Japonská společnost Toyota vyvinula unikátní mobilní toaletu pro tělesně postižené pacienty upoutané na invalidní vozík. Automobilka tak reaguje na požadavek handicapovaných lidí, kteří chtějí svobodně cestovat bez zbytečných omezení. Toalety se prvně objevily na konci loňského roku na závodech WRC.
Návrh řešení musel splňovat několik základních podmínek. Vozík musí být možné připojit za běžný osobní automobil, pro jehož řízení postačuje běžný řidičský průkaz. Přívěs musí být nejen lehký, ale také dostatečně kompaktní. I z tohoto důvodu se realizace zhostil tým osvědčených automobilových designérů, kteří dokázali efektivně vyplnit vymezený prostor a to do těch nejmenších detailů.
Díky tomu mají uživatelé k dispozici funkční zaoblená madla umožňující snadnou manipulaci s kolečkovým křeslem, včetně možnosti jeho otočení o 360 stupňů. Důležitou součástí karavanu je také nástupní rampa, která se vysouvá do strany a umožňuje bezpečný nájezd do soukromého prostoru.
Čtěte také: Toyotě se daří na českém trhu prodávat elektrifikované modely. Výsledky překvapí
Při vývoji prototypu se objevily také nedostatky. Vývojáři například museli vyměnit původně zvolenou světle šedou barvu, která snadno podléhala znečištění od kol vozíku a také podlaha interiéru získala dodatečně texturu zajišťující bezpečnější přesun z vozíku na toaletu.
Velkou testovací zkouškou projektu se staly paralympijské hry v Tokiu 2020, během nichž vyšlo najevo, že skutečná spotřeba vody na toaletách je oproti původním odhadům dvojnásobná. Před realizačním týmem se tak objevil zdánlivě neřešitelný úkol, jelikož pro instalaci větší nádrže nebyl k dispozici žádný další prostor.
Návrháři našli řešení a inspiraci v úsporných toaletách, instalovaných ve vlacích Šinkansen. Další inspirací, tentokrát pro snížení hmotnosti, byly plasty používané v nákladních chlazených kontejnerech. Jejich použití umožnilo zásadním způsobem snížit celkovou hmotnost karavanu.
Japonská společnost Toyota vyvinula unikátní mobilní toaletu pro tělesně postižené pacienty upoutané na invalidní vozík. Automobilka tak reaguje na požadavek handicapovaných lidí, kteří chtějí svobodně cestovat bez zbytečných omezení. Toalety se prvně objevily na konci loňského roku na závodech WRC.
Návrh řešení musel splňovat několik základních podmínek. Vozík musí být možné připojit za běžný osobní automobil, pro jehož řízení postačuje běžný řidičský průkaz. Přívěs musí být nejen lehký, ale také dostatečně kompaktní. I z tohoto důvodu se realizace zhostil tým osvědčených automobilových designérů, kteří dokázali efektivně vyplnit vymezený prostor a to do těch nejmenších detailů.
Díky tomu mají uživatelé k dispozici funkční zaoblená madla umožňující snadnou manipulaci s kolečkovým křeslem, včetně možnosti jeho otočení o 360 stupňů. Důležitou součástí karavanu je také nástupní rampa, která se vysouvá do strany a umožňuje bezpečný nájezd do soukromého prostoru.
Čtěte také: Toyotě se daří na českém trhu prodávat elektrifikované modely. Výsledky překvapí
Při vývoji prototypu se objevily také nedostatky. Vývojáři například museli vyměnit původně zvolenou světle šedou barvu, která snadno podléhala znečištění od kol vozíku a také podlaha interiéru získala dodatečně texturu zajišťující bezpečnější přesun z vozíku na toaletu.
Velkou testovací zkouškou projektu se staly paralympijské hry v Tokiu 2020, během nichž vyšlo najevo, že skutečná spotřeba vody na toaletách je oproti původním odhadům dvojnásobná. Před realizačním týmem se tak objevil zdánlivě neřešitelný úkol, jelikož pro instalaci větší nádrže nebyl k dispozici žádný další prostor.
Návrháři našli řešení a inspiraci v úsporných toaletách, instalovaných ve vlacích Šinkansen. Další inspirací, tentokrát pro snížení hmotnosti, byly plasty používané v nákladních chlazených kontejnerech. Jejich použití umožnilo zásadním způsobem snížit celkovou hmotnost karavanu.