Hyundai Ioniq 6 Long Range ujede až 614 km. Jaký dojezd dle WLTP mají ostatní verze?

  • Hyundai Ioniq 6 má oficiálně dojezd až 614 km dle WLTP
  • Jedná se samozřejmě o model ve verzi Long Range
  • Ovšem nejlepší spotřebu má naopak verze s kratším dojezdem
Hyundai Ioniq 6 zepředu

Hyundai Ioniq 6 je vrcholovým modelem jihokorejské automobilky | foto: Hyundai

Jihokorejský výrobce představil nový model Ioniq 6 včetně téměř všech parametrů již před třemi měsíci, nicméně teď jsme se dočkali podrobných čísel u všech variant, pokud jde o spotřebu a dojezd elektromobilu.

Elektromobil Hyundai Ioniq 6 má dojezd až 614 km

Oficiální čísla při představení vozu Hyundai Ioniq 6 hovořily o dojezdu hruba 610 kilometrů na jedno nabití. A nakonec nebyla daleko od pravdy. Podle normy WLTP zvládne tento futuristicky vyhlížející elektromobil ujet až 614 km. Jde pochopitelně o variantu Long Range s větší baterií a pohonem pouze jedné nápravy, přičemž při testu byla použita 18palcová kola, která mají menší odpor.

Pokud si budete pořizovat nový Ioniq 6 od Hyundai, tak byste měli vědět, jak si vedly také ostatní nabízené varianty. Nepřekvapivě nejdelší dojezd má Long Range verze se 77,4kWh baterií, u které je spotřeba 14,3 kWh/100 km. Nicméně pokud si vyberete pohon všech kol a větší 20palcová kola, počítejte s vyšší papírovou spotřebou 16,9 kWh/100 km a kratším dojezdem 519 km.

Nejlepší spotřebu má samozřejmě lehčí a méně výkonná verze Standard (nabízena jen s pohonem jedné nápravy – pozn. redakce) s menší 53kWh baterií. V řeči čísel je to 13,9 kWh/100 km dle normy WLTP a dojezd pak dosahuje 429 km, což je pořád výborná hodnota, se kterou se dá žít.

Varianty Hyundai Ioniq 6 a jejich spotřeba a dojezd

Varianty Hyundai Ioniq 6 a jejich spotřeba a dojezd | foto: Hyundai


Čtěte také: Tohle nepropásněte! Futuristický Hyundai Ioniq 6 bude exkluzivně k vidění v Česku


Co stojí za nízkou spotřebou a delším dojezdem?

Plně elektrický sedan Hyundai Ioniq 6 je jeden z energeticky nejhospodářnějších elektromobilů na světě. Za jeho nízkou spotřebu a delším dojezd vděčí především aerodynamickému vzhledu, díky kterému má aerodynamický odpor vzduchu jen 0,21, ale také čistokrevné 800V platformě E-GMP optimalizované pro maximálně efektivní elektrický pohon a ultra rychlé nabíjení. Za pouhých 15 minut umožňuje prodloužit dojezd až o 351 kilometrů. Nabití z 10 na 80 % trvá 18 minut.

„Od začátku vývoje modelu Ioniq 6 jsme se zaměřili na to, abychom vytvořili elektromobil s nejdelším dojezdem. Chceme se stát globálním lídrem v elektromobilovém segmentu, a proto jsme si stanovili závazek poskytovat majitelům našich modelů nejlepší možné elektromobilové výkony, a tím jim dopřávat skvělé zážitky z mobility,” řekl Jae Ho Huh, vedoucí Sub-Mid Project Management Center, Hyundai Motor Company.

Hyundai Ioniq 6 zezadu

Hyundai Ioniq 6 s dojezdem až 614 km dle WLTP | foto: Hyundai

Na český trh bude elektromobil Hyundai Ioniq 6 uveden na přelomu roku 2022/2023. Předpokládaná cena základní verze v zahraničí je nejméně 45 tisíc dolarů, tedy v přepočtu přes 1,1 milionu korun.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Hyundai Ioniq 6 Long Range ujede až 614 km. Jaký dojezd dle WLTP mají ostatní verze?

  • Hyundai Ioniq 6 má oficiálně dojezd až 614 km dle WLTP
  • Jedná se samozřejmě o model ve verzi Long Range
  • Ovšem nejlepší spotřebu má naopak verze s kratším dojezdem
Hyundai Ioniq 6 zepředu

Hyundai Ioniq 6 je vrcholovým modelem jihokorejské automobilky | foto: Hyundai

Jihokorejský výrobce představil nový model Ioniq 6 včetně téměř všech parametrů již před třemi měsíci, nicméně teď jsme se dočkali podrobných čísel u všech variant, pokud jde o spotřebu a dojezd elektromobilu.

Elektromobil Hyundai Ioniq 6 má dojezd až 614 km

Oficiální čísla při představení vozu Hyundai Ioniq 6 hovořily o dojezdu hruba 610 kilometrů na jedno nabití. A nakonec nebyla daleko od pravdy. Podle normy WLTP zvládne tento futuristicky vyhlížející elektromobil ujet až 614 km. Jde pochopitelně o variantu Long Range s větší baterií a pohonem pouze jedné nápravy, přičemž při testu byla použita 18palcová kola, která mají menší odpor.

Pokud si budete pořizovat nový Ioniq 6 od Hyundai, tak byste měli vědět, jak si vedly také ostatní nabízené varianty. Nepřekvapivě nejdelší dojezd má Long Range verze se 77,4kWh baterií, u které je spotřeba 14,3 kWh/100 km. Nicméně pokud si vyberete pohon všech kol a větší 20palcová kola, počítejte s vyšší papírovou spotřebou 16,9 kWh/100 km a kratším dojezdem 519 km.

Nejlepší spotřebu má samozřejmě lehčí a méně výkonná verze Standard (nabízena jen s pohonem jedné nápravy – pozn. redakce) s menší 53kWh baterií. V řeči čísel je to 13,9 kWh/100 km dle normy WLTP a dojezd pak dosahuje 429 km, což je pořád výborná hodnota, se kterou se dá žít.

Varianty Hyundai Ioniq 6 a jejich spotřeba a dojezd

Varianty Hyundai Ioniq 6 a jejich spotřeba a dojezd | foto: Hyundai


Čtěte také: Tohle nepropásněte! Futuristický Hyundai Ioniq 6 bude exkluzivně k vidění v Česku


Co stojí za nízkou spotřebou a delším dojezdem?

Plně elektrický sedan Hyundai Ioniq 6 je jeden z energeticky nejhospodářnějších elektromobilů na světě. Za jeho nízkou spotřebu a delším dojezd vděčí především aerodynamickému vzhledu, díky kterému má aerodynamický odpor vzduchu jen 0,21, ale také čistokrevné 800V platformě E-GMP optimalizované pro maximálně efektivní elektrický pohon a ultra rychlé nabíjení. Za pouhých 15 minut umožňuje prodloužit dojezd až o 351 kilometrů. Nabití z 10 na 80 % trvá 18 minut.

„Od začátku vývoje modelu Ioniq 6 jsme se zaměřili na to, abychom vytvořili elektromobil s nejdelším dojezdem. Chceme se stát globálním lídrem v elektromobilovém segmentu, a proto jsme si stanovili závazek poskytovat majitelům našich modelů nejlepší možné elektromobilové výkony, a tím jim dopřávat skvělé zážitky z mobility,” řekl Jae Ho Huh, vedoucí Sub-Mid Project Management Center, Hyundai Motor Company.

Hyundai Ioniq 6 zezadu

Hyundai Ioniq 6 s dojezdem až 614 km dle WLTP | foto: Hyundai

Na český trh bude elektromobil Hyundai Ioniq 6 uveden na přelomu roku 2022/2023. Předpokládaná cena základní verze v zahraničí je nejméně 45 tisíc dolarů, tedy v přepočtu přes 1,1 milionu korun.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."