Systém BlueCruise umožňuje asistovanou jízdu na německých dálnicích. Ve speciálně označených „modrých zónách“ mohou řidiči elektromobilu Ford Mustang Mach-E sundat ruce z volantu při rychlostech až 130 km/h. Povinnost pozorně sledovat provoz ale samozřejmě nadále zůstává.
Jedná se o asistenční systém řidiče úrovně 2+, který monitoruje dopravní značení, rychlostní limity a dopravní situace. Následně upravuje pozici vozu v jízdním pruhu, jeho akceleraci i brzdění při zachování konstantní vzdálenosti od vozidel jedoucích vpředu.
Technologie BlueCruise přichází do Německa po důkladném prověření spolehlivosti v USA a Kanadě, kde systém asistoval při nájezdu 102 milionů kilometrů. Asistent řízení byl testován i v Evropě, kde Fordy absolvovaly 160 000 zkušebních kilometrů.
Čtěte také: Ford žádá o patent na bezdrátové nabíjení elektromobilů během jízdy
Cílem technologie je zajistit řidiči vyšší míru uvolnění při jízdě a zmírnit příznaky únavy na dlouhých trasách. Jedním z klíčových požadavků schválení technologie je infračervená kamera umístěná za volantem, která kontroluje, zda řidič sleduje dopravní situaci.
„Jsme rádi, že po dubnové evropské premiéře našeho systému ve Velké Británii můžeme inovativní technologii nabídnout také uživatelům v Německu,“ říká Martin Sandler, generální ředitel Ford Model e Europe. „Ford BlueCruise dosahuje zcela nové dimenze, pokud jde o komfort řidiče. Může výrazně zjednodušit namáhavé cesty po dálnicích, protože řidiče podporuje inteligentním, osvědčeným a především bezpečným způsobem.“
Systém BlueCruise umožňuje asistovanou jízdu na německých dálnicích. Ve speciálně označených „modrých zónách“ mohou řidiči elektromobilu Ford Mustang Mach-E sundat ruce z volantu při rychlostech až 130 km/h. Povinnost pozorně sledovat provoz ale samozřejmě nadále zůstává.
Jedná se o asistenční systém řidiče úrovně 2+, který monitoruje dopravní značení, rychlostní limity a dopravní situace. Následně upravuje pozici vozu v jízdním pruhu, jeho akceleraci i brzdění při zachování konstantní vzdálenosti od vozidel jedoucích vpředu.
Technologie BlueCruise přichází do Německa po důkladném prověření spolehlivosti v USA a Kanadě, kde systém asistoval při nájezdu 102 milionů kilometrů. Asistent řízení byl testován i v Evropě, kde Fordy absolvovaly 160 000 zkušebních kilometrů.
Čtěte také: Ford žádá o patent na bezdrátové nabíjení elektromobilů během jízdy
Cílem technologie je zajistit řidiči vyšší míru uvolnění při jízdě a zmírnit příznaky únavy na dlouhých trasách. Jedním z klíčových požadavků schválení technologie je infračervená kamera umístěná za volantem, která kontroluje, zda řidič sleduje dopravní situaci.
„Jsme rádi, že po dubnové evropské premiéře našeho systému ve Velké Británii můžeme inovativní technologii nabídnout také uživatelům v Německu,“ říká Martin Sandler, generální ředitel Ford Model e Europe. „Ford BlueCruise dosahuje zcela nové dimenze, pokud jde o komfort řidiče. Může výrazně zjednodušit namáhavé cesty po dálnicích, protože řidiče podporuje inteligentním, osvědčeným a především bezpečným způsobem.“