Elektromobil ujel přes 840 km při rychlosti 110 km/h. Vážně to odpůrcům nestačí?

  • Dojezd už dávno není u elektrických aut problém
  • Elektromobil Lucid Air ujel přes 840 kilometrů na jedno nabití
  • Reálný test proběhl na dálnici při rychlosti přes 110 km/h
Lucid Air Pure

Lucid Air Pure

Možná už jste četli zprávy, že elektromobil ujel třeba i přes 1000 km na jedno nabití. Jenže to často bývají jen jízdy na okruhu nízkou rychlostí a bez zastavení, reálné dojezdy jsou u elektromobilů výrazně nižší. V tomto případě však Lucid Air jel po dálnici rychlostí přes 110 km/h, dokud se úplně nevybil. A zvládl přes 840 km na jedno nabití.

Reálný test na dálnici

Luxusní sedan Lucid Air testovala skupina novinářů, kteří nejprve nabili na maximum baterii vozidla. Poté se za běžného provozu rozjeli po dálnici a čekali, kdy auto přestane fungovat. Během jízdy mělo vozidlo zapnutou klimatizaci a vypnuté vyhřívání sedadel. Po dálnici se přitom řítili průměrnou rychlostí 114 km/h, což je rozdíl oproti standardním testů dojetí elektromobilů, které bývají za mnohem nižší rychlosti.

Jízda za vysoké rychlosti

Vyšší rychlost je totiž pro elektromobily náročnější a baterii ještě více „vycucá“. Toho se ale u elektromobilu Lucid Air bát nemusíte. Vůz vydržel jet přes 800 kilometrů, poté díky klesáním ujel ještě další kilometry. Nakonec Lucid Air Pure najel více než 840 kilometrů, což je lepší hodnota než mají některá auta se spalovacím motorem.

Lucid Air Pure

Lucid Air Pure | foto: Lucid


Čtěte také: Auto s nekonečným dojezdem? Youtuber dostal jednoduše geniální nápad


Úsporné čerpadlo a nový řídící hardware

V modelovém roce 2025 jsou všechny vozy Lucid Air vybaveny energeticky úsporným tepelným čerpadlem, které pomáhá udržovat vysoký dojezd za chladného počasí. Čerpadlo bylo původně jen u modelu Sapphire a později na Air Grand Touring (2024).

Dalším vylepšením standardní výbavy je řídicí hardware nové generace s trojnásobným výpočetním výkonem a dvojnásobnou pamětí pro výrazně lepší a rychlejší zážitek z infotainmentu v autě.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Elektromobil ujel přes 840 km při rychlosti 110 km/h. Vážně to odpůrcům nestačí?

  • Dojezd už dávno není u elektrických aut problém
  • Elektromobil Lucid Air ujel přes 840 kilometrů na jedno nabití
  • Reálný test proběhl na dálnici při rychlosti přes 110 km/h
Lucid Air Pure

Lucid Air Pure

Možná už jste četli zprávy, že elektromobil ujel třeba i přes 1000 km na jedno nabití. Jenže to často bývají jen jízdy na okruhu nízkou rychlostí a bez zastavení, reálné dojezdy jsou u elektromobilů výrazně nižší. V tomto případě však Lucid Air jel po dálnici rychlostí přes 110 km/h, dokud se úplně nevybil. A zvládl přes 840 km na jedno nabití.

Reálný test na dálnici

Luxusní sedan Lucid Air testovala skupina novinářů, kteří nejprve nabili na maximum baterii vozidla. Poté se za běžného provozu rozjeli po dálnici a čekali, kdy auto přestane fungovat. Během jízdy mělo vozidlo zapnutou klimatizaci a vypnuté vyhřívání sedadel. Po dálnici se přitom řítili průměrnou rychlostí 114 km/h, což je rozdíl oproti standardním testů dojetí elektromobilů, které bývají za mnohem nižší rychlosti.

Jízda za vysoké rychlosti

Vyšší rychlost je totiž pro elektromobily náročnější a baterii ještě více „vycucá“. Toho se ale u elektromobilu Lucid Air bát nemusíte. Vůz vydržel jet přes 800 kilometrů, poté díky klesáním ujel ještě další kilometry. Nakonec Lucid Air Pure najel více než 840 kilometrů, což je lepší hodnota než mají některá auta se spalovacím motorem.

Lucid Air Pure

Lucid Air Pure | foto: Lucid


Čtěte také: Auto s nekonečným dojezdem? Youtuber dostal jednoduše geniální nápad


Úsporné čerpadlo a nový řídící hardware

V modelovém roce 2025 jsou všechny vozy Lucid Air vybaveny energeticky úsporným tepelným čerpadlem, které pomáhá udržovat vysoký dojezd za chladného počasí. Čerpadlo bylo původně jen u modelu Sapphire a později na Air Grand Touring (2024).

Dalším vylepšením standardní výbavy je řídicí hardware nové generace s trojnásobným výpočetním výkonem a dvojnásobnou pamětí pro výrazně lepší a rychlejší zážitek z infotainmentu v autě.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."