Původní Mini, které u nás proslavil především Rowan Atkinson alias Mr. Bean, je stále v kurzu. Jedna britská společnost se ho teď rozhodla přetvořit na elektřinu.
Stará auta jsou auta s duší, řekla si firma Swind, která má zároveň za to, že duši si zaslouží i elektromobily. A tak oba tyto fenomény spojila dohromady. Přitom na to nešla jen polovičatě – pohonná jednotka je vytvořená na míru a vyvinutá přímo samotným úpravcem. Karoserie má současnou úpravu proti korozi, a tak je jisté, že nebude rezavět jako u originálu ze šedesátých let. Modernější požitek z jízdy navíc umocňují nové komponenty brzd a zavěšení kol.
Nějaké extrémní specifikace ovšem neočekávejte. K dispozici je 24kWh Li-Ion battery pack a elektromotor nabízí výkon 110 koní. Z nuly na sto pak tohle Mini rozjedete za 9,2 vteřiny. Což dnes není zas tak působivé, ovšem pořád je to lepší než s původním benzínovým motorem. Maximální rychlost činí 80 mil za hodinu (necelých 130 km/h) a dojezd je stanovený na 125 mil (200 km). Do města tedy ideální, na nějaké velké roadtripy to však není. Hmotnost činí nějakých 720 kg, což z tohoto vozítka činí jeden z nejlehčích elektromobilů na trhu.
Za auto ovšem zaplatíte v přepočtu více než 2 miliony korun, což je dle našeho názoru opravdu hodně. Ač se jedná o krásné autíčko, elektrický pohon cenu příliš neospravedlní, vzhledem k tomu, že pěkné kousky se spalovacím motorem koupíte už za pár stovek tisíc korun. A vydělat ten rozdíl zpravidla příliš ekologické nebývá.
Zdroj: Autoblog
Původní Mini, které u nás proslavil především Rowan Atkinson alias Mr. Bean, je stále v kurzu. Jedna britská společnost se ho teď rozhodla přetvořit na elektřinu.
Stará auta jsou auta s duší, řekla si firma Swind, která má zároveň za to, že duši si zaslouží i elektromobily. A tak oba tyto fenomény spojila dohromady. Přitom na to nešla jen polovičatě – pohonná jednotka je vytvořená na míru a vyvinutá přímo samotným úpravcem. Karoserie má současnou úpravu proti korozi, a tak je jisté, že nebude rezavět jako u originálu ze šedesátých let. Modernější požitek z jízdy navíc umocňují nové komponenty brzd a zavěšení kol.
Nějaké extrémní specifikace ovšem neočekávejte. K dispozici je 24kWh Li-Ion battery pack a elektromotor nabízí výkon 110 koní. Z nuly na sto pak tohle Mini rozjedete za 9,2 vteřiny. Což dnes není zas tak působivé, ovšem pořád je to lepší než s původním benzínovým motorem. Maximální rychlost činí 80 mil za hodinu (necelých 130 km/h) a dojezd je stanovený na 125 mil (200 km). Do města tedy ideální, na nějaké velké roadtripy to však není. Hmotnost činí nějakých 720 kg, což z tohoto vozítka činí jeden z nejlehčích elektromobilů na trhu.
Za auto ovšem zaplatíte v přepočtu více než 2 miliony korun, což je dle našeho názoru opravdu hodně. Ač se jedná o krásné autíčko, elektrický pohon cenu příliš neospravedlní, vzhledem k tomu, že pěkné kousky se spalovacím motorem koupíte už za pár stovek tisíc korun. A vydělat ten rozdíl zpravidla příliš ekologické nebývá.
Zdroj: Autoblog