Autonomní vozidla jsou stále považovaná za velmi bezpečná, ale přesto občas dojde k určitým poruchám a nedorozumění. Jako například nedávno v San Franciscu, kde se robotaxík Waymo zasekl na kruhovém objezdu.
Jeden z pohotových pozorovatelů vše natočil a zveřejnil na Redditu. Podle jeho svědectví se taxík na kruhovém objezdu zasekl a začal ho obkružovat, což se mu stalo 37 krát. Uvnitř vozu nebyl žádný pasažér, takže si jízdu jako na kolotoči nikdo neužil a nikdo také nebyl touto jízdou ohrožený. Taxík se nakonec podařilo odvolat a kruháč byl opět volný.
Jízda s autonomním vozem americké technologické společnosti Waymo je pořád daleko bezpečnější než s lidským řidičem. Někdy se ale zákazníci dostávají do situací, kterou umělá inteligence prostě stále ještě neumí vyřešit. Lidský zásah by byl snadný a efektivní, ale v autonomním vozidle není možný.
Taková situace nastala například tehdy, pokud v blízkosti vozidla dojde ke rvačce, nebo pokud se přiblíží lupič, který chce pasažéra okrást. Tito narušitelé se sice do vozidla nedostanou, ale pobyt vedle nich byť minutový může být zákazníkovi extrémně nepříjemný. V běžném případě by řidič šlápl na plyn a situaci ujel, ale pasažér v robotaxi nemá šanci, jak odjezd vozidla uspíšit.
Robotaxi Waymo nyní působí v San Franciscu a Los Angeles, do budoucna by mělo začít působit také v Miami. Zde by měl pasažéry vozit elektrický Jaguar I-Pace.
Autonomní vozidla jsou stále považovaná za velmi bezpečná, ale přesto občas dojde k určitým poruchám a nedorozumění. Jako například nedávno v San Franciscu, kde se robotaxík Waymo zasekl na kruhovém objezdu.
Jeden z pohotových pozorovatelů vše natočil a zveřejnil na Redditu. Podle jeho svědectví se taxík na kruhovém objezdu zasekl a začal ho obkružovat, což se mu stalo 37 krát. Uvnitř vozu nebyl žádný pasažér, takže si jízdu jako na kolotoči nikdo neužil a nikdo také nebyl touto jízdou ohrožený. Taxík se nakonec podařilo odvolat a kruháč byl opět volný.
Jízda s autonomním vozem americké technologické společnosti Waymo je pořád daleko bezpečnější než s lidským řidičem. Někdy se ale zákazníci dostávají do situací, kterou umělá inteligence prostě stále ještě neumí vyřešit. Lidský zásah by byl snadný a efektivní, ale v autonomním vozidle není možný.
Taková situace nastala například tehdy, pokud v blízkosti vozidla dojde ke rvačce, nebo pokud se přiblíží lupič, který chce pasažéra okrást. Tito narušitelé se sice do vozidla nedostanou, ale pobyt vedle nich byť minutový může být zákazníkovi extrémně nepříjemný. V běžném případě by řidič šlápl na plyn a situaci ujel, ale pasažér v robotaxi nemá šanci, jak odjezd vozidla uspíšit.
Robotaxi Waymo nyní působí v San Franciscu a Los Angeles, do budoucna by mělo začít působit také v Miami. Zde by měl pasažéry vozit elektrický Jaguar I-Pace.