Tesla už od počátku letošního roku vcelku markantně zvyšuje otáčky. Skoro to vypadá, jako by tím chtěla všem škarohlídům a rádoby odborníkům zavřít pusu, protože vloni na automobilce nenechali nit suchou. Konec roku jí moc nevyšel, a to i přesto, že dosáhla rekordní produkce.
Každopádně, nyní máme rok 2023 a Tesla jede jak namydlený blesk. Značka expanduje, plánuje se v dohledné době rozšířit portfolio (Cybertruck + Model 2, resp. jiný cenově dostupný elektromobil), ve hře je obří nová továrna v Mexiku, kde by se dle „božského Elona“ měla začít vyrábět next-gen vehicle.
A daří se ji i v Evropě, kde kontinuálně vylepšuje své postavení na trhu. Třeba v Německu její prodeje i nadále rostou; například ve srovnání s prvními dvěma měsíci loňského roku vyskočily o celých 87,8 %. A pozitivní situace panuje prakticky napříč celým evropským regionem. Hlavní příčina? Vcelku razantní zlevnění stěžejních modelů Tesla, v některých případech i o dvě desítky procent zkraje letošního roku.
Čtěte také: Tesla pokácí stromy i v případě Gigafactory v Mexiku. Bohatě to ale odčiní
V tomto kontextu populární Electrek informuje, že se tento krok odrazil i v cenách ojetin. Například přibližně tříletá Tesla Model 3 s odpovídajícím nájezdem se dá u dealerů sehnat už od 41 337 dolarů (tj. 902 000 korun), což ve stejném sledovaném období znamená meziroční 21,5% propad.
Server však jedním dechem dodává, že sleva de facto reflektuje aktuální dění u dalších prémiových značek, které dělají škrty přibližně ve stejné výši. Jako příklad uvádí Infiniti QX80, který oproti loňsku zlevnil o 22,3 %, Land Rover Discovery, který spadl o 20 %, Jaguar E-Pace, jenž je k mání zhruba za 650 000 korun apod.
Bohužel, jinak je tomu na evropském kontinentu, kde obchodníci vyčkávají a pakliže se uchýlí ke slevě, tak jen v řádu jednotek procent, z čeho plyne, že s přihlédnutím k aktuální výši cen nových elektromobilů, jsou v tento okamžik prakticky neprodejné.
Tesla už od počátku letošního roku vcelku markantně zvyšuje otáčky. Skoro to vypadá, jako by tím chtěla všem škarohlídům a rádoby odborníkům zavřít pusu, protože vloni na automobilce nenechali nit suchou. Konec roku jí moc nevyšel, a to i přesto, že dosáhla rekordní produkce.
Každopádně, nyní máme rok 2023 a Tesla jede jak namydlený blesk. Značka expanduje, plánuje se v dohledné době rozšířit portfolio (Cybertruck + Model 2, resp. jiný cenově dostupný elektromobil), ve hře je obří nová továrna v Mexiku, kde by se dle „božského Elona“ měla začít vyrábět next-gen vehicle.
A daří se ji i v Evropě, kde kontinuálně vylepšuje své postavení na trhu. Třeba v Německu její prodeje i nadále rostou; například ve srovnání s prvními dvěma měsíci loňského roku vyskočily o celých 87,8 %. A pozitivní situace panuje prakticky napříč celým evropským regionem. Hlavní příčina? Vcelku razantní zlevnění stěžejních modelů Tesla, v některých případech i o dvě desítky procent zkraje letošního roku.
Čtěte také: Tesla pokácí stromy i v případě Gigafactory v Mexiku. Bohatě to ale odčiní
V tomto kontextu populární Electrek informuje, že se tento krok odrazil i v cenách ojetin. Například přibližně tříletá Tesla Model 3 s odpovídajícím nájezdem se dá u dealerů sehnat už od 41 337 dolarů (tj. 902 000 korun), což ve stejném sledovaném období znamená meziroční 21,5% propad.
Server však jedním dechem dodává, že sleva de facto reflektuje aktuální dění u dalších prémiových značek, které dělají škrty přibližně ve stejné výši. Jako příklad uvádí Infiniti QX80, který oproti loňsku zlevnil o 22,3 %, Land Rover Discovery, který spadl o 20 %, Jaguar E-Pace, jenž je k mání zhruba za 650 000 korun apod.
Bohužel, jinak je tomu na evropském kontinentu, kde obchodníci vyčkávají a pakliže se uchýlí ke slevě, tak jen v řádu jednotek procent, z čeho plyne, že s přihlédnutím k aktuální výši cen nových elektromobilů, jsou v tento okamžik prakticky neprodejné.