Společnost byla obviněna z úmrtí v důsledku autonehody, při které byl aktivován režim Autopilot. U soudu však Tesla nakonec dokázala vyhrát. Jaký byl vlastně průběh celé události a jak se rozhodovala porota?
V roce 2019 řídil vůz kalifornské automobilky Model 3 v kalifornském městě Menifee 37letý muž Micah Lee, když v rychlosti kolem 105 km/h narazil do palmy. Přitom bohužel utrpěl zranění, která se neslučovala se životem. Další dva cestující pak naštěstí vyvázli z nehody pouze se zraněními.
Ti následně podali žalobu, jež tvrdila, že Tesla vědomě prodávala veřejnosti nebezpečný experimentální software a že právě bezpečnostní závady v autonomním systému americké společnosti vedly k nehodě, která řidiče elektromobilu stála život.
Čtěte také: Tesla míří k soudu! Obří skandál se šmírováním zákazníků nemá obdoby
Podle přeživšího incidentu byl v době nehody systém Autopilota zapnutý. Tesla to však zpochybnila a v rámci své obrany uvedla, že řidič požil alkohol (ten byl ale stále v povoleném rozmezí) a i kdyby byl autopilot zapnutý, řidič je stále odpovědný za řízení vozu. Jednání soudu bylo dlouhé a složité. Přesto však po čtyřech dnech jednání porota rozhodla, a to ve prospěch kalifornské automobilky.
Není to ale první soudní spor Tesly týkající se autonomního řízení v letošním roce. Podobný případ automobilka vyhrála v dubnu. Jedná se však o první soud, který se týkal úmrtí. V obou případech automobilka vsadila na stejný argument. Řidiči jsou prostě stále zodpovědní za to, co se děje za volantem, ať už je Autopilot zapnutý nebo ne.
Společnost byla obviněna z úmrtí v důsledku autonehody, při které byl aktivován režim Autopilot. U soudu však Tesla nakonec dokázala vyhrát. Jaký byl vlastně průběh celé události a jak se rozhodovala porota?
V roce 2019 řídil vůz kalifornské automobilky Model 3 v kalifornském městě Menifee 37letý muž Micah Lee, když v rychlosti kolem 105 km/h narazil do palmy. Přitom bohužel utrpěl zranění, která se neslučovala se životem. Další dva cestující pak naštěstí vyvázli z nehody pouze se zraněními.
Ti následně podali žalobu, jež tvrdila, že Tesla vědomě prodávala veřejnosti nebezpečný experimentální software a že právě bezpečnostní závady v autonomním systému americké společnosti vedly k nehodě, která řidiče elektromobilu stála život.
Čtěte také: Tesla míří k soudu! Obří skandál se šmírováním zákazníků nemá obdoby
Podle přeživšího incidentu byl v době nehody systém Autopilota zapnutý. Tesla to však zpochybnila a v rámci své obrany uvedla, že řidič požil alkohol (ten byl ale stále v povoleném rozmezí) a i kdyby byl autopilot zapnutý, řidič je stále odpovědný za řízení vozu. Jednání soudu bylo dlouhé a složité. Přesto však po čtyřech dnech jednání porota rozhodla, a to ve prospěch kalifornské automobilky.
Není to ale první soudní spor Tesly týkající se autonomního řízení v letošním roce. Podobný případ automobilka vyhrála v dubnu. Jedná se však o první soud, který se týkal úmrtí. V obou případech automobilka vsadila na stejný argument. Řidiči jsou prostě stále zodpovědní za to, co se děje za volantem, ať už je Autopilot zapnutý nebo ne.