Hyundai se vrhnul do užitkových elektromobilů. Vypadají dost zvláštně

Hyundai ST1 Chassis Cab (vlevo) a Hyundai ST1 High Top (vpravo) | foto: Hyundai Motor Group

Hyundai ST1 Chassis Cab (vlevo) a Hyundai ST1 High Top (vpravo)

Hyundai zkompletoval svou elektrickou užitnou řadu ST1. Už na začátku letošního roku uvedl na domácí korejský trh dvojici elektrických dodávek ST1 Cargo a ST1 Cargo Refrigerated s chladicí nástavbou pro dopravu pro přepravu potravin. Aktuálně je doplnila dvojice další modelů. Vedle speciálního modelu ST1 High Top, který má větší ložnou kapacitu, se jedná především o ST1 Chassis Cab.

Hyundai má nové, užitkové elektromobily

Model ST1 Chassis Cab označuje Hyundai za svůj první elektrický pracovní vůz. Na rozdíl od dodávek, které tvoří zbytek řady ST1, obsahuje pouze kabinu a šasi, na které je možné přidat různé nástavby podle konkrétních potřeb zákazníka.

Podvozek s kabinou Hyundai ST1 měří na délku 5 465 mm, na šířku 2 015 mm a na výšku 2 005 mm. Integrovaná baterie o kapacitě 76,1 kWh pak vystačí na jedno nabití až na 327 kilometrů. Jeho cena startuje na 55,95 milionech wonů (951 tisíc korun). Model ST1 High Top s vysokou skříňovou nástavbou nabízí dojezd 289 kilometrů a jeho cena bez ekologických pobídek začíná na 57,4 milionech wonů (976 tisíc korun).

Oba modely jsou vybavené rychlým nabíjením. Z 10 na 80 % se nabijí přibližně za 20 minut. Dostupné navíjecí stanice v okolí, dojezdová vzdálenost a úroveň nabití baterie se zobrazují v cloudové navigaci, kterou Hyundai své elektrické užitkové vozy vybavil.

Hyundai ST1 Chassis Cab umožňuje přidat různé nástavby | foto: Hyundai Motor Group

Hyundai ST1 Chassis Cab umožňuje přidat různé nástavby | foto: Hyundai Motor Group


Čtěte také: Na tohle Evropa nemá odpověď. „Čínské Porsche Taycan“ stojí zlomek ceny


Své užitkové vozy chystá i Kia

Zatímco Hyundai své užitkové elektrické vozy nabízí alespoň na domácím trhu, sesterská automobilka Kia si stále dává na čas. První z modelů na nové platformě PVB by se měly představeny až příští rok. V polovině září se zveřejnil CarSpyMedia na YouTube video s maskovaným prototypem středně velkého modelu PV5.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Hyundai se vrhnul do užitkových elektromobilů. Vypadají dost zvláštně

Hyundai ST1 Chassis Cab (vlevo) a Hyundai ST1 High Top (vpravo) | foto: Hyundai Motor Group

Hyundai ST1 Chassis Cab (vlevo) a Hyundai ST1 High Top (vpravo)

Hyundai zkompletoval svou elektrickou užitnou řadu ST1. Už na začátku letošního roku uvedl na domácí korejský trh dvojici elektrických dodávek ST1 Cargo a ST1 Cargo Refrigerated s chladicí nástavbou pro dopravu pro přepravu potravin. Aktuálně je doplnila dvojice další modelů. Vedle speciálního modelu ST1 High Top, který má větší ložnou kapacitu, se jedná především o ST1 Chassis Cab.

Hyundai má nové, užitkové elektromobily

Model ST1 Chassis Cab označuje Hyundai za svůj první elektrický pracovní vůz. Na rozdíl od dodávek, které tvoří zbytek řady ST1, obsahuje pouze kabinu a šasi, na které je možné přidat různé nástavby podle konkrétních potřeb zákazníka.

Podvozek s kabinou Hyundai ST1 měří na délku 5 465 mm, na šířku 2 015 mm a na výšku 2 005 mm. Integrovaná baterie o kapacitě 76,1 kWh pak vystačí na jedno nabití až na 327 kilometrů. Jeho cena startuje na 55,95 milionech wonů (951 tisíc korun). Model ST1 High Top s vysokou skříňovou nástavbou nabízí dojezd 289 kilometrů a jeho cena bez ekologických pobídek začíná na 57,4 milionech wonů (976 tisíc korun).

Oba modely jsou vybavené rychlým nabíjením. Z 10 na 80 % se nabijí přibližně za 20 minut. Dostupné navíjecí stanice v okolí, dojezdová vzdálenost a úroveň nabití baterie se zobrazují v cloudové navigaci, kterou Hyundai své elektrické užitkové vozy vybavil.

Hyundai ST1 Chassis Cab umožňuje přidat různé nástavby | foto: Hyundai Motor Group

Hyundai ST1 Chassis Cab umožňuje přidat různé nástavby | foto: Hyundai Motor Group


Čtěte také: Na tohle Evropa nemá odpověď. „Čínské Porsche Taycan“ stojí zlomek ceny


Své užitkové vozy chystá i Kia

Zatímco Hyundai své užitkové elektrické vozy nabízí alespoň na domácím trhu, sesterská automobilka Kia si stále dává na čas. První z modelů na nové platformě PVB by se měly představeny až příští rok. V polovině září se zveřejnil CarSpyMedia na YouTube video s maskovaným prototypem středně velkého modelu PV5.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."