám nikdo od provozovatele nepomůže.
Zjistili jsme tedy podrobné informace o tom, jak je to aktuálně s fungováním infolinek největších provozovatelů (energetických společností) dobíjecích stanic pro elektromobily v České republice, ať už jde o ČEZ, PRE, E.ON nebo Innogy. V jaké době jejich zákaznické infolinky určené pro hlášení poruch dobíjecích stanic a jakoukoliv pomoc s nimi fungují, na jakém tel. čísle a jde o placenou či bezplatnou službu?
Ve zkratce:
- ČEZ (pouze od 8:00 do 17:00 a jen v pracovní dny): tel. 371 100 351 (placené)
- Doplněno: ČEZ (pokud nefunguje první infolinka, využijte běžnou kontaktní linku ČEZ Distribuce – pro poruchy a technické požadavky): tel. 800 850 860 (zdarma)
- PRE (nonstop, 24 hod denně, 7 dnů v týdnu): tel. 733 143 143 (placené)
- Innogy (nonstop, 24 hod denně, 7 dnů v týdnu): tel. 267 972 070 (placené)
- E.ON (nonstop, 24 hod denně, 7 dnů v týdnu): tel. 739 533 751 (placené)
Vyzkoušeli jsme reálně již všechny tyto zákaznické linky a můžeme říct, že většinou bylo možné problémy s dobíjecí stanicí odstranit na dálku s pomocí operátora na telefonu v řádu několika minut. Dle našich zkušeností se na dobíjecích stanicích stále objevují různé chyby a poruchy, kvůli kterým se stanice zablokuje a zkrátka přestane fungovat. Dle tvrzení operátorů například na jedné ze stanic vypadl signál a tím se stanice zablokovala, takže ji bylo potřeba zrestartovat. Důvodů, které vedou ke zvefunkčnění stanice, však může být více.
Tip: V Evropě přibývá více než 5 nových rychlodobíječek denně
V každém případě pokud elektromobilista zjistí, že stanice není funkční, měl by problém na infolinku okamžitě nahlásit, a to i v případě, že je vedle funkční stojan, přes který se dá také nabíjet. Čím dříve se totiž na problém přijde, tím dříve může být odstraněn, aniž by pak došlo k situaci, kdy voláte na infolinku někdy uprostřed noci (pokud je tedy infolinka nonstop), jenom kvůli tomu, že problém neohlásili řidiči, kteří jej odhalili již přes den, ale nechtěli třeba ztrácet čas (a peníze) voláním na infolinku provozovatele.
Pak jsou tady případy, kdy například nezafunguje infolinka nebo infolinka dokonce ani není, viz. dobíjecí stanice u Lidlu. V takovém případě doporučujeme vyzkoušet nouzové vypnutí a vlastně zrestartování dobíječky většinou pomocí velkého červeného čudlíku. Dle našich zkušeností taková možnost může někdy zafungovat a vrátit dobíjecí stanici k životu, ovšem není tomu tak ve 100 % případů, navíc byste si měli dávat pozor na to, jestli se na nabíjecí stanici v tu chvíli nenabíjí jiné auto, které byste tímto omezili.
Autor článku

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.