Hyundai samochválou na nový Ioniq 5 rozhodně nešetří, teď jej porovnává s Teslou

Roman Macháč
  • Jihokorejská automobilka si v rámci vývoje svých elektromobilů opravdu věří
  • V nedávném rozhovoru se snažila porovnávat s kalifornskou Teslou
  • Prý bude v jedné zásadní věci naprosto dominovat
Hyundai Ioniq 5 na českých silnicích
Hyundai Ioniq 5 na českých silnicích

Hlasité poměřování svých sil už od automobilek dávno známe. Dříve se všichni honili za vysokým obsahem motorů, poté sahali pouze po výkonu a nyní přichází řada na porovnání rychlosti nabíjení. Přesně v tom chce být jihokorejský Hyundai naprostým přeborníkem, a proto se nebál opřít i do věhlasné Tesly.

Hyundai chválou rozhodně nešetří

Při cestování dlouhých tras je potřeba nejen vyšší kapacita baterie, ale zároveň pekelně rychlé nabíjení. To platí hlavně na dálnicích, kde už nyní klasické 50kW stanice zkrátka nestačí a z radosti nabíjení se stává dlouhá záležitost, která nikoho nebaví. Technologie jde naštěstí dopředu, a tak existují různé ultrarychlé nabíječky.

Na těch bude prý naprosto excelovat nový Hyundai Ioniq 5, který v rámci platformy E-GMP přišel s 800V architekturou, která dokáže zajistit nabíjecí výkon až 350 kW. Ačkoliv se toto číslo může zdát šokující, tak se stále nejedná o rozhodující údaj. Chleba se totiž láme ve chvíli, kdy vyhodnotíme celkovou dobu, kterou si vůz stačil výkon udržet.

Hyundai Ioniq 5 na rychlonabíjecí stanici, která zvládne jeho šílený výkon
Hyundai Ioniq 5 na rychlonabíjecí stanici, která zvládne jeho šílený výkon

Čtěte také: Nový král nabíjení? Hyundai Ioniq 5 dosahuje na nabíječce šílené rychlosti


Není nad plácání se po zádech!

„Pokud nás porovnáte s Teslou Model Y nebo jakýmkoliv elektrickým SUV v našem segmentu, tak budeme jednoznačně dominovat v přidaných kilometrech za daný časový úsek,“ tvrdí Ryan Miller, manažer vývoje americké divize Hyundai. Zároveň však dodává, že i přes značný pokrok mají „kus cesty před sebou.“

Nový elektromobil Hyundai Ioniq 5 se zvládá nabít z 10 na 80 % za nádherných 18 minut. Architektura dokázala udržet nabíjecí výkon téměř celou dobu nad 150 kW, což je opravdu obdivuhodný výkon. Bude to ovšem na konkurenci v budoucnu stačit? Co se změní?

Hyundai představila magickou platformu E-GMP s 800V architekturou
Hyundai představila magickou platformu E-GMP s 800V architekturou

Změní to něco?

Tak například u nás v Česku rozhodně ne, jelikož oficiální zastoupení plánuje prodat pouze zhruba 100 kusů za rok 2021. Ostatní státy na tom nejsou o moc lépe. A to nejlepší nakonec – veřejných nabíječek s takovou rychlostí zatím také není spousta. Za to Superchargerů, byť lehce pomalejších, už ano. Na papíře je tento údaj ovšem vážně hezký.

Jak se díváte na problematiku rychlosti nabíjení u Hyundai vs. Tesla Vy? Také si myslíte, že se může jihokorejská automobilka poměřovat s kalifornským gigantem?


Autor článku

Roman Macháč - Redaktor

Roman se technologiím věnuje už přes 14 let. Píše o mobilech, umělé inteligenci i elektromobilech. Má za sebou tisíce článků, videí a statisíce sledujících na sociálních sítích.


Komentáře


Nejnovější články