Ken Block opět řádí. Podívejte se na adrenalinovou jízdu s elektromobilem
- Ken Block se vrací ve velmi netradičním vozidle
- Po Las Vegas se prohání v upraveném elektrickém Audi
- Znamená to snad konec klasické Gymkhany Kena Blocka?

Jestliže jste příznivcem bláznivých kaskadérských jízd, jméno Kena Blocka vám rozhodně nebude cizí. Ten je známý pro své šílené, ale skvěle precizní řidičské umění v nejrůznějších typech upravených vozidel. Řev motoru, smrad pálících se pneumatik, i extravagantní vzhled vozidel k jeho sérii Gymkhana neodmyslitelně patří. Jenže to nelze se stoprocentní jistotou říci o posledním výtvoru. V čem je jízda po Las Vegas jiná?
Co té jízdě jen chybí?
Dosud Ken Block potrápil mnoho typů aut, od Subaru, přes Mustangy, drobné Fiesty nebo i vyztužené pickupy. Všechny zmíněné spojuje většinou turbem přeplňovaný motor a samozřejmě spalovací hnací ústrojí. V posledním videu ale kaskadér přesedl do něčeho velmi odlišného.
V jedenáctém videu série Gymhkana se do hlavní role dostává Audi S1 E-Tron Quattro Hoonitron. Jestliže vám toto jméno přijde povědomé, nemýlíte se. O této kombinaci jezdce s vozem jsme již dříve psali, tehdy se spolu teprve seznamovali. Ken vzal Audi na netradiční projížďku po městě hazardu, Las Vegas. Změna auta je pak to jediné, čím se jízda liší. Všechny běžné součásti jako driftování, jízda bokem, otočky, skoky, osmičky zůstaly zachovány.

Čtěte také: Driftování s elektromobilem? Ken Block konečně pokřtil své Audi RS e-tron GT
Vůz skrývá spoustu tajemství
O voze značky Audi a jeho aktuálních parametrech toho ale bohužel příliš mnoho nevíme. Velmi upravený vzhled je tak téměř to jediné, podle čeho můžeme hodnoty vozu posuzovat. Popisek videa alespoň zmiňuje pohon vozu dvěma elektromotory na 800V architektuře. A pokud se na video podíváte, sami usoudíte, že zvuk, který vůz produkuje, je pro takové vozidlo velmi netradiční.
Na druhou stranu vlastnosti, které elektromotory vozu dodávají, jsou v určitém směru i dost unikátní. Neskutečná síla, která je neustále na kola přenášená, působí, že Audi S1 ani nemůže být ovladatelné. Pokud by se za volant posadil kdokoliv jiný, nejspíše by svojí jízdu ukončil mnohem dříve, než Ken Block.
Video
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.