Huawei má svůj první automobil! Ujede přes tisíc kilometrů a je technologicky na špičce
- Čínská technologická společnost Huawei představila svůj první automobil
- Jde o plug-in hybridní SUV, které je napěchované těmi nejnovějšími technologiemi
- Pojďme společně přivítat Huawei Aito M5 a podívat se mu na zoubek

Čínský výrobce chytrých zařízení, který je známý převážně asi díky svým telefonům, před pár dny odhalil svůj první automobil. Na tom firma Huawei pracovala společně s výrobcem elektromobilů Seres. Samotný vůz pak nese jméno Huawei Aito M5, přičemž jde o plug-in hybridní SUV střední třídy a zároveň první model ze série Aito.
Huawei Aito M5 ve třech variantách
Dle informací z Huawei Central bude dostupný ve třech různých variantách, ty se liší primárně pohonem kol. Standardní verze bude disponovat pohonem zadní nápravy, její předprodejní cena je 250 tisíc jüanů, což je asi 868 tisíc korun. Lepší verze pak bude mít pohon všech kol, přičemž bude o 30 tisíc jüanů dražší. Nejdražší verze vyjde až na 320 tisíc jüanů (zhruba 1,1 milionu korun).
U každé varianty si pak lze vybrat až ze šesti nabízených barev exteriéru vozu (Ceramic white, Pine frost green, Ice crystal gray, Gilt black, Mihai blue a Azure blue) a tří barev interiéru (Ivory white, Polar night black a Agate brown). Barvy si pak můžeme nakombinovat naprosto nezávisle na sobě.
Samotný pohon vozu pak zajišťuje čtyřválec 1,5T společně s asynchronním střídavým motorem a synchronním motorem s permanentním magnetem. Ve výsledku se tak u nejvýkonnější vlajkové verze vozu dočkáme výkonu o 365 kW, u střední verze je to 315 kW.
https://youtu.be/1lnB8sK3mqg
Výkonnější jak McLaren?
Výkonný ředitel, Jü Čcheng-tung, u vozu vyzdvihuje jeho výkon v zatáčkách. Ten je prý lepší jak třeba u McLarenu. Zrychlení z 0 na 100 km/h pak vůz zvládne za 4,4 vteřiny, z 0 na 50 km/h je pak čas 1,9 vteřiny, což není na středně velké SUV vůbec špatné.
Model je vybaven baterií s kapacitou 40 kWh, přičemž její dobití z 20 na 80 % zabere při 7 kW rychlonabíjení 45 minut. Pomalé nabíjení pak může zabrat až 5 hodin. Elektřinu však lze získat i spalováním benzínu, kdy se dočkáme výkonu „dobíjení“ o 220 V. Dojezd nejdražšího modelu pak činí dle WLTC 1 102 km, NEDC zase uvádí 1 195 km.
Technologicky naprostá špička
Při navrhování a výrobě vozu byl kladen velký důraz na implementaci moderních technologií z dílen obou společností. Můžeme se tak těšit například na plnou integraci operačního systému Huawei Harmony OS. Díky tomu se má vůz stát součástí ekosystému značky. To však není zdaleka všechno.
V interiéru vozu nás čeká 15,9palcový displej s 2K rozlišením a HDR rozsahem. Rozhraní na displeji pak běží na systému Harmony OS, přičemž disponuje možností split-screen, 3D rozpoznáním obličeje, odemknutí vozu pomocí NFC čipu v hodinkách Huawei či automatickým přihlášením Huawei ID.

Čtěte také: Vývojový šéf firmy Huawei si dovolil kritizovat autopilota Tesly, následoval okamžitý vyhazov
Kromě toho je vůz vybaven také asistenčním systémem druhé úrovně, offline hlasovým asistentem a řadou dalších nových technologií. Díky umělé inteligenci počítající výkon se pak prý můžeme těšit na skvělou optimalizaci celého systému a také bezdrátové OTA aktualizace.