Kia EV6 bude ještě lepší. S mírným faceliftem se dočkáme i delšího dojezdu

  • Kia EV6 dostane po třech letech mírný facelift a větší baterii
  • K oficiálnímu představení dojde již brzy spolu s malým modelem EV3
  • Větší kapacita baterie, lepší energetická hustota, i zvýšený dojezd
Kia EV6 facelift (2025)

Kia EV6 facelift (2025) | foto: Kia

Blíží se doba, kdy Kia představí další přírůstek do své elektrické řady. Spolu s menším EV3 by se ale měla pozornost soustředit i na omlazenou verzi prvního zástupce, model EV6. Vůz nastavil pro vlastní řadu i konkurenci velmi vysokou laťku v podobně 800 voltové architektury, obousměrného nabíjení a dojezdu přesahujícím 528 kilometrů. Na jaké novinky se můžeme těšit u faceliftu?

Ještě se neobjevily vrásky a už přichází facelift

Kia EV6 v březnu letošního roku oslavila již třetí narozeniny. Do konce roku bude ještě k zakoupení, počínaje rokem 2025 ji nahradí nová verze. Změny se odehrají samozřejmě i po designové stránce. Model se bude nabízet s novou sadou hliníkových kol v rozměrech od 19 do 21 palců průměru. Zadní část bude osvětlovat nová široká lišta denního svícení se zeštíhlujícími linkami. Drobných změn by měly dostát i čelní světlomety s novým světelným podpisem.

Uvnitř se příliš změn neočekává. Operační systém vozu by měl být povýšen na nejnovější verzi systému ccNC (connected car Navigation Cockpit). Hlavním lákadlem se ovšem stane nová volitelná velikost baterie o kapacitě 84 kWh. Pravděpodobně nahradí současnou verzi 77,4 kWh. Zvýší se nejen kapacita, ale i energetická hustota. Při zachování hmotnosti tak vůz nabídne zhruba o šest procent delší dojezd. Ukazatele by mohly hlásit i hodnoty 560 kilometrů.

Kia EV6 výroba

Výroba elektromobilu Kia EV6 v Jižní Koreji | foto: Hyundai Motor Group


Čtěte také: Kia EV9 opět deklasuje konkurenci. Ovládla anketu Red Dot Awards


560 kilometrů spolehlivého dojezdu

Příznivci rychlejší jízdy a sportovnějších tvarů zajisté sáhnou po modelové variantě GT. Zde by se podle metodiky WLTP mohl dojezd pohybovat kolem 450 kilometrů. Nepatrně se zlepší i čas zrychlení na stovku. Oproti současné generaci udává Kia zrychlení o jednu desetinu sekundy na konečný čas 3,4 sekundy.

Milovníci automobilky na domácím trhu se dočkají oproti zbytku světa podstatně dříve. V Jižní Koreji se plánuje spuštění prodejů již na polovinu letošního roku. Američané i Evropané si ale počkají do začátku příštího roku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Kia EV6 bude ještě lepší. S mírným faceliftem se dočkáme i delšího dojezdu

  • Kia EV6 dostane po třech letech mírný facelift a větší baterii
  • K oficiálnímu představení dojde již brzy spolu s malým modelem EV3
  • Větší kapacita baterie, lepší energetická hustota, i zvýšený dojezd
Kia EV6 facelift (2025)

Kia EV6 facelift (2025) | foto: Kia

Blíží se doba, kdy Kia představí další přírůstek do své elektrické řady. Spolu s menším EV3 by se ale měla pozornost soustředit i na omlazenou verzi prvního zástupce, model EV6. Vůz nastavil pro vlastní řadu i konkurenci velmi vysokou laťku v podobně 800 voltové architektury, obousměrného nabíjení a dojezdu přesahujícím 528 kilometrů. Na jaké novinky se můžeme těšit u faceliftu?

Ještě se neobjevily vrásky a už přichází facelift

Kia EV6 v březnu letošního roku oslavila již třetí narozeniny. Do konce roku bude ještě k zakoupení, počínaje rokem 2025 ji nahradí nová verze. Změny se odehrají samozřejmě i po designové stránce. Model se bude nabízet s novou sadou hliníkových kol v rozměrech od 19 do 21 palců průměru. Zadní část bude osvětlovat nová široká lišta denního svícení se zeštíhlujícími linkami. Drobných změn by měly dostát i čelní světlomety s novým světelným podpisem.

Uvnitř se příliš změn neočekává. Operační systém vozu by měl být povýšen na nejnovější verzi systému ccNC (connected car Navigation Cockpit). Hlavním lákadlem se ovšem stane nová volitelná velikost baterie o kapacitě 84 kWh. Pravděpodobně nahradí současnou verzi 77,4 kWh. Zvýší se nejen kapacita, ale i energetická hustota. Při zachování hmotnosti tak vůz nabídne zhruba o šest procent delší dojezd. Ukazatele by mohly hlásit i hodnoty 560 kilometrů.

Kia EV6 výroba

Výroba elektromobilu Kia EV6 v Jižní Koreji | foto: Hyundai Motor Group


Čtěte také: Kia EV9 opět deklasuje konkurenci. Ovládla anketu Red Dot Awards


560 kilometrů spolehlivého dojezdu

Příznivci rychlejší jízdy a sportovnějších tvarů zajisté sáhnou po modelové variantě GT. Zde by se podle metodiky WLTP mohl dojezd pohybovat kolem 450 kilometrů. Nepatrně se zlepší i čas zrychlení na stovku. Oproti současné generaci udává Kia zrychlení o jednu desetinu sekundy na konečný čas 3,4 sekundy.

Milovníci automobilky na domácím trhu se dočkají oproti zbytku světa podstatně dříve. V Jižní Koreji se plánuje spuštění prodejů již na polovinu letošního roku. Američané i Evropané si ale počkají do začátku příštího roku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."