Není tomu ani půl roku, kdy Česká pošta pořídila pro své doručovatele stovku elektrických jízdních kol pro snadnější doručování. Již na začátku vyšlo najevo několik potíží, především s nesprávně deklarovanou maximální hmotností. Podle ní totiž s běžným nákladem smí jezdit pouze osoba do 60 kilogramů hmotnosti. Několik zdrojů uvedlo, že již na začátku se zdála být zakázka podezřelá.
Jenže ani po zakoupení potíže nepřestaly. Na sociální síti X (dřívější Twitter) se nyní objevilo video ukazující stav jízdního kola po pouhém měsíci používání. Na něj jde velmi zřetelně poznat vychozené a zničené ložisko hlavového složení. To, co nejspíše vzniklo jako povolení součástky po zahájení provozu, bylo následně ignorováno a následkem toho došlo k poškozené celého hlavového složení.
U nákladní cargo verze elektrokola by se ale dalo očekávat, že budou takto namáhané součástky vyztužené nebo vyrobené z kvalitnějšího materiálu. Dodavatelem kol je společnost Kosmos bike, která se do zakázky přihlásila jako jediný kandidát. Společnost nakoupila běžné elektrické bicykly českého výrobce Crussis a předělala je na cargo verze. Rám tedy není koncipovaný na dodatečnou zátěž nad rámec hmotnosti jezdce.
Čtěte také: Česká pošta je pro smích! Doručovat bude dětským mini-elektromobilem
Zničená ložiska v hlavovém složení tedy mohou být pouze první vlaštovkou z mnoha dalších poruch. Zakázka čítá dodání stovky upravených elektrických kol. Ta v původním stavu stála necelých 34 tisíc korun. Dodavatel je následně upravil přidáním úložného systému reflexních tašek v hodnotě 44 660 korun a jeden kus kola dodal České poště za cenu 78 650 korun. Zakázka vyšla doručovatele na téměř 8 milionů korun bez DPH.
Původně byla zakázka koncipována na 260 elektrických kol v celkové hodnotě do 11,8 milionu korun. Kde se ovšem stala chyba, se zatím stále nepotvrdilo. Česká pošta tak řeší potíže s nedostatečnou hmotností a její doručovatelé kola nakonec z obavy nechtějí ani využívat. Bohužel vše napovídá dalšímu zpackanému výběrovému řízení a nekvalitní dodávce ze strany dodavatele.
Není tomu ani půl roku, kdy Česká pošta pořídila pro své doručovatele stovku elektrických jízdních kol pro snadnější doručování. Již na začátku vyšlo najevo několik potíží, především s nesprávně deklarovanou maximální hmotností. Podle ní totiž s běžným nákladem smí jezdit pouze osoba do 60 kilogramů hmotnosti. Několik zdrojů uvedlo, že již na začátku se zdála být zakázka podezřelá.
Jenže ani po zakoupení potíže nepřestaly. Na sociální síti X (dřívější Twitter) se nyní objevilo video ukazující stav jízdního kola po pouhém měsíci používání. Na něj jde velmi zřetelně poznat vychozené a zničené ložisko hlavového složení. To, co nejspíše vzniklo jako povolení součástky po zahájení provozu, bylo následně ignorováno a následkem toho došlo k poškozené celého hlavového složení.
U nákladní cargo verze elektrokola by se ale dalo očekávat, že budou takto namáhané součástky vyztužené nebo vyrobené z kvalitnějšího materiálu. Dodavatelem kol je společnost Kosmos bike, která se do zakázky přihlásila jako jediný kandidát. Společnost nakoupila běžné elektrické bicykly českého výrobce Crussis a předělala je na cargo verze. Rám tedy není koncipovaný na dodatečnou zátěž nad rámec hmotnosti jezdce.
Čtěte také: Česká pošta je pro smích! Doručovat bude dětským mini-elektromobilem
Zničená ložiska v hlavovém složení tedy mohou být pouze první vlaštovkou z mnoha dalších poruch. Zakázka čítá dodání stovky upravených elektrických kol. Ta v původním stavu stála necelých 34 tisíc korun. Dodavatel je následně upravil přidáním úložného systému reflexních tašek v hodnotě 44 660 korun a jeden kus kola dodal České poště za cenu 78 650 korun. Zakázka vyšla doručovatele na téměř 8 milionů korun bez DPH.
Původně byla zakázka koncipována na 260 elektrických kol v celkové hodnotě do 11,8 milionu korun. Kde se ovšem stala chyba, se zatím stále nepotvrdilo. Česká pošta tak řeší potíže s nedostatečnou hmotností a její doručovatelé kola nakonec z obavy nechtějí ani využívat. Bohužel vše napovídá dalšímu zpackanému výběrovému řízení a nekvalitní dodávce ze strany dodavatele.