Koncern Volkswagen to letos nemá vůbec jednoduché, jelikož poptávka po elektromobilech klesá a čínská konkurence je každým měsícem silnější. Koncern ale nehází flintu do žita a pod značkou Audi představil skvěle vypadající elektromobil, který může čínské konkurenci pořádně zatopit. Navíc se snaží odlišit tím, že vůz nemá ikonické logo Audi.
Audi to na čínském trhu nechce jen tak vzdát a představilo v Šanghaji nový koncept svého elektromobilu s názvem Audi E Concept. Ten nastavuje nový směr automobilky pro čínský trh, protože má zcela odlišný design a dokonce zde nenajdeme ikonické logo Audi se 4 kruhy. Jde tedy o takový rebranding pro čínský trh.
Audi si od představení tohoto modelu slibuje, že v budoucnu získá stabilní postavení na čínském trhu s elektromobily, protože Čína má pravděpodobně nejrozvinutější trh s elektromobily a zájem o ně zde neustále roste. To je hlavní důvod, proč většina automobilek zůstává na čínském trhu i přesto, že je zde obrovská konkurence od místních značek.
Automobilka nenechala nic náhodě, takže je Audi E Concept špičkovým elektromobilem ve všech ohledech. Má duální motor s výkonem 562 kW a pohon na všechna 4 kola. Výkonný motor umožňuje parádní zrychlení – z 0 na 100 km/h vůz dosáhne za 3,6 sekundy. Uvnitř elektromobilu je baterie s obrovskou kapacitu 100 kWh, což umožňuje dojezd až 700 kilometrů, jak uvádí web InsideEVs.
Velká baterie vyžaduje výkonný systém nabíjení, takže vůz využívá 800voltovou architekturu, která umožňuje za 10 minut nabíjení navýšit dojezd o 370 kilometrů. Teoreticky lze tedy elektromobil nabít z 0 na 100 % do půl hodiny. Vůz nemá tradiční zrcátka, ale vše obstarávají širokoúhlé kamery.
Hlavní dominantou interiéru vozu je 4K displej, který je integrovaný po celé šířce palubní desky. Ve vozu je tedy jen velmi málo tlačítek, protože veškeré ovládání je zprostředkováno přes displej. Elektromobil má vlastní operační systém Audi OS, který zahrnuje funkce umělé inteligence a dokonce i funkci rozpoznání obličeje. Samozřejmě nechybí ani autopilot uzpůsobený pro čínský trh.
Aby mohl tento projekt vzniknout, tak se automobilka Audi spojila s čínským konkurentem SAIC, což umožní to, že nové elektromobily budou vyráběny co nejrychleji a budou disponovat pokročilými funkcemi, které majitelé čínských elektromobilů pravidelně využívají. V plánu je několik různých modelů vycházejících z Audi E Concept. Bohužel s největší pravděpodobností se tyto vozy nedostanou mimo čínský trh.
Koncern Volkswagen to letos nemá vůbec jednoduché, jelikož poptávka po elektromobilech klesá a čínská konkurence je každým měsícem silnější. Koncern ale nehází flintu do žita a pod značkou Audi představil skvěle vypadající elektromobil, který může čínské konkurenci pořádně zatopit. Navíc se snaží odlišit tím, že vůz nemá ikonické logo Audi.
Audi to na čínském trhu nechce jen tak vzdát a představilo v Šanghaji nový koncept svého elektromobilu s názvem Audi E Concept. Ten nastavuje nový směr automobilky pro čínský trh, protože má zcela odlišný design a dokonce zde nenajdeme ikonické logo Audi se 4 kruhy. Jde tedy o takový rebranding pro čínský trh.
Audi si od představení tohoto modelu slibuje, že v budoucnu získá stabilní postavení na čínském trhu s elektromobily, protože Čína má pravděpodobně nejrozvinutější trh s elektromobily a zájem o ně zde neustále roste. To je hlavní důvod, proč většina automobilek zůstává na čínském trhu i přesto, že je zde obrovská konkurence od místních značek.
Automobilka nenechala nic náhodě, takže je Audi E Concept špičkovým elektromobilem ve všech ohledech. Má duální motor s výkonem 562 kW a pohon na všechna 4 kola. Výkonný motor umožňuje parádní zrychlení – z 0 na 100 km/h vůz dosáhne za 3,6 sekundy. Uvnitř elektromobilu je baterie s obrovskou kapacitu 100 kWh, což umožňuje dojezd až 700 kilometrů, jak uvádí web InsideEVs.
Velká baterie vyžaduje výkonný systém nabíjení, takže vůz využívá 800voltovou architekturu, která umožňuje za 10 minut nabíjení navýšit dojezd o 370 kilometrů. Teoreticky lze tedy elektromobil nabít z 0 na 100 % do půl hodiny. Vůz nemá tradiční zrcátka, ale vše obstarávají širokoúhlé kamery.
Hlavní dominantou interiéru vozu je 4K displej, který je integrovaný po celé šířce palubní desky. Ve vozu je tedy jen velmi málo tlačítek, protože veškeré ovládání je zprostředkováno přes displej. Elektromobil má vlastní operační systém Audi OS, který zahrnuje funkce umělé inteligence a dokonce i funkci rozpoznání obličeje. Samozřejmě nechybí ani autopilot uzpůsobený pro čínský trh.
Aby mohl tento projekt vzniknout, tak se automobilka Audi spojila s čínským konkurentem SAIC, což umožní to, že nové elektromobily budou vyráběny co nejrychleji a budou disponovat pokročilými funkcemi, které majitelé čínských elektromobilů pravidelně využívají. V plánu je několik různých modelů vycházejících z Audi E Concept. Bohužel s největší pravděpodobností se tyto vozy nedostanou mimo čínský trh.