Když se znalce japonské kultury zeptáte na město Eiheidži v prefektuře Fukui, pravděpodobně vám udělá přednášku na téma starobylého buddhistického chrámu. Stejné město bude prvním místem v zemi vycházejícího slunce, v němž bude oficiálně povolena jízda nového vozidla s autonomním řízením.
Japonské ministerstvo dopravy zveřejnilo zprávu hovořící o tom, že od dubna letošního roku začnou ve městě jezdit vozidla vybavená systémem autonomního řízení čtvrté úrovně. Takové vozy již jsou schopny samostatné jízdy bez přítomnosti řidiče. V Japonsku se jedná o první projekt, který získal oficiální povolení japonských úřadů.
Město Eihedži využívá autonomní vozidla ve veřejné dopravě již od března 2021. Na silnicích se dosud objevovala vozidla úrovně tři, která mohla být v určitých úsecích provozována bez lidské asistence. Nová vozidla čtvrtého stupně autonomního řízení již mají vysoký stupeň automatizace a jsou schopna absolvovat určité trasy bez zásahu člověka. Cílem vývoje automobilek jsou plně automatizované vozy páté úrovně autonomního řízení, které se již budou pohybovat zcela samostatně.
Čtěte také: Je autonomní řízení budoucností? Nejnovější průzkum přináší odpověď
Současná trasa, na níž jsou provozovány tři autonomní vozidla úrovně tři, měří šest kilometrů a vede k bráně chrámu. Vozidla s cestujícími využívají na trase elektromagnetické indukční vodiče a jejich rychlost nepřesahuje 12 km/h. Dalším vybavením jsou kamery a senzory využívající umělou inteligenci. Při identifikaci překážky vozidla zpomalí nebo zastaví a také dokáží upozornit chodce na blížící se nebezpečí. Na konci trasy vozy automaticky zastaví.
Město začalo s testy autonomních aut již v roce 2018. V té době samozřejmě pod dohledem živého řidiče. Od března 2021 jezdí vozidla bez řidiče a využívají dvoukilometrový úsek, který je oddělený od běžné dopravy. Za celou dosavadní dobu provozu nebyla zaznamenána žádná dopravní nehoda. Server Asahi uvádí, že cílem japonské vlády do roku 2025 je spuštění autonomních služeb úrovně čtyři ve více než čtyřiceti oblastech.
Když se znalce japonské kultury zeptáte na město Eiheidži v prefektuře Fukui, pravděpodobně vám udělá přednášku na téma starobylého buddhistického chrámu. Stejné město bude prvním místem v zemi vycházejícího slunce, v němž bude oficiálně povolena jízda nového vozidla s autonomním řízením.
Japonské ministerstvo dopravy zveřejnilo zprávu hovořící o tom, že od dubna letošního roku začnou ve městě jezdit vozidla vybavená systémem autonomního řízení čtvrté úrovně. Takové vozy již jsou schopny samostatné jízdy bez přítomnosti řidiče. V Japonsku se jedná o první projekt, který získal oficiální povolení japonských úřadů.
Město Eihedži využívá autonomní vozidla ve veřejné dopravě již od března 2021. Na silnicích se dosud objevovala vozidla úrovně tři, která mohla být v určitých úsecích provozována bez lidské asistence. Nová vozidla čtvrtého stupně autonomního řízení již mají vysoký stupeň automatizace a jsou schopna absolvovat určité trasy bez zásahu člověka. Cílem vývoje automobilek jsou plně automatizované vozy páté úrovně autonomního řízení, které se již budou pohybovat zcela samostatně.
Čtěte také: Je autonomní řízení budoucností? Nejnovější průzkum přináší odpověď
Současná trasa, na níž jsou provozovány tři autonomní vozidla úrovně tři, měří šest kilometrů a vede k bráně chrámu. Vozidla s cestujícími využívají na trase elektromagnetické indukční vodiče a jejich rychlost nepřesahuje 12 km/h. Dalším vybavením jsou kamery a senzory využívající umělou inteligenci. Při identifikaci překážky vozidla zpomalí nebo zastaví a také dokáží upozornit chodce na blížící se nebezpečí. Na konci trasy vozy automaticky zastaví.
Město začalo s testy autonomních aut již v roce 2018. V té době samozřejmě pod dohledem živého řidiče. Od března 2021 jezdí vozidla bez řidiče a využívají dvoukilometrový úsek, který je oddělený od běžné dopravy. Za celou dosavadní dobu provozu nebyla zaznamenána žádná dopravní nehoda. Server Asahi uvádí, že cílem japonské vlády do roku 2025 je spuštění autonomních služeb úrovně čtyři ve více než čtyřiceti oblastech.