Hyundai Ioniq 4 má konkurovat nejprodávanějšímu autu na světě

Pavel Škopek
Možná podoba Hyundai Ioniq 4 | foto: Beijing Hyundai
Možná podoba Hyundai Ioniq 4 | foto: Beijing Hyundai

Hyundai naznačuje příchod nového elektromobilu Ioniq 4, sportovního crossoveru mezi Ioniq 3 a 5. Očekává se debut v Číně s možností globální verze.

První informace o Hyundai Ioniq 4

Hyundai naznačuje příchod zcela nového elektromobilu, který by mohl zamíchat kartami v segmentu kompaktních SUV. Podle prvních oficiálních teaserů, které zveřejnil čínský Beijing Hyundai, jde o sportovně střižený crossover s čistě elektrickým pohonem. Přestože automobilka zatím nepotvrdila jméno, vše naznačuje, že by novinka mohla vyplnit mezeru mezi modely Ioniq 3 a Ioniq 5 a nést jméno Ioniq 4.

I přes silné maskování je podle serveru InsideEVs zřejmé, že jeho design vychází z konceptu Hyundai Ioniq Lifestyle SUV a kombinuje sportovní siluetu s vysokou stavbou crossoveru. Z teaseru je patrná dynamická linie střechy, robustní boky a zakrytá maska s aerodynamickým laděním.

Z hlediska rozměrů i pozice v nabídce by Ioniq 4 mohl konkurovat modelům jako Volkswagen ID.4 nebo Tesla Model Y, která je dva roky v řadě nejprodávanějším autem na světě. Očekává se, že využije platformu E-GMP, tedy stejný základ jako Ioniq 5 nebo Kia EV6. První technické informace sice zatím chybí, ale automobilka podle všeho cílí na mladší zákazníky žijící ve městě, kteří hledají sportovní vzhled i ekologický provoz.

Na míru čínskému trhu

Bližších technických informací nebo možná rovnou oficiálního představení bychom se mohli dočkat už na začátku května, v souvislosti s autosalonem v Šanghaji. Představení vozu zrovna v Číně by přitom nebylo náhodné – jde o klíčový trh, kde se Hyundai chce znovu prosadit právě skrze elektrifikaci.

Podle informací serveru TheKoreanCarBlog má model vzniknout pod hlavičkou společného podniku Beijing Hyundai, ve kterém podobně jako další světové automobilky Hyundai spolupracuje s místním partnerem. Jedná se o obvyklou a účinnou strategii, jak oslovit tamní zákazníky modely přizpůsobenými místním preferencím a zároveň využít výrobní zázemí přímo v regionu.

Pokud by zůstal Ioniq 4 omezený pouze pro čínský trh, byla by to škoda. O takový model by zcela jistě stáli i zákazníci v Evropě a na dalších trzích. Od globální verze lze nicméně očekávat drobné designové a technické úpravy, například ve výbavě nebo dojezdu. Ioniq 4 má potenciál stát se klíčovým modelem v segmentu dostupných elektromobilů s atraktivním designem. Naváže-li na úspěch Ioniq 5 a zároveň nabídne kompaktnější formát, mohl by výrazně rozšířit zákaznickou základnu Hyundai.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články