Konkurenční boj je odjakživa součástí snad všech odvětví byznysu. Automobilového průmyslu se to týká jakbysmet. Proto není neobvyklé, že se výrobci snaží nahlédnout pod kapotu svým největším rivalům. V USA se nyní dostal na veřejnost jeden takový počin. Stojí za ním jihokorejský Hyundai, který si vypůjčil na otestování Teslu Model 3.
Tesla je stále považována za nejpokročilejšího výrobce elektrických aut. Je tak pochopitelné, že se jí ostatní výrobci snaží dohnat a nejlépe i předběhnout. Hyundai má v této cestě velmi dobře nakročeno, ale rozhodně nechce záležitost ponechat náhodě. Proto si zaměstnanec na americké síti pro sdílení soukromých vozidel Turo vypůjčil Teslu Model 3.
Zaměstnanec automobilky Hyundai poté elektromobil z konkurenční stáje podrobil důkladnému měření a průzkumu funkcí a vlastností. Data mají pomoci ve vývoji modelu Ioniq 6. Zatímco na většině trzích je možné vůz již zakoupit, v Severní Americe se vůz teprve do prodeje chystá.
Na podivnou výpůjčku upozornil sám majitel Tesly. Jak uvádí server Teslarati, uživatel na Twitteru sdílel sérii zpráv, ve kterých popisuje neobvyklé chování vypůjčitele. Během této doby totiž majiteli chodilo mnoho notifikací o ponechání otevřených dveří, a to velmi dlouhou dobu. Proto mu to nedalo a vzdáleně se připojil ke kamerám vozu.
Čtěte také: Ojetá Tesla za super cenu? Populární Model 3 meziročně zlevnil o téměř 250 tisíc
Na těch spatřil místnost plnou bannerů a materiálů konkurenční společnosti. To tomto zjištění se spojil přímo s vypůjčitelem, aby zjistil, co se s jeho vozem děje. Ten přiznal, že je zaměstnancem firmy Hyundai a vůz Tesla Model 3 byl vypůjčen za jediným účelem – porovnat a zaznamenat všechny potřebné údaje o vozu. Zástupci společnosti se ale k celé záležitosti zatím oficiálně nevyjádřili.
Benchmarking, neboli podrobné porovnání schopností a funkcí, není v automobilovém průmyslu nic neobvyklého. Výrobci chtějí své vozy udržovat v nejlepší kondici a pokud nelze posun zajistit pouze originálním vývojem, je občas potřeba zabrousit do know-how jiných společností.
Nejde (nebo alespoň nemělo by jít) přitom o kopírování konkurence, jako spíše o inspiraci a vylepšení vlastního řešení. Ale samozřejmě vždycky záleží, jak se na to díváte. Benchmarking má každopádně velmi daleko k reverznímu inženýrství, které by se již dalo považovat za nekalou praktiku.
Konkurenční boj je odjakživa součástí snad všech odvětví byznysu. Automobilového průmyslu se to týká jakbysmet. Proto není neobvyklé, že se výrobci snaží nahlédnout pod kapotu svým největším rivalům. V USA se nyní dostal na veřejnost jeden takový počin. Stojí za ním jihokorejský Hyundai, který si vypůjčil na otestování Teslu Model 3.
Tesla je stále považována za nejpokročilejšího výrobce elektrických aut. Je tak pochopitelné, že se jí ostatní výrobci snaží dohnat a nejlépe i předběhnout. Hyundai má v této cestě velmi dobře nakročeno, ale rozhodně nechce záležitost ponechat náhodě. Proto si zaměstnanec na americké síti pro sdílení soukromých vozidel Turo vypůjčil Teslu Model 3.
Zaměstnanec automobilky Hyundai poté elektromobil z konkurenční stáje podrobil důkladnému měření a průzkumu funkcí a vlastností. Data mají pomoci ve vývoji modelu Ioniq 6. Zatímco na většině trzích je možné vůz již zakoupit, v Severní Americe se vůz teprve do prodeje chystá.
Na podivnou výpůjčku upozornil sám majitel Tesly. Jak uvádí server Teslarati, uživatel na Twitteru sdílel sérii zpráv, ve kterých popisuje neobvyklé chování vypůjčitele. Během této doby totiž majiteli chodilo mnoho notifikací o ponechání otevřených dveří, a to velmi dlouhou dobu. Proto mu to nedalo a vzdáleně se připojil ke kamerám vozu.
Čtěte také: Ojetá Tesla za super cenu? Populární Model 3 meziročně zlevnil o téměř 250 tisíc
Na těch spatřil místnost plnou bannerů a materiálů konkurenční společnosti. To tomto zjištění se spojil přímo s vypůjčitelem, aby zjistil, co se s jeho vozem děje. Ten přiznal, že je zaměstnancem firmy Hyundai a vůz Tesla Model 3 byl vypůjčen za jediným účelem – porovnat a zaznamenat všechny potřebné údaje o vozu. Zástupci společnosti se ale k celé záležitosti zatím oficiálně nevyjádřili.
Benchmarking, neboli podrobné porovnání schopností a funkcí, není v automobilovém průmyslu nic neobvyklého. Výrobci chtějí své vozy udržovat v nejlepší kondici a pokud nelze posun zajistit pouze originálním vývojem, je občas potřeba zabrousit do know-how jiných společností.
Nejde (nebo alespoň nemělo by jít) přitom o kopírování konkurence, jako spíše o inspiraci a vylepšení vlastního řešení. Ale samozřejmě vždycky záleží, jak se na to díváte. Benchmarking má každopádně velmi daleko k reverznímu inženýrství, které by se již dalo považovat za nekalou praktiku.