Ještě nenastala správná doba. Lamborghini odkládá první elektromobil

Pro tradiční výrobce prémiových sportovních vozů se ukazuje přechod na elektromobilitu jako oříšek. Přece jen jejich zákazníci se rekrutují spíše z konzervativních milovníků vůně benzínu a pořádného zvuku motoru než z technologických nadšenců, kterým leží na srdci stav životního prostředí. Naposledy se o tom přesvědčila italská automobilka Lamborghini, která se rozhodla odložit své plány na první bateriový elektromobil až na rok 2029.
Naděje vkládá spíše do syntetických paliv
Podle generálního ředitele automobilky Stephana Winkelmanna není současný trh luxusních sportovních vozů připraven na plnou elektrifikaci. „Nemyslíme si, že rok 2029 je pozdě na elektrický vůz. Nevěříme, že trh v našem segmentu bude připraven už v roce 2025 nebo 2026,“ uvedl Winkelmann na setkání s novináři v sídle Lamborghini v SantʼAgata Bolognese poblíž Boloně.
Winkelmann zdůraznil, že Lamborghini nespěchá s elektrifikací a čeká na jasnější regulační rámec v Evropské unii. Připomněl, že v roce 2026 je plánováno přezkoumání zákazu prodeje nových automobilů se spalovacími motory v EU, který má platit od roku 2035. „Myslíme si, že toto je správný způsob, jak čelit budoucnosti,“ řekl. Diskutuje se také o syntetických palivech, která podle Winkelmanna představují příležitost pro vozy této značky.

Lamborghini si nechá ujet vlak
Lamborghini, které je součástí koncernu Volkswagen, dříve počítalo s tím, že svůj první elektromobil uvede už v roce 2028. Pokud jde o elektrifikací, má dnes v nabídce tři hybridní modely: SUV Urus SE, sportovní vůz Revuelto a nový model Temerario, jehož cena přesahuje 300 000 eur (7,5 milionu korun) bez DPH. Jeho italský konkurent Ferrari naproti tomu plánuje svůj první plně elektrický model uvést na trh již v prvním čtvrtletí příštího roku.
Své plány přehodnotilo i Porsche
Italský výrobce nicméně není jedinou součástí koncernu, která zařazuje v elektrifikaci své modelové řady nižší rychlostní stupeň. Stejně mění svou strategii i Porsche, které plánuje rozšířit nabídku spalovacích motorů a hybridů. Tím přehodnocuje svůj dřívější záměr zachovat po roce 2030 jako jediný model se spalovacím motorem legendární 911.
Autor článku

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.
Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.