Začátek letošního roku byl dost divoký, zvlášť pro automobilový průmysl. Z pandemické krize jsme takřka plynule přešli do krize válečné, kdy nás v obou případech provází nedostatek čipů a dalších důležitých součástek. Koncernu Volkswagen se však navzdory těmto skutečnostem dost dařilo.
Německému koncernu se dle tiskové zprávy oproti minulému roku podařilo v prvním čtvrtletí dovršit až dvojnásobného provozního zisku. Ten letos dosáhl 8,5 miliard eur, což je okolo 208,5 miliard korun. Samotné tržby pak s meziročním nárůstem o 0,6 % dosáhly 62,7 miliard eur, to je asi 1,5 bilionu korun.
Během prvního čtvrtletí firma dodala přesně 1 898 272 vozidel, což značí meziroční pokles o zhruba 20 %. Za to může dle společnosti především právě zmíněný nedostatek čipů. Vliv má určitě také zastavení výroby a embargo na dovoz v Rusku, pro které se společnost rozhodla v reakci na ruskou agresi na Ukrajině.
Čtěte také: Volkswagen uzavírá dohodu s novým dodatelem čipů pro autonomní řízení
Ačkoliv nikdo nemůže stoprocentně předpovědět, co zvlášť v dnešní krizové době přinese budoucnost, hrubý odhad určitě neuškodí. Dle něj by měly výsledky společnosti nadále zůstat pozitivní a růst. Automobilka letos očekává růst prodejů o 8 až 13 %.
Na druhou stranu však automobilka připouští, že by mohlo také dojít k černému scénáři, kdy by došlo k zákazu dovozu ruských energetických surovin. Kvůli tomu se firma rozhodla k modernizaci dodávek energií pro svou továrnu ve Wolfsburgu, která tak bude využívat alternativní zdroje paliva. Díky tomu by nemělo dojít k omezení provozu.
Začátek letošního roku byl dost divoký, zvlášť pro automobilový průmysl. Z pandemické krize jsme takřka plynule přešli do krize válečné, kdy nás v obou případech provází nedostatek čipů a dalších důležitých součástek. Koncernu Volkswagen se však navzdory těmto skutečnostem dost dařilo.
Německému koncernu se dle tiskové zprávy oproti minulému roku podařilo v prvním čtvrtletí dovršit až dvojnásobného provozního zisku. Ten letos dosáhl 8,5 miliard eur, což je okolo 208,5 miliard korun. Samotné tržby pak s meziročním nárůstem o 0,6 % dosáhly 62,7 miliard eur, to je asi 1,5 bilionu korun.
Během prvního čtvrtletí firma dodala přesně 1 898 272 vozidel, což značí meziroční pokles o zhruba 20 %. Za to může dle společnosti především právě zmíněný nedostatek čipů. Vliv má určitě také zastavení výroby a embargo na dovoz v Rusku, pro které se společnost rozhodla v reakci na ruskou agresi na Ukrajině.
Čtěte také: Volkswagen uzavírá dohodu s novým dodatelem čipů pro autonomní řízení
Ačkoliv nikdo nemůže stoprocentně předpovědět, co zvlášť v dnešní krizové době přinese budoucnost, hrubý odhad určitě neuškodí. Dle něj by měly výsledky společnosti nadále zůstat pozitivní a růst. Automobilka letos očekává růst prodejů o 8 až 13 %.
Na druhou stranu však automobilka připouští, že by mohlo také dojít k černému scénáři, kdy by došlo k zákazu dovozu ruských energetických surovin. Kvůli tomu se firma rozhodla k modernizaci dodávek energií pro svou továrnu ve Wolfsburgu, která tak bude využívat alternativní zdroje paliva. Díky tomu by nemělo dojít k omezení provozu.