Je autopilot Tesly zodpovědný za smrt toho, kdo neřídí? Rozhodnutí soudu nemá obdoby

  • Se svým autopilotem se Tesla dostala na tenký led
  • V jednom z případů byla žalována za smrtelný incident
  • Vytvořil soud svým rozhodnutím precedens?
Tesla Model 3

Tesla Model 3, ilustrační | foto: Tesla

Společnost byla obviněna z úmrtí v důsledku autonehody, při které byl aktivován režim Autopilot. U soudu však Tesla nakonec dokázala vyhrát. Jaký byl vlastně průběh celé události a jak se rozhodovala porota?

Tesla u soudu vyhrála

V roce 2019 řídil vůz kalifornské automobilky Model 3 v kalifornském městě Menifee 37letý muž Micah Lee, když v rychlosti kolem 105 km/h narazil do palmy. Přitom bohužel utrpěl zranění, která se neslučovala se životem. Další dva cestující pak naštěstí vyvázli z nehody pouze se zraněními.

Ti následně podali žalobu, jež tvrdila, že Tesla vědomě prodávala veřejnosti nebezpečný experimentální software a že právě bezpečnostní závady v autonomním systému americké společnosti vedly k nehodě, která řidiče elektromobilu stála život.

Tesla Autopilot

Tesla Autopilot


Čtěte také: Tesla míří k soudu! Obří skandál se šmírováním zákazníků nemá obdoby


Jak rozhodla porota?

Podle přeživšího incidentu byl v době nehody systém Autopilota zapnutý. Tesla to však zpochybnila a v rámci své obrany uvedla, že řidič požil alkohol (ten byl ale stále v povoleném rozmezí) a i kdyby byl autopilot zapnutý, řidič je stále odpovědný za řízení vozu. Jednání soudu bylo dlouhé a složité. Přesto však po čtyřech dnech jednání porota rozhodla, a to ve prospěch kalifornské automobilky.

Není to ale první soudní spor Tesly týkající se autonomního řízení v letošním roce. Podobný případ automobilka vyhrála v dubnu. Jedná se však o první soud, který se týkal úmrtí. V obou případech automobilka vsadila na stejný argument. Řidiči jsou prostě stále zodpovědní za to, co se děje za volantem, ať už je Autopilot zapnutý nebo ne.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Je autopilot Tesly zodpovědný za smrt toho, kdo neřídí? Rozhodnutí soudu nemá obdoby

  • Se svým autopilotem se Tesla dostala na tenký led
  • V jednom z případů byla žalována za smrtelný incident
  • Vytvořil soud svým rozhodnutím precedens?
Tesla Model 3

Tesla Model 3, ilustrační | foto: Tesla

Společnost byla obviněna z úmrtí v důsledku autonehody, při které byl aktivován režim Autopilot. U soudu však Tesla nakonec dokázala vyhrát. Jaký byl vlastně průběh celé události a jak se rozhodovala porota?

Tesla u soudu vyhrála

V roce 2019 řídil vůz kalifornské automobilky Model 3 v kalifornském městě Menifee 37letý muž Micah Lee, když v rychlosti kolem 105 km/h narazil do palmy. Přitom bohužel utrpěl zranění, která se neslučovala se životem. Další dva cestující pak naštěstí vyvázli z nehody pouze se zraněními.

Ti následně podali žalobu, jež tvrdila, že Tesla vědomě prodávala veřejnosti nebezpečný experimentální software a že právě bezpečnostní závady v autonomním systému americké společnosti vedly k nehodě, která řidiče elektromobilu stála život.

Tesla Autopilot

Tesla Autopilot


Čtěte také: Tesla míří k soudu! Obří skandál se šmírováním zákazníků nemá obdoby


Jak rozhodla porota?

Podle přeživšího incidentu byl v době nehody systém Autopilota zapnutý. Tesla to však zpochybnila a v rámci své obrany uvedla, že řidič požil alkohol (ten byl ale stále v povoleném rozmezí) a i kdyby byl autopilot zapnutý, řidič je stále odpovědný za řízení vozu. Jednání soudu bylo dlouhé a složité. Přesto však po čtyřech dnech jednání porota rozhodla, a to ve prospěch kalifornské automobilky.

Není to ale první soudní spor Tesly týkající se autonomního řízení v letošním roce. Podobný případ automobilka vyhrála v dubnu. Jedná se však o první soud, který se týkal úmrtí. V obou případech automobilka vsadila na stejný argument. Řidiči jsou prostě stále zodpovědní za to, co se děje za volantem, ať už je Autopilot zapnutý nebo ne.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."