Známý youtuber a zastánce elektromobilů Bjørn Nyland nedávno zveřejnil video ohledně degradace baterie jeho vozu. V rámci natáčení změřil současnou kapacitu Tesly Model 3 Performance a výsledek vlastně není ani takovým překvapením. Jeho Tesla žije poměrně náročný život, kdy je často rychlonabíjena a má na svůj věk vysoký nájezd. A jak tedy vše dopadlo?
Během téměř dvou let (22 měsíců) a 80 tisících najetých kilometrech to vypadá, že si degradace baterie vyžádala 8 % z celkové kapacity. To se může jevit zpočátku jako poměrně vysoké číslo, nicméně je obecně známo, že baterie degradují v prvních letech rychleji a poté již pomaleji, navíc zde musíme připočítat i fakt, že Bjørnova Tesla to nemá jednoduché. Během testu youtuber zaznamenal celkovou kapacitu 67 kWh, přičemž nová baterka nabízela 73 kWh.
Čtěte také: Test Tesla Model 3: poprvé s evropskou verzí přelomového elektromobilu
Dále nám pak ukázal, jak se degradace projevuje v čase:
Ve videu pak Bjørn vysvětluje, že měření probíhalo s venkovní teplotou -13°C a i tento faktor mohl měření lehce ovlivnit. Nicméně odchylka bude minimální, odhadem okolo 0,5 %.
Jak jste na tom s vaši Teslou vy? Měříte si průběžně zbylou kapacitu? Podělte se s námi o výsledky v diskuzi!
Známý youtuber a zastánce elektromobilů Bjørn Nyland nedávno zveřejnil video ohledně degradace baterie jeho vozu. V rámci natáčení změřil současnou kapacitu Tesly Model 3 Performance a výsledek vlastně není ani takovým překvapením. Jeho Tesla žije poměrně náročný život, kdy je často rychlonabíjena a má na svůj věk vysoký nájezd. A jak tedy vše dopadlo?
Během téměř dvou let (22 měsíců) a 80 tisících najetých kilometrech to vypadá, že si degradace baterie vyžádala 8 % z celkové kapacity. To se může jevit zpočátku jako poměrně vysoké číslo, nicméně je obecně známo, že baterie degradují v prvních letech rychleji a poté již pomaleji, navíc zde musíme připočítat i fakt, že Bjørnova Tesla to nemá jednoduché. Během testu youtuber zaznamenal celkovou kapacitu 67 kWh, přičemž nová baterka nabízela 73 kWh.
Čtěte také: Test Tesla Model 3: poprvé s evropskou verzí přelomového elektromobilu
Dále nám pak ukázal, jak se degradace projevuje v čase:
Ve videu pak Bjørn vysvětluje, že měření probíhalo s venkovní teplotou -13°C a i tento faktor mohl měření lehce ovlivnit. Nicméně odchylka bude minimální, odhadem okolo 0,5 %.
Jak jste na tom s vaši Teslou vy? Měříte si průběžně zbylou kapacitu? Podělte se s námi o výsledky v diskuzi!