Výběr nového vozu dnes již není tak jednoduchý, jako býval dříve. Zatímco v minulosti se většina zákazníků rozhodovala mezi „benzínem“ a „naftou“, případně automatickou či manuální převodovkou, dnes je možností znatelně více. Vidle do toho vhodila především elektrifikace a otázka ohledně jejího stupně.
Minule jsme vám položili několik otázek, po jejich zodpovězení jste došli k závěru, zda je pro vás vhodný čistě elektromobil a dnes uděláme to samé s plug-in hybridním ústrojím.
Možná některé z vás překvapí, ale možnost nabíjení doma (případně v zaměstnání) je u plug-in hybridních pohonů mnohem důležitější, než u čistých elektromobilů. Důvod je přitom poměrně jednoduchý. Drtivá většina elektrifikovaných vozů se spalovacím motorem disponuje menší baterií, která se není schopná dobíjet příliš rychle.
I na té nejrychlejší nabíječce byste čekali klidně několik hodin a to prostě nechcete. Ideálním scénářem je tedy večerní příjezd do garáže, kde máte Wallbox (nebo alespoň standardní 230V zásuvku) a přes noc necháte automobil načerpat síly. Ráno se tak vrátíte k plně nabitému vozu, který vás do práce a zpět (v případě kratších cest) zvládne odvézt zcela bez emisí.
Čtěte také: Ceny elektromobilů jdou špatným směrem. V porovnání se spalováky zásadně zdražily
Pokud si pořizujete vůz s plug-in hybridním pohonem z důvodu jakéhosi kompromisu mezi „spalovákem“, který ujede dlouhé vzdálenosti a elektromobilem, který je sice levnější na provoz, ale dlouho se nabíjí a „nikam nedojede“, musíme vás zastavit. Tyto automobily totiž zpravidla disponují menší nádrží, protože část jejího prostoru zabírá právě baterie (která také není nikterak velká).
V některých případech nedosahuje objem nádrže ani 50 litrů, přičemž v drtivé většině případů palivo putuje do zážehových motorů a spotřeba je tedy o trochu vyšší. Výsledkem tak může být dojezd menší, než mají některé elektromobily a proto bychom plug-in hybrid doporučili především těm, kteří se pohybují převážně ve městě. Na druhou stranu, při delších výletech se nemusíte zdržovat nabíjením a stačí jednoduše natankovat. Jen budete muset počítat s častějšími zastávkami.
Koupě plně elektrického vozu v dnešní době mnoho řidičů stále ani nenapadne. Nejde ani tak o to, že by novou technologií pohrdali, nebo byli zvlášť velcí milovníci zvuku spalovacího motoru. Častokrát je důvodem prostý nezájem o automobilový trh, takže to raději zahrají „na jistotu“ bez nutnosti učit se nové věci. Není to škoda?
Výběr nového vozu dnes již není tak jednoduchý, jako býval dříve. Zatímco v minulosti se většina zákazníků rozhodovala mezi „benzínem“ a „naftou“, případně automatickou či manuální převodovkou, dnes je možností znatelně více. Vidle do toho vhodila především elektrifikace a otázka ohledně jejího stupně.
Minule jsme vám položili několik otázek, po jejich zodpovězení jste došli k závěru, zda je pro vás vhodný čistě elektromobil a dnes uděláme to samé s plug-in hybridním ústrojím.
Možná některé z vás překvapí, ale možnost nabíjení doma (případně v zaměstnání) je u plug-in hybridních pohonů mnohem důležitější, než u čistých elektromobilů. Důvod je přitom poměrně jednoduchý. Drtivá většina elektrifikovaných vozů se spalovacím motorem disponuje menší baterií, která se není schopná dobíjet příliš rychle.
I na té nejrychlejší nabíječce byste čekali klidně několik hodin a to prostě nechcete. Ideálním scénářem je tedy večerní příjezd do garáže, kde máte Wallbox (nebo alespoň standardní 230V zásuvku) a přes noc necháte automobil načerpat síly. Ráno se tak vrátíte k plně nabitému vozu, který vás do práce a zpět (v případě kratších cest) zvládne odvézt zcela bez emisí.
Čtěte také: Ceny elektromobilů jdou špatným směrem. V porovnání se spalováky zásadně zdražily
Pokud si pořizujete vůz s plug-in hybridním pohonem z důvodu jakéhosi kompromisu mezi „spalovákem“, který ujede dlouhé vzdálenosti a elektromobilem, který je sice levnější na provoz, ale dlouho se nabíjí a „nikam nedojede“, musíme vás zastavit. Tyto automobily totiž zpravidla disponují menší nádrží, protože část jejího prostoru zabírá právě baterie (která také není nikterak velká).
V některých případech nedosahuje objem nádrže ani 50 litrů, přičemž v drtivé většině případů palivo putuje do zážehových motorů a spotřeba je tedy o trochu vyšší. Výsledkem tak může být dojezd menší, než mají některé elektromobily a proto bychom plug-in hybrid doporučili především těm, kteří se pohybují převážně ve městě. Na druhou stranu, při delších výletech se nemusíte zdržovat nabíjením a stačí jednoduše natankovat. Jen budete muset počítat s častějšími zastávkami.
Koupě plně elektrického vozu v dnešní době mnoho řidičů stále ani nenapadne. Nejde ani tak o to, že by novou technologií pohrdali, nebo byli zvlášť velcí milovníci zvuku spalovacího motoru. Častokrát je důvodem prostý nezájem o automobilový trh, takže to raději zahrají „na jistotu“ bez nutnosti učit se nové věci. Není to škoda?