Na Mezinárodním veletrhu motocyklů a příslušenství EICMA 2022, který právě probíhá v Miláně, jsou k vidění nové modely italského výrobce elektrických motocyklů Energica.
Díky přepracovanému elektromotoru EMCE a nově poskládaným bateriím došlo ke zvýšení dojezdu a točivého momentu u modelů, které Energica připravila pro rok 2023. Motocykly EsseEsse9+, Ego+ a Eva Ribelle opět posouvají laťku a zlepšují dojezd a požitek z jízdy.
Všechny nové modely Energica mají až o 5 % lepší dojezd a zvýšil se také jejich točivý moment. Motocykly nyní zvládnou 420 kilometrů při jízdě ve městě, přes 250 kilometrů pro kombinovanou jízdu městem a po dálnici a 200 kilometrů pro jízdu čistě po dálnici. Technické změny také o 35 Nm zvyšují točivý moment na zadním kole. Pokud jde o nabíjení, rychlá nabíječka (DC) dokáže nabít baterii z nuly na 80 % za méně než 40 minut.
Tři nové elektromotorky se liší především stylem. Ego je sportovní model, Eva Ribelle zaujme vyznavače naháčů ve stylu streetfighter. Má stejný výkon jako Ego, ale díky vzpřímenému posedu se lépe uplatní v ulicích. EsseEsse9 představuje elektrický roadster doplněný kulatým světlometem a doplňky ve stylu cafe-racer.
Čtěte také: Elektromotorky si podmanily nečekanou destinaci. V ulicích Havany jich jezdí statisíce
Elektrická cestovní motorka Energica Experia, která debutovala v letošním roce na okruhu v Mugellu, si zachovává původní točivý moment 115 Nm. Všechny stroje jsou vybaveny barevným TFT panelem s úhlopříčkou 4,3 palců, který nabízí čtyři jízdní režimy: město, eko, déšť a sport.
Kromě toho jsou k dispozici čtyři mapy regenerativního brzdění (nízká, střední, vysoká a vypnutá) a tři další režimy, přizpůsobitelné požadavkům jezdce. Standardem je tempomat, parkovací asistent a kontrola trakce. Každý motocykl také podporuje funkci Keyless, takže klíč od motocyklu může zůstat v kapse.
Italský výrobce elektrických motorek vyrábí jedny z nejúčinnějších elektrických pohonů pro jednostopá vozidla a v budoucnu plánuje výrobu ještě výkonnějších elektromotorů. Kromě nových motocyklů byl na veletrhu v Miláně k vidění i zbrusu nový, kapalinou chlazený motor s permanentními magnety od společnosti Energica. Agregát váží pouhých 26 kg a dosahuje maxima 13 000 otáček za minutu. Budoucí motocykly, které budou tímto motorem osazeny, zcela jistě zvýší tepovou frekvenci milovníků jedné stopy.
Na Mezinárodním veletrhu motocyklů a příslušenství EICMA 2022, který právě probíhá v Miláně, jsou k vidění nové modely italského výrobce elektrických motocyklů Energica.
Díky přepracovanému elektromotoru EMCE a nově poskládaným bateriím došlo ke zvýšení dojezdu a točivého momentu u modelů, které Energica připravila pro rok 2023. Motocykly EsseEsse9+, Ego+ a Eva Ribelle opět posouvají laťku a zlepšují dojezd a požitek z jízdy.
Všechny nové modely Energica mají až o 5 % lepší dojezd a zvýšil se také jejich točivý moment. Motocykly nyní zvládnou 420 kilometrů při jízdě ve městě, přes 250 kilometrů pro kombinovanou jízdu městem a po dálnici a 200 kilometrů pro jízdu čistě po dálnici. Technické změny také o 35 Nm zvyšují točivý moment na zadním kole. Pokud jde o nabíjení, rychlá nabíječka (DC) dokáže nabít baterii z nuly na 80 % za méně než 40 minut.
Tři nové elektromotorky se liší především stylem. Ego je sportovní model, Eva Ribelle zaujme vyznavače naháčů ve stylu streetfighter. Má stejný výkon jako Ego, ale díky vzpřímenému posedu se lépe uplatní v ulicích. EsseEsse9 představuje elektrický roadster doplněný kulatým světlometem a doplňky ve stylu cafe-racer.
Čtěte také: Elektromotorky si podmanily nečekanou destinaci. V ulicích Havany jich jezdí statisíce
Elektrická cestovní motorka Energica Experia, která debutovala v letošním roce na okruhu v Mugellu, si zachovává původní točivý moment 115 Nm. Všechny stroje jsou vybaveny barevným TFT panelem s úhlopříčkou 4,3 palců, který nabízí čtyři jízdní režimy: město, eko, déšť a sport.
Kromě toho jsou k dispozici čtyři mapy regenerativního brzdění (nízká, střední, vysoká a vypnutá) a tři další režimy, přizpůsobitelné požadavkům jezdce. Standardem je tempomat, parkovací asistent a kontrola trakce. Každý motocykl také podporuje funkci Keyless, takže klíč od motocyklu může zůstat v kapse.
Italský výrobce elektrických motorek vyrábí jedny z nejúčinnějších elektrických pohonů pro jednostopá vozidla a v budoucnu plánuje výrobu ještě výkonnějších elektromotorů. Kromě nových motocyklů byl na veletrhu v Miláně k vidění i zbrusu nový, kapalinou chlazený motor s permanentními magnety od společnosti Energica. Agregát váží pouhých 26 kg a dosahuje maxima 13 000 otáček za minutu. Budoucí motocykly, které budou tímto motorem osazeny, zcela jistě zvýší tepovou frekvenci milovníků jedné stopy.