Japonská automobilka Toyota má na americkém trhu novou svolávací akci, která se týká modelu Corolla Cross Hybrid z prvních dvou modelových let výroby. Potřebuje totiž vyřešit problém se softwarem, který by mohl způsobit výpadek posilovače brzd při projíždění zatáček.
Takto chce svolat 42 199 vozidel z modelových let 2023 a 2024, která mohou mít vadný software pro protismykové jednotky. Tyto jednotky řídí jak tření, tak regenerativní brzdění a podle Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu mohou při sešlápnutí brzdového pedálu v zatáčce vyvinout nepřiměřený tlak brzdové kapaliny. To znamená menší brzdnou sílu, což může mít za následek delší brzdnou dráhu. Právě pocitu tvrdého pedálu si mohli řidiči všimnout.
Podle odhadů Toyoty má má tento softwarový problém 100 % svolávaných vozidel. Řídicí jednotka, která obsahuje vadný software, je součástí sestavy brzdy a ovladače, kterou dodává společnost Bosch. Podle Toyoty mají ovladače od stejného dodavatele s podobným softwarem některé její další modely. Automobilka ale ještě nepotvrdila, zda ke stejné ztrátě brzdného výkonu může dojít i u těchto dalších modelů.
Prodejci aktualizují software jednotky řízení smyku ve svých servisních centrech. Toyota bude zasílat majitelům uvedených modelů dopisy s upozorněním, ti mohou také kontaktovat zákaznický servis Toyoty. Problém se bohužel nedá vyřešit na dálku, jako umí například Tesla pomocí zasílání tzv. OTA updatů.
Toyota Corolla Cross Hybrid je historicky první SUV s označením Corolla, jde o nejprodávanější modelovou řadu světa. S hybridním pohonem jde o velice populární auto, které nestojí moc a má skvělou spotřebu i spolehlivost.
Japonská automobilka Toyota má na americkém trhu novou svolávací akci, která se týká modelu Corolla Cross Hybrid z prvních dvou modelových let výroby. Potřebuje totiž vyřešit problém se softwarem, který by mohl způsobit výpadek posilovače brzd při projíždění zatáček.
Takto chce svolat 42 199 vozidel z modelových let 2023 a 2024, která mohou mít vadný software pro protismykové jednotky. Tyto jednotky řídí jak tření, tak regenerativní brzdění a podle Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu mohou při sešlápnutí brzdového pedálu v zatáčce vyvinout nepřiměřený tlak brzdové kapaliny. To znamená menší brzdnou sílu, což může mít za následek delší brzdnou dráhu. Právě pocitu tvrdého pedálu si mohli řidiči všimnout.
Podle odhadů Toyoty má má tento softwarový problém 100 % svolávaných vozidel. Řídicí jednotka, která obsahuje vadný software, je součástí sestavy brzdy a ovladače, kterou dodává společnost Bosch. Podle Toyoty mají ovladače od stejného dodavatele s podobným softwarem některé její další modely. Automobilka ale ještě nepotvrdila, zda ke stejné ztrátě brzdného výkonu může dojít i u těchto dalších modelů.
Prodejci aktualizují software jednotky řízení smyku ve svých servisních centrech. Toyota bude zasílat majitelům uvedených modelů dopisy s upozorněním, ti mohou také kontaktovat zákaznický servis Toyoty. Problém se bohužel nedá vyřešit na dálku, jako umí například Tesla pomocí zasílání tzv. OTA updatů.
Toyota Corolla Cross Hybrid je historicky první SUV s označením Corolla, jde o nejprodávanější modelovou řadu světa. S hybridním pohonem jde o velice populární auto, které nestojí moc a má skvělou spotřebu i spolehlivost.