Kia EV9 GT se blíží. Dočkáme se dříve, než v původně avizovaném roce 2025?
- Vrcholná Kia EV9 GT je v přípravě
- Verze GT bude mít oproti standardnímu provedení vylepšený výkon
- Kdy dorazí a jaké bude mít nejostřejší verze specifikace?

Během uvedení standardního modelu Kia EV9 v Evropě automobilka potvrzuje, že nejostřejší verze GT „je za dveřmi“ a že po představení modelu Kia EV6 GT pokračuje značka nejen v ekologicky a udržitelně smýšlející značky, ale taktéž v budování sportovní image.
Kia zatím nemluví o technických parametrech
Jak uvedl server Car and Driver, prezident a generální ředitel automobilky Kia, Ho Sung Song, již koncem března oznámil, že model EV9 GT se začne objevovat na světových trzích od začátku roku 2025. Ale kromě informace, že každá náprava vozidla bude mít vlastní elektromotor, nejsou zatím o hnacím ústrojí k dispozici žádné konkrétní údaje.
Přesto se můžeme pokusit alespoň o hrubý odhad očekávaných vylepšení a na pomoc si vezmeme model EV6 GT, který porovnáme se standardním modelem. Standardní EV6 s pohonem všech kol má výkon 320 koní a točivý moment 605 Nm. U verze GT jsou hodnoty navýšeny na 576 koní a 739 Nm.
- Kia EV9 GT Line | foto: Kia
- Kia EV9 | foto: Kia
Čtěte také: Rychlostní souboj na ostří nože. Kia EV6 GT versus Tesla Model 3 Performance
Automobilka nabídne specifická vybavení pro různé trhy
Víme také, že standardní provedení modelu EV9 dorazí do USA ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku. Začátkem příštího roku ho Kia začne vyrábět ve West Pointu ve státě Georgia. SUV se třemi řadami sedadel bude standardně dodáváno s motorem o výkonu 215 koní pohánějícím zadní kola a vůz bude mít 76,1 kWh baterii. Na výběr bude také baterie s kapacitou 99,8 kWh, která bude k dispozici buďto s jedním motorem o výkonu 201 koní nebo v konfiguraci s pohonem všech kol a výkonem 379 koní a 700 Nm točivého momentu.
Automobilka odhaduje, že verze s pohonem zadní nápravy a větší baterií může na jedno nabití ujet přes 480 km. Žádné další informace týkající se dojezdu Kia zatím neposkytla. EV9 podporuje rychlonabíjení o výkonu až 230 kW. To automobilu umožňuje nabít baterii z 10 % na 80 % za méně než 25 minut. Vůz má k dispozici také 11kW palubní nabíječku.
Detaily výbavy ani ceny modelů pro USA zatím nejsou dostupné. Jisté ale je, že zatímco na jiných trzích je vůz k dispozici s otočnými křesly druhé řady, která lze otočit o 180 stupňů, nebude tato funkce ve Spojených státech možná, protože není v souladu s federálními normami pro bezpečnost motorových vozidel.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".