Jak daleko dojede elektromobil, když má dojezd „na nule“?

Matyáš Kunst
  • Jak daleko dojede elektromobil s baterií „na nule“?
  • Shromáždili jsme výsledky testů a zkombinovali je s vlastními zkušenostmi
  • Nejlépe dopadla Tesla, německé elektromobily silně zaostávají
Elektromobil Mercedes-Benz EQB
Elektromobil Mercedes-Benz EQB

Čtěte také: Je autonomní řízení budoucností? Nejnovější průzkum přináší odpověď


Může se stát, že přijdete také o některé funkce jako je klimatizace, rádio nebo osvětlení interiéru. V tuto chvíli už na vás bude infotainment křičet ze všech stran s žádostí okamžitého nabití akumulátoru. V případě, že nevyhovíte ani tentokrát, za krátkou chvíli přestane pohon fungovat, vůz se vypne a v některých případech bude automaticky zatažena elektronická parkovací brzda.

Tesla vyhrála na plné čáře, německé elektromobily zaostávají

No a teď už na výsledky testů. Podle testů serveru WhatCar? zdaleka nejlépe dopadly elektromobily značky Tesla. V několika různých případech zvládl Model 3 Long Range s vybitou baterií překonat vzdálenost 40 kilometrů! Dojezd varianty Standard se pohybuje okolo 20 kilometrů od chvíle, kdy se na displeji objeví „0 %“. Podobné hodnoty se objevují také u ostatních modelů americké automobilky.

Velmi dobře na tom je rovněž modelová řada ID. společnosti Volkswagen. Elektromobily s označením ID.4 a ID.5 se s prázdným akumulátorem také dostaly na hranici 20 kilometrů. Ostatní němečtí výrobci se takovými údaji chlubit nemohou. Audi Q4 e-tron zvládlo po dosažení nuly ujet pouhých 5 kilometrů a Mercedes-Benz EQB je na tom dle našich zkušeností velmi podobně. BMW iX3 si připsalo 8 kilometrů.

Elektromobil Honda e
Elektromobil Honda e

Překvapil malý elektromobil z Japonska

Možná největším překvapením se stala drobná Honda e, která ujela nad rámec standardního dojezdu 14 kilometrů.

Přesto doporučujeme nespoléhat na štěstí a svědomitě trasu plánovat. Většina členů redakce si už vyzkoušela ťukání na dveře nahodilých domů s prosbou o poskytnutí 230V zásuvky a věřte nám, že není o co stát.


Autor článku

Matyáš Kunst - Junior redaktor

Bývalý redaktor webu Elektrickevozy.cz.


Komentáře


Nejnovější články