Kia dává velký důraz na bezpečnost nejen svých vozidel, ale i zaměstnanců v továrnách. Z tohoto důvodu pořídila do svého slovenského závodu inovativní hasicí systém, který si kromě běžných zásahů poradí i s lithium-iontovými bateriemi. Jelikož se v místní továrně montují i elektrické vozy, chce být automobilka připravena na případné potíže.
Inovativní technologie Cristanini WJFE 300 vypadá na pohled jako vysokotlaká pistole. Je to i správný popis, jelikož systém umí vyvinout tlak až 350 barů a pronikne tak nejrůznějšími povrchy. Tryska projde dřevem, ocelí, plasty, sklem i betonem. Díky těmto schopnostem není ani potřeba, aby zasahující složky musely vstupovat do zasaženého místa, kterým může být například kontejner.
Tryska kromě vody používá k hašení směs abraziva. V momentě, kdy se směs dostane k požáru, přemění vodní mlhu pod vysokým tlakem na páru. Ta zvýší svůj objem, podle vyjádření výrobce až 1 700 krát, čímž dochází k odebrání přísunu kyslíku a zdroj ohně vyhasíná.
Plameny se bez přísunu kyslíku dále nemohou šířit. Vodní mlha navíc velmi rychle ochladí postihnuté okolí. Díky tomu lze s uhašeným produktem brzy manipulovat k likvidaci. To je velice jednoduchý a účinný recept na to, jak si poradit i s požárem elektromobilu, který je sice statisticky méně častým než u spalovacích aut, ale o to náročnější k řešení.
Systém je pořízený především jako prevence pro případy vznícení baterií, ať už instalovaných ve voze nebo připravených k montáži. Ve vedlejším efektu ale učiní celé pracovní prostředí bezpečnější i pro odlišné případy vzniku požáru.
Požární tým továrny si systém vyzkoušel jak na hybridním voze, tak i na samostatné lithiové baterii. Test dopadl úspěšně a nejen zasahující tým může být nyní více klidný pro náhlé případy.
Kia dává velký důraz na bezpečnost nejen svých vozidel, ale i zaměstnanců v továrnách. Z tohoto důvodu pořídila do svého slovenského závodu inovativní hasicí systém, který si kromě běžných zásahů poradí i s lithium-iontovými bateriemi. Jelikož se v místní továrně montují i elektrické vozy, chce být automobilka připravena na případné potíže.
Inovativní technologie Cristanini WJFE 300 vypadá na pohled jako vysokotlaká pistole. Je to i správný popis, jelikož systém umí vyvinout tlak až 350 barů a pronikne tak nejrůznějšími povrchy. Tryska projde dřevem, ocelí, plasty, sklem i betonem. Díky těmto schopnostem není ani potřeba, aby zasahující složky musely vstupovat do zasaženého místa, kterým může být například kontejner.
Tryska kromě vody používá k hašení směs abraziva. V momentě, kdy se směs dostane k požáru, přemění vodní mlhu pod vysokým tlakem na páru. Ta zvýší svůj objem, podle vyjádření výrobce až 1 700 krát, čímž dochází k odebrání přísunu kyslíku a zdroj ohně vyhasíná.
Plameny se bez přísunu kyslíku dále nemohou šířit. Vodní mlha navíc velmi rychle ochladí postihnuté okolí. Díky tomu lze s uhašeným produktem brzy manipulovat k likvidaci. To je velice jednoduchý a účinný recept na to, jak si poradit i s požárem elektromobilu, který je sice statisticky méně častým než u spalovacích aut, ale o to náročnější k řešení.
Systém je pořízený především jako prevence pro případy vznícení baterií, ať už instalovaných ve voze nebo připravených k montáži. Ve vedlejším efektu ale učiní celé pracovní prostředí bezpečnější i pro odlišné případy vzniku požáru.
Požární tým továrny si systém vyzkoušel jak na hybridním voze, tak i na samostatné lithiové baterii. Test dopadl úspěšně a nejen zasahující tým může být nyní více klidný pro náhlé případy.