Elektrickevozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

Jaguar a Mercedes přerušují výrobu. Nejsou baterie

  |  Jakub Mokříš  |  10 komentářů

Problém s nedostatkem baterií sedl po Audi a jeho e-tronu také na Jaguar a Mercedes. Holt bez akumulátoru není elektromobil kompletní a výroba se musí zastavit.

TIP: Audi má problém s výrobou e-tronu. Nedostatek dílů

V rakouském Grazu se tak musela výrobní linka zastavit. LG Chem zkrátka nestíhá uspokojit všechny odběratele a Jaguar s Mercedesem mají smůlu, což se tedy dotkne výroby elektromobilů Jaguar I-Pace (test) a Mercedes EQC (test). Na stoupající poptávku po elektromobilech nestihl dostatečně pružně průmysl zareagovat a rychle se tak ukázal jeho nejslabší článek. Plány na vybudování evropských závodů na výrobu akumulátorů existují, realizují se, ale není to něco, co by šlo vyřešit přes noc.

U britského Jaguaru to není až takový problém, ale Mercedes díky zastavení výroby možná nesplní emisní limity. Ve stuttgartském ředitelství museli snížit plán na prodej modelů EQC a nakupovat články od dalších dodavatelů. A není to jediný problém, kterému známý výrobce luxusních vozů čelí. Potíže se objevují také v závodě na montáž baterií společnosti Daimler v německém Kamenzu, kde se dodávané články používají k sestavování baterií připravených k instalaci do aut. Hovoří se o především o tepelném managementu a zvětšujících se článcích.

Zdroj: electrek

ŠTÍTKY:, , , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
1 Comment threads
9 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
KerosinRADEKSwift Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Kerosin
Kerosin

Evidentně přechod na elektromobilitu nebyl a není tak snadný, jak si zaběhlí matadoři mysleli a představovali.
To je rozčarování co? Ve své samolibosti jste ignorovali vývoj, tak teď sklízíte co jste si zaseli.
A byly jste varováni, několikrát.

RADEK
RADEK

Když už pominu tento slaboduchý komentář, tak by to chtělo alespoň poprat se lépe s českým jazykem. Co takhle shoda podmětu s přísudkem, ha?
Nápověda: poslední věta…

Kerosin
Kerosin

Zato Váš komentář byl vskutku silnoduchý a k tématu.
A chybu může udělat každý – ano mám tam Y což je špatně, ale vzhledem k tomu, že ve všech ostatních slovesech ve mám na konci měkké I, tak Vás mohlo napadnout, že to asi byla jednorázová chyba.
Jsem rád, že vy jistě nikdy nechybujete.

RADEK
RADEK

Slaboduchý je, protože nepřináší nic k tématu, jen moralizuje, tak jako to měli ve zvyku okresní tajemníci strany. Prosím Vás, co to jako je:
“Ve své samolibosti jste ignorovali vývoj, tak teď sklízíte co jste si zaseli.
A byly jste varováni, několikrát.”

Vy jste jako kdo? Bůh, či vědma, šéf planety? Přečetl jste si vůbec co jste napsal, dyť je to obsahově mentální hrůza! Ještě mně tam chybí ten vztyčený prst tajemníka a obraz Lenina za jeho zády. Oni taky věděli všechno nejlépe, že?

Sorry jako!
Jinak samozřejmě chybuji, to je jasné, ale hned se neoprudím.

Kerosin
Kerosin

Nemusím být Bůh, vědma ani šéf planety, a ani tajemník, abych věděl, že před deseti lety VW slibovalo zaplavit trh elektromobily. Na to od spolkové vlády spolu s BMW a Mercedesem dostali 1 miliardu EUR. Tehdy byli i veřejně (novináři) opětovně dotazováni, jak je na tom německý automobilový průmysl s přípravami na elektromobilitu, a jako teď slyším vyjádření tehdejšího ředitele VW jak říká “Německý automobilový průmysl je nejlepší na světě, to každý ví. Elektromobilita pro nás není problém”. Pak udělali jeden prototyp e-Golfa poplácali se po ramenou a zase to dali k ledu. Na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2011… Číst vice »

RADEK
RADEK

No konečně z Vás vypadlo něco normálního a ne ty velikášské poznámky. Otázka kam na všechny informace chodíte… A vůbec, veškerým vaším myšlením se jako červená nit vine myšlenka, že elektromobilita je spása této planety a neexistuje nic lepšího. Já o tom nejsem přesvědčen. Dá se na tento problém dívat z více stran a jedním z těch zásadních by měla být ekologie, což mně jistě většina lidí dá za pravdu. Pokud ovšem vezmu v potaz, kolik CO2 stojí v ČR za vyprodukovanou kWh elektrické energie, tak se v této chvíli jeví elektromobilita jako poněkud zcestný pokus o zlepšení klimatu. Oficiální… Číst vice »

Kerosin
Kerosin

Konkrétně tyhle informace jsou z dokumentu německé Z1 https://www.youtube.com/watch?v=oASqhRqkTIk Neříkám, že je to spása, ale rozhodně je to násobně lepší než současný trend (stav). A ne, znám i něco lepšího. S tím CO2 na auto by jste měl pravdu za dvou předpokladů, z nichž ale ani jeden není splněn. 1) Berete v potaz jen energetický mix ČR, který je ale jeden z nejtristnějších v EU. Téměř všude jinde je to lepší. 2) A to hlavně. Tyto hodnoty by platili pouze za předpokladu, že by se EV nabíjela jen elektřinou vyrobenou v elektrárnách na fosilní paliva. Protože 86g je jednoduše matematicky… Číst vice »

RADEK
RADEK

Ano, samozřejmě myslím situaci v ČR, tady žijeme, tady bychom měli chtít mít čisté životní prostředí. K tomu CO2: 1. 428g CO2/kWh je již mixové číslo. Uhelné elektrárny mají až 1100g CO2/kWh (hnědé uhlí), 930g CO2/kWh(černé uhlí), zemní plyn 460g CO2/kWh, solární energie 65g CO2/kWh, dokonce i jaderné elektrárny produkují 25g CO2/kWh. 2. Na hodnotu cca 50g CO2/kWh se tedy u nás v ČR nemůžete dostat, a to ani Vy , co máte doma soláry na střeše a nabíjíte si doma. Mix je prostě mix, proto se tomu říká MIX. S prachovými částicemi je to diskutabilní, moderní spalovací motory negenerují… Číst vice »

Kerosin
Kerosin

Souhlasím, že by bylo několik výrazných možností, jak téměř skokově zlepšit životní prostředí. A to nejen v poměrech ČR, ale i celosvětově.
No, když se nedělají velké kroky, a námi volení zástupci se k nim nemají, tak jediné co mi zbývá je dělat alespoň ty své titěrné – každý může začít sám u sebe, drobnostmi.
Osobně věřím, že by miliarda drobností také něco změnila.
Všechny mé snahy jsou jen kapka v moři, ale i to moře je nakonec součet neskutečně velkého počtu kapek.

Swift
Swift

Radku, bylo by dobré to celé ještě doříct a to ve smyslu že to co je tady a teď nemusí být za 5-10 let.
Nebo že jsou státy kde tyto debaty vesměs nevedou.
Francie, Slovensko. Takhle si laický čtenář udělá názor že to tak bude navždy a všude.
U toho klasického auta nikdy lepší emise nebudou.
Spíše naopak.
Fakta jsou taková že uhelné elektrárny se nahradí plynovými a jak to tak asi vypadá ČR zůstane u jádra.
Takže CO2 nutně vyprodukované pro provoz EV budou zase jen s časem nižší.

Mobilní zobrazení