Test nabíjení Kia EV6 GT-Line — Silácké řeči, nebo skutečná revoluce?

  • Kia uvádí, že model EV6 nabijete z 10 na 80 % za 18 minut
  • Během testování jsme tento fakt samozřejmě ověřili
  • Zvládne námi testovaný model svůj slib dodržet?
Kia EV6 GT-Line na 300kW nabíječce PRE

Kia EV6 GT-Line na 300kW nabíječce PRE | foto: vlastní

Kia EV6 má oproti většině konkurentů ohromnou výhodu, kterou je enormní nabíjecí výkon. Tento parametr v praxi dokáže alespoň z části vyvážit menší dojezd spojený s provozem elektromobilu. My jsme měli možnost vůz otestovat a během týdenní zápůjčky jsme pochopitelně museli nabíjet hned několikrát. Nedalo nám to, a i naše redakce vyzkoušela limity na 300kW nabíječce společnosti PRE umístěné v pražských Čakovicích. Výrobce deklaruje, že se u tohoto modelu dostanete z 10 na 80 % za pouhých 18 minut. Jak je tomu ale doopravdy?

Jak rychle se nabíjí Kia EV6 GT-Line?

V Praze není momentálně mnoho nabíječek, které by využili plný potenciál modelu EV6. Jedna se nachází na dálnici D1 směrem do hlavního města jen kousek od Nupak a její provozovatel není nikdo jiný než Ionity. My jsme se ale vydali na opačný konec města do Čakovic, kde najdete dobíjecí stanici PRE, která disponuje dvěma dobíjecími body s výkonem 300 kW.

Kia uvádí, že díky platformě E-GMP by měl model EV6 pojmout až 239 kW, což znamená, že 77,3kWh baterii dobijete z 10 na 80 % již za 18 minut. Na místo jsme dorazili po dlouhé cestě na dálnici za téměř ideálních podmínek. Teploměr ukazoval 15 °C, v dáli se lesklo zapadající slunce a náš elektromobil byl po několikaminutovém čekání na odjezd právě se nabíjející Škody Enyaq iV připraven na chvíli pravdy. Doslova chvíli.

Kia EV6

Kia EV6


Čtěte také: Elektrická Kia EV6 získala prestižní ocenění, je oficiálně nejlepší z nejlepších


Zvládla to Kia za 18 minut?

Ihned po zapojení se výkon neúnavně šplhal nahoru a na obrazovce se během dvou minut poprvé za dobu testování objevilo trojciferné číslo. Po čtyřech minutách dosáhl nabíjecí výkon svého maxima, které kmitalo mezi 222 a 223 kW. Podrobný průběh najdete v tabulce níže.

Nabíjecí křivka Kia EV6

Takto vypadal průběh nabíjení elektromobilu Kia EV6 GT-Line

Závěrem

A jak to tedy dopadlo? Kia EV6 to doopravdy zvládla! Po 18 minutách a několika sekundách se na přístrojové desce ukázalo kýžených 80 % a já jsem tak mohl nabíjecí kabel v klidu odpojit.

Pokud budete ve zvlášť velkém spěchu, během 5 minut akumulátor dobijete na 30 %, za 7 minut na 40 % a za 9 minut na 50 %. Tak ať to proudí!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Test nabíjení Kia EV6 GT-Line — Silácké řeči, nebo skutečná revoluce?

  • Kia uvádí, že model EV6 nabijete z 10 na 80 % za 18 minut
  • Během testování jsme tento fakt samozřejmě ověřili
  • Zvládne námi testovaný model svůj slib dodržet?
Kia EV6 GT-Line na 300kW nabíječce PRE

Kia EV6 GT-Line na 300kW nabíječce PRE | foto: vlastní

Kia EV6 má oproti většině konkurentů ohromnou výhodu, kterou je enormní nabíjecí výkon. Tento parametr v praxi dokáže alespoň z části vyvážit menší dojezd spojený s provozem elektromobilu. My jsme měli možnost vůz otestovat a během týdenní zápůjčky jsme pochopitelně museli nabíjet hned několikrát. Nedalo nám to, a i naše redakce vyzkoušela limity na 300kW nabíječce společnosti PRE umístěné v pražských Čakovicích. Výrobce deklaruje, že se u tohoto modelu dostanete z 10 na 80 % za pouhých 18 minut. Jak je tomu ale doopravdy?

Jak rychle se nabíjí Kia EV6 GT-Line?

V Praze není momentálně mnoho nabíječek, které by využili plný potenciál modelu EV6. Jedna se nachází na dálnici D1 směrem do hlavního města jen kousek od Nupak a její provozovatel není nikdo jiný než Ionity. My jsme se ale vydali na opačný konec města do Čakovic, kde najdete dobíjecí stanici PRE, která disponuje dvěma dobíjecími body s výkonem 300 kW.

Kia uvádí, že díky platformě E-GMP by měl model EV6 pojmout až 239 kW, což znamená, že 77,3kWh baterii dobijete z 10 na 80 % již za 18 minut. Na místo jsme dorazili po dlouhé cestě na dálnici za téměř ideálních podmínek. Teploměr ukazoval 15 °C, v dáli se lesklo zapadající slunce a náš elektromobil byl po několikaminutovém čekání na odjezd právě se nabíjející Škody Enyaq iV připraven na chvíli pravdy. Doslova chvíli.

Kia EV6

Kia EV6


Čtěte také: Elektrická Kia EV6 získala prestižní ocenění, je oficiálně nejlepší z nejlepších


Zvládla to Kia za 18 minut?

Ihned po zapojení se výkon neúnavně šplhal nahoru a na obrazovce se během dvou minut poprvé za dobu testování objevilo trojciferné číslo. Po čtyřech minutách dosáhl nabíjecí výkon svého maxima, které kmitalo mezi 222 a 223 kW. Podrobný průběh najdete v tabulce níže.

Nabíjecí křivka Kia EV6

Takto vypadal průběh nabíjení elektromobilu Kia EV6 GT-Line

Závěrem

A jak to tedy dopadlo? Kia EV6 to doopravdy zvládla! Po 18 minutách a několika sekundách se na přístrojové desce ukázalo kýžených 80 % a já jsem tak mohl nabíjecí kabel v klidu odpojit.

Pokud budete ve zvlášť velkém spěchu, během 5 minut akumulátor dobijete na 30 %, za 7 minut na 40 % a za 9 minut na 50 %. Tak ať to proudí!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."