Kia EV6 má oproti většině konkurentů ohromnou výhodu, kterou je enormní nabíjecí výkon. Tento parametr v praxi dokáže alespoň z části vyvážit menší dojezd spojený s provozem elektromobilu. My jsme měli možnost vůz otestovat a během týdenní zápůjčky jsme pochopitelně museli nabíjet hned několikrát. Nedalo nám to, a i naše redakce vyzkoušela limity na 300kW nabíječce společnosti PRE umístěné v pražských Čakovicích. Výrobce deklaruje, že se u tohoto modelu dostanete z 10 na 80 % za pouhých 18 minut. Jak je tomu ale doopravdy?
V Praze není momentálně mnoho nabíječek, které by využili plný potenciál modelu EV6. Jedna se nachází na dálnici D1 směrem do hlavního města jen kousek od Nupak a její provozovatel není nikdo jiný než Ionity. My jsme se ale vydali na opačný konec města do Čakovic, kde najdete dobíjecí stanici PRE, která disponuje dvěma dobíjecími body s výkonem 300 kW.
Kia uvádí, že díky platformě E-GMP by měl model EV6 pojmout až 239 kW, což znamená, že 77,3kWh baterii dobijete z 10 na 80 % již za 18 minut. Na místo jsme dorazili po dlouhé cestě na dálnici za téměř ideálních podmínek. Teploměr ukazoval 15 °C, v dáli se lesklo zapadající slunce a náš elektromobil byl po několikaminutovém čekání na odjezd právě se nabíjející Škody Enyaq iV připraven na chvíli pravdy. Doslova chvíli.
Čtěte také: Elektrická Kia EV6 získala prestižní ocenění, je oficiálně nejlepší z nejlepších
Ihned po zapojení se výkon neúnavně šplhal nahoru a na obrazovce se během dvou minut poprvé za dobu testování objevilo trojciferné číslo. Po čtyřech minutách dosáhl nabíjecí výkon svého maxima, které kmitalo mezi 222 a 223 kW. Podrobný průběh najdete v tabulce níže.
A jak to tedy dopadlo? Kia EV6 to doopravdy zvládla! Po 18 minutách a několika sekundách se na přístrojové desce ukázalo kýžených 80 % a já jsem tak mohl nabíjecí kabel v klidu odpojit.
Pokud budete ve zvlášť velkém spěchu, během 5 minut akumulátor dobijete na 30 %, za 7 minut na 40 % a za 9 minut na 50 %. Tak ať to proudí!
Kia EV6 má oproti většině konkurentů ohromnou výhodu, kterou je enormní nabíjecí výkon. Tento parametr v praxi dokáže alespoň z části vyvážit menší dojezd spojený s provozem elektromobilu. My jsme měli možnost vůz otestovat a během týdenní zápůjčky jsme pochopitelně museli nabíjet hned několikrát. Nedalo nám to, a i naše redakce vyzkoušela limity na 300kW nabíječce společnosti PRE umístěné v pražských Čakovicích. Výrobce deklaruje, že se u tohoto modelu dostanete z 10 na 80 % za pouhých 18 minut. Jak je tomu ale doopravdy?
V Praze není momentálně mnoho nabíječek, které by využili plný potenciál modelu EV6. Jedna se nachází na dálnici D1 směrem do hlavního města jen kousek od Nupak a její provozovatel není nikdo jiný než Ionity. My jsme se ale vydali na opačný konec města do Čakovic, kde najdete dobíjecí stanici PRE, která disponuje dvěma dobíjecími body s výkonem 300 kW.
Kia uvádí, že díky platformě E-GMP by měl model EV6 pojmout až 239 kW, což znamená, že 77,3kWh baterii dobijete z 10 na 80 % již za 18 minut. Na místo jsme dorazili po dlouhé cestě na dálnici za téměř ideálních podmínek. Teploměr ukazoval 15 °C, v dáli se lesklo zapadající slunce a náš elektromobil byl po několikaminutovém čekání na odjezd právě se nabíjející Škody Enyaq iV připraven na chvíli pravdy. Doslova chvíli.
Čtěte také: Elektrická Kia EV6 získala prestižní ocenění, je oficiálně nejlepší z nejlepších
Ihned po zapojení se výkon neúnavně šplhal nahoru a na obrazovce se během dvou minut poprvé za dobu testování objevilo trojciferné číslo. Po čtyřech minutách dosáhl nabíjecí výkon svého maxima, které kmitalo mezi 222 a 223 kW. Podrobný průběh najdete v tabulce níže.
A jak to tedy dopadlo? Kia EV6 to doopravdy zvládla! Po 18 minutách a několika sekundách se na přístrojové desce ukázalo kýžených 80 % a já jsem tak mohl nabíjecí kabel v klidu odpojit.
Pokud budete ve zvlášť velkém spěchu, během 5 minut akumulátor dobijete na 30 %, za 7 minut na 40 % a za 9 minut na 50 %. Tak ať to proudí!