Hyundai přepisuje pravidla hry. Revoluční baterie pro elektromobily se blíží
![Baterie | foto: ChemEurope](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fbackend.elektrickevozy.cz%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F04%2Fbaterie-ilustracni.jpg&w=3840&q=87)
Hyundai investuje přes 9 miliard dolarů do vývoje pokročilých baterií. Otevírá výzkumné centrum a chystá pilotní linku pro solid-state akumulátory.
Hyundai se chce stát lídrem trhu
Jihokorejská automobilka Hyundai se připravuje na zásadní posun v oblasti akumulátorů pro elektromobily. Během CEO Investor Day 2023 společnost oznámila investici přes 9 miliard dolarů (přibližně 207 miliard Kč) do vývoje pokročilých baterií, včetně lithium-železo-fosfátových (LFP), nikl-kobalt-manganových (NCM) a zejména solid-state baterií. Ty jsou považovány za klíč k budoucnosti elektromobility, protože nabízejí vyšší energetickou hustotu a bezpečnost než tradiční Li-Ion baterie.
Tato masivní investice, která má Hyundai posunout v jeho ambici stát se lídrem v bateriových technologiích, nyní přináší konkrétní výsledky. Již 9. března Hyundai slavnostně otevře výzkumné centrum baterií nové generace v Uiwangu v Jižní Koreji. Zde také představí pilotní linku na výrobu plně polovodičových akumulátorů. Tato inovativní technologie, často označovaná za „svatý grál“ elektromobility, eliminuje kapalný elektrolyt a přináší výrazná zlepšení v oblasti výkonu a bezpečnosti.
Očekává se, že na slavnostním otevření se zúčastní významní hráči automobilového průmyslu, včetně zástupců General Motors, která nedávno posílila spolupráci s Hyundai. Právě zde by automobilka měla oficiálně představit novou řadu akumulátorů s názvem „Dream“, jež využívá technologii solid-state (plně polovodičového elektrolytu) a slibuje zásadní zlepšení výkonnosti a delších dojezdů u elektromobilů.
![Hyundai Ioniq 9 | foto: Hyundai](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fbackend.elektrickevozy.cz%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F11%2FIONIQ-9-1.jpg&w=3840&q=75)
Budoucnost elektromobility
Solid-state baterie jsou často označované jako přelomová technologie v oblasti elektromobility. Oproti tradičním lithium-iontovým bateriím nabízejí delší dojezd, rychlejší nabíjení a vyšší bezpečnost díky eliminaci kapalného elektrolytu, který bývá příčinou požárů u současných baterií.
Nasazení této nové generace baterií by mohlo znamenat zásadní změnu pro celý trh elektromobilů. Delší dojezd a efektivnější nabíjení mohou přilákat více spotřebitelů, což by urychlilo přechod na elektrická vozidla a podpořilo ekologické cíle snižování emisí. Do vývoje plně polovodičových baterií investují i další velcí hráči, jako Toyota nebo Mercedes-Benz, ale Hyundai se díky svému agresivnímu přístupu a vysokým investicím může stát lídrem v této oblasti.
Podle informací serveru Electrek plánuje Hyundai zahájit testování prototypů elektromobilů vybavených těmito novými bateriemi do konce roku 2025. Pokud budou testy úspěšné, masová výroba by mohla začít kolem roku 2030. Tento časový plán umožní společnosti důkladně otestovat a optimalizovat technologii před jejím uvedením na trh, což by mohlo zajistit její dominantní pozici v budoucnosti elektromobilů.
Autor článku
![Pavel Škopek - Redaktor](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fbackend.elektrickevozy.cz%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F11%2Fpavel-skopek-redaktor-585x798.jpg&w=3840&q=75)
Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.
Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.