Je tu elektromobil pro každého: Nestojí moc a má víc prostoru než Fabie

Dongfeng Nammi Box

Nový elektromobil Dongfeng Box je malý a levný

Češi velmi často mluví o tom, že jsou elektromobily příliš drahé. Pokud se podíváme na nejlevnější modely od tradičních značek, tak je to pravda. Třeba Tesla, která je etalonem na poli elektrických aut, začíná na ceně kolem jednoho milionu. Najdou se však i výjimky, které jdou s cenou tam, kde se pohybuje nová Fabia. A v ledasčem ji strčí do kapsy!

Levný elektromobil už i pro Čechy

Pokud si pořizujete auto jen z důvodu, abyste se s ním za co nejméně peněz dostali z jednoho do druhého bodu, pak je samozřejmě nesmysl vyhazovat zbytečné peníze za dražší elektromobily. Nicméně třeba nový Dongfeng Box nestojí ani 600 tisíc a s dotací začínal na 389 tisících. O něco menší a technicky zastaralejší Fabii koupíte za 349 tisíc.

Je tohle levný elektromobil, na který Češi čekali? Možná ano. Je pro cestující o něco prostornější než Fabia, a to nejen kvůli větší rozměrům (4030 × 1810 × 1570 mm vs. 4108 × 1780 × 1459 mm), ale i rozložení v interiéru. Zavazadlový prostor má objem 326 litrů a po sklopení zadních sedadel až 945 litrů, konkurenční Škodovka 380 litrů.

Moderní technologie

V čem je elektromobil Dongfeng Box výrazně napřed, jsou technologie. Už díky elektrickému pohonu si můžete užít svižné zrychlení již od nulových otáček, velice tichou jízdu bez různých otřesů a řvaní motoru, či moderní výbavu hodnou 21. století. Do té bych zařadil velkou 12″ dotykovou obrazovku, bezdrátové nabíjení telefonu, tempomat, parkovací senzory a další asistenční systémy. Vše v základu. Nechybí ani automatická klimatizace.

Dongfeng Box interiér

Interiér elektromobilu Dongfeng Box | foto: Dongfeng

Nejdůležitější parametry elektromobilu

Pokud jde o techniku elektromobilu, tak pro běžné jízdy nabízí vše potřebné. Na výběr je mezi dvěma verzemi dle velikosti baterie – 31,4 kWh (dojezd 240 km dle WLTP) a 42,3 kWh (dojezd 340 km dle WLTP). V obou případech je vůz osazen LFP baterií, která se může spolehnout i na předehřev, což vede k lepší spotřebě a rychlejšímu nabíjení. To mimochodem zabere jen 30 minut (při nabíjení 30-80 %).

Co sice nemá úplně základní a nejlevnější verze Dongfengu Box, ale má ji 50 tisíc dražší vyšší varianta s delším dojezdem, je technologie V2L. Zatím není moc elektromobilů, které by se mohly touto vychytávkou pochlubit. Díky speciální koncovce můžete auto s baterií proměnit jednoduše v powerbanku a dobíjet s ním třeba jiná auta, domácí spotřebiče, nebo třeba elektrokolo. O něčem takovém se majitelům Fabie může opravdu jen zdát.

Dongfeng Box: specifikace

  • rozměry 4030 × 1810 × 1570 mm
  • hmotnost 1251/1324 kg (dle velikosti baterie)
  • objem kufru: 326/945 l
  • baterie: 31,4 kWh/42,3 kWh
  • dojezd: až 340 km dle normy WLTP
  • nabíjení: až 87,8 kW
  • cena: od 589 000 Kč s DPH
Dongfeng Nammi Box

Dongfeng Box | foto: Dongfeng

Cena od 589 tisíc korun

Dongfeng Box se snaží zbořit mýtus o tom, že jsou elektromobily jen drahé. Nicméně pořizovací cena bez dotace šplhá k téměř 600 tisícům a to si umím dobře představit, že Čechům stále nemusí stačit. Vždyť nová auta si pořizují hlavně firmy, lidé spíše chodí do bazarů pro ojetiny za zlomek ceny.

Na druhou stranu, kdo se podívá i na druhou stranu mince a ví, že v případě elektroaut odpadá téměř jakýkoliv servis a náklady na provoz jsou výrazně nižší, a to při nesrovnatelně lepších jízdních vlastnostech, ten už v roce 2024 nemusí dát automaticky přednost spalovacímu autu třeba v podobě Fabie, či jiného levnějšího auta.

Spalovací auta už někteří mohou zavrhnout

Elektromobily nabízejí pro někoho celkem zajímavou alternativu. Pokud máte možnost nabíjení doma v garáži a pořizovali jste si fotovoltaiku, pak není o čem mluvit. Přínos pro takového člověka je už dnes tak velký, že spalovací auto může po ekonomické stránce rovnou zavrhnout.

S tím, jak budou klesat ceny baterií, se tato možnost otevře více lidem, protože i dnešní elektromobil v ceně jednoho milionu si za poloviční cenu bude moci dovolit každý. Těšíte se?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Je tu elektromobil pro každého: Nestojí moc a má víc prostoru než Fabie

Dongfeng Nammi Box

Nový elektromobil Dongfeng Box je malý a levný

Češi velmi často mluví o tom, že jsou elektromobily příliš drahé. Pokud se podíváme na nejlevnější modely od tradičních značek, tak je to pravda. Třeba Tesla, která je etalonem na poli elektrických aut, začíná na ceně kolem jednoho milionu. Najdou se však i výjimky, které jdou s cenou tam, kde se pohybuje nová Fabia. A v ledasčem ji strčí do kapsy!

Levný elektromobil už i pro Čechy

Pokud si pořizujete auto jen z důvodu, abyste se s ním za co nejméně peněz dostali z jednoho do druhého bodu, pak je samozřejmě nesmysl vyhazovat zbytečné peníze za dražší elektromobily. Nicméně třeba nový Dongfeng Box nestojí ani 600 tisíc a s dotací začínal na 389 tisících. O něco menší a technicky zastaralejší Fabii koupíte za 349 tisíc.

Je tohle levný elektromobil, na který Češi čekali? Možná ano. Je pro cestující o něco prostornější než Fabia, a to nejen kvůli větší rozměrům (4030 × 1810 × 1570 mm vs. 4108 × 1780 × 1459 mm), ale i rozložení v interiéru. Zavazadlový prostor má objem 326 litrů a po sklopení zadních sedadel až 945 litrů, konkurenční Škodovka 380 litrů.

Moderní technologie

V čem je elektromobil Dongfeng Box výrazně napřed, jsou technologie. Už díky elektrickému pohonu si můžete užít svižné zrychlení již od nulových otáček, velice tichou jízdu bez různých otřesů a řvaní motoru, či moderní výbavu hodnou 21. století. Do té bych zařadil velkou 12″ dotykovou obrazovku, bezdrátové nabíjení telefonu, tempomat, parkovací senzory a další asistenční systémy. Vše v základu. Nechybí ani automatická klimatizace.

Dongfeng Box interiér

Interiér elektromobilu Dongfeng Box | foto: Dongfeng

Nejdůležitější parametry elektromobilu

Pokud jde o techniku elektromobilu, tak pro běžné jízdy nabízí vše potřebné. Na výběr je mezi dvěma verzemi dle velikosti baterie – 31,4 kWh (dojezd 240 km dle WLTP) a 42,3 kWh (dojezd 340 km dle WLTP). V obou případech je vůz osazen LFP baterií, která se může spolehnout i na předehřev, což vede k lepší spotřebě a rychlejšímu nabíjení. To mimochodem zabere jen 30 minut (při nabíjení 30-80 %).

Co sice nemá úplně základní a nejlevnější verze Dongfengu Box, ale má ji 50 tisíc dražší vyšší varianta s delším dojezdem, je technologie V2L. Zatím není moc elektromobilů, které by se mohly touto vychytávkou pochlubit. Díky speciální koncovce můžete auto s baterií proměnit jednoduše v powerbanku a dobíjet s ním třeba jiná auta, domácí spotřebiče, nebo třeba elektrokolo. O něčem takovém se majitelům Fabie může opravdu jen zdát.

Dongfeng Box: specifikace

  • rozměry 4030 × 1810 × 1570 mm
  • hmotnost 1251/1324 kg (dle velikosti baterie)
  • objem kufru: 326/945 l
  • baterie: 31,4 kWh/42,3 kWh
  • dojezd: až 340 km dle normy WLTP
  • nabíjení: až 87,8 kW
  • cena: od 589 000 Kč s DPH
Dongfeng Nammi Box

Dongfeng Box | foto: Dongfeng

Cena od 589 tisíc korun

Dongfeng Box se snaží zbořit mýtus o tom, že jsou elektromobily jen drahé. Nicméně pořizovací cena bez dotace šplhá k téměř 600 tisícům a to si umím dobře představit, že Čechům stále nemusí stačit. Vždyť nová auta si pořizují hlavně firmy, lidé spíše chodí do bazarů pro ojetiny za zlomek ceny.

Na druhou stranu, kdo se podívá i na druhou stranu mince a ví, že v případě elektroaut odpadá téměř jakýkoliv servis a náklady na provoz jsou výrazně nižší, a to při nesrovnatelně lepších jízdních vlastnostech, ten už v roce 2024 nemusí dát automaticky přednost spalovacímu autu třeba v podobě Fabie, či jiného levnějšího auta.

Spalovací auta už někteří mohou zavrhnout

Elektromobily nabízejí pro někoho celkem zajímavou alternativu. Pokud máte možnost nabíjení doma v garáži a pořizovali jste si fotovoltaiku, pak není o čem mluvit. Přínos pro takového člověka je už dnes tak velký, že spalovací auto může po ekonomické stránce rovnou zavrhnout.

S tím, jak budou klesat ceny baterií, se tato možnost otevře více lidem, protože i dnešní elektromobil v ceně jednoho milionu si za poloviční cenu bude moci dovolit každý. Těšíte se?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."