Kolik kapacity ztratí baterie Tesly Model 3 po 80.000 kilometrech, resp. dvou letech?

  • Bjørn Nyland nám ukázal, kolik ztratila jeho Tesla Model 3 kapacity baterie během dvou let
  • Jeho vůz nemá úplně snadný život, a tak se výsledek dal trochu očekávat
  • Degradace baterie si vyžádala kolem 8 % celkové kapacity
Tesla Model 3

Elektromobil Tesla Model 3

Známý youtuber a zastánce elektromobilů Bjørn Nyland nedávno zveřejnil video ohledně degradace baterie jeho vozu. V rámci natáčení změřil současnou kapacitu Tesly Model 3 Performance a výsledek vlastně není ani takovým překvapením. Jeho Tesla žije poměrně náročný život, kdy je často rychlonabíjena a má na svůj věk vysoký nájezd. A jak tedy vše dopadlo?

Degradace baterie je nepřítel elektromobilů

Během téměř dvou let (22 měsíců) a 80 tisících najetých kilometrech to vypadá, že si degradace baterie vyžádala 8 % z celkové kapacity. To se může jevit zpočátku jako poměrně vysoké číslo, nicméně je obecně známo, že baterie degradují v prvních letech rychleji a poté již pomaleji, navíc zde musíme připočítat i fakt, že Bjørnova Tesla to nemá jednoduché. Během testu youtuber zaznamenal celkovou kapacitu 67 kWh, přičemž nová baterka nabízela 73 kWh.


Čtěte také: Test Tesla Model 3: poprvé s evropskou verzí přelomového elektromobilu


Dále nám pak ukázal, jak se degradace projevuje v čase:

  • 27. duben 2019: 73 kWh
  • 15. říjen 2019: 69,6 kWh
  • 13. červen 2020: 68,8 kWh
  • 6. únor 2021: 67 kWh

Ve videu pak Bjørn vysvětluje, že měření probíhalo s venkovní teplotou -13°C a i tento faktor mohl měření lehce ovlivnit. Nicméně odchylka bude minimální, odhadem okolo 0,5 %.

Jak jste na tom s vaši Teslou vy? Měříte si průběžně zbylou kapacitu? Podělte se s námi o výsledky v diskuzi!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Kolik kapacity ztratí baterie Tesly Model 3 po 80.000 kilometrech, resp. dvou letech?

  • Bjørn Nyland nám ukázal, kolik ztratila jeho Tesla Model 3 kapacity baterie během dvou let
  • Jeho vůz nemá úplně snadný život, a tak se výsledek dal trochu očekávat
  • Degradace baterie si vyžádala kolem 8 % celkové kapacity
Tesla Model 3

Elektromobil Tesla Model 3

Známý youtuber a zastánce elektromobilů Bjørn Nyland nedávno zveřejnil video ohledně degradace baterie jeho vozu. V rámci natáčení změřil současnou kapacitu Tesly Model 3 Performance a výsledek vlastně není ani takovým překvapením. Jeho Tesla žije poměrně náročný život, kdy je často rychlonabíjena a má na svůj věk vysoký nájezd. A jak tedy vše dopadlo?

Degradace baterie je nepřítel elektromobilů

Během téměř dvou let (22 měsíců) a 80 tisících najetých kilometrech to vypadá, že si degradace baterie vyžádala 8 % z celkové kapacity. To se může jevit zpočátku jako poměrně vysoké číslo, nicméně je obecně známo, že baterie degradují v prvních letech rychleji a poté již pomaleji, navíc zde musíme připočítat i fakt, že Bjørnova Tesla to nemá jednoduché. Během testu youtuber zaznamenal celkovou kapacitu 67 kWh, přičemž nová baterka nabízela 73 kWh.


Čtěte také: Test Tesla Model 3: poprvé s evropskou verzí přelomového elektromobilu


Dále nám pak ukázal, jak se degradace projevuje v čase:

  • 27. duben 2019: 73 kWh
  • 15. říjen 2019: 69,6 kWh
  • 13. červen 2020: 68,8 kWh
  • 6. únor 2021: 67 kWh

Ve videu pak Bjørn vysvětluje, že měření probíhalo s venkovní teplotou -13°C a i tento faktor mohl měření lehce ovlivnit. Nicméně odchylka bude minimální, odhadem okolo 0,5 %.

Jak jste na tom s vaši Teslou vy? Měříte si průběžně zbylou kapacitu? Podělte se s námi o výsledky v diskuzi!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."