Od svého představení v roce 2017 se elektrický tahač Tesla Semi dostal do povědomí veřejnosti díky elegantnímu designu, ale především pokročilým technologiím a efektivitě pohonu, takže očekávání nebyla malá.
Teprve několik měsíců po uvedení na trh se ovšem novinka potýká s prvními komplikacemi, které vládní agentura NHTSA (Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu ve Spojených státech) nenechává bez odezvy. Celkem 35 kusů podléhá svolávací akci z důvodu chybného elektrického modulu parkovací brzdy, který bude nutné fyzicky vyměnit.
Jsme zvyklí, že svolávací akce nejsou pro Teslu nic nového a většinou se tímto způsobem řeší drobné chyby, které jsou běžně napraveny jedinou aktualizací softwaru. V případě premiérové „svolávačky“ elektrického tahače Semi jde o poněkud složitější situaci, která by ve výsledku skutečně mohla mít fatální následky.
Americká automobilka byla před nedávnem kontaktována společností Bendix Commercial Vehicle Systems s informací, že u ventilu Intellipark, který byl součástí parkovací brzdy, byla zjištěna velká chybovost.
Problém tkvěl v možném úniku vzduchu uvnitř jednotky, takže se řidič mohl mylně domnívat, že je parkovací brzda aktivovaná. Dle dostupných informací se tato konkrétní součástka celkem dostala do necelé tisícovky nákladních vozů, z čehož 35 patřilo Tesle.
Čtěte také: Tesla ví, jak dobrým řidičem jste. A podle toho vám nastaví cenu pojištění auta
Zpráva NHTSA uvádí, že společnost Bendix objevila tento problém na začátku února, načež Tesla strávila měsíc zkoumáním dopadu a rozsahu, který by tato komplikace měla na její vozidla.
Ke dni 24. března, kdy byla svolávací akce zahájena, automobilka nezjistila žádné případy, kdy by chyba parkovací brzdy vedla k nehodě nebo jakýmkoliv jiným škodám. Všech 35 vadných jednotek bude v servisu vyměněno za jednotky s lepšími vlastnostmi, u kterých by se porucha neměla opakovat.
Od svého představení v roce 2017 se elektrický tahač Tesla Semi dostal do povědomí veřejnosti díky elegantnímu designu, ale především pokročilým technologiím a efektivitě pohonu, takže očekávání nebyla malá.
Teprve několik měsíců po uvedení na trh se ovšem novinka potýká s prvními komplikacemi, které vládní agentura NHTSA (Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu ve Spojených státech) nenechává bez odezvy. Celkem 35 kusů podléhá svolávací akci z důvodu chybného elektrického modulu parkovací brzdy, který bude nutné fyzicky vyměnit.
Jsme zvyklí, že svolávací akce nejsou pro Teslu nic nového a většinou se tímto způsobem řeší drobné chyby, které jsou běžně napraveny jedinou aktualizací softwaru. V případě premiérové „svolávačky“ elektrického tahače Semi jde o poněkud složitější situaci, která by ve výsledku skutečně mohla mít fatální následky.
Americká automobilka byla před nedávnem kontaktována společností Bendix Commercial Vehicle Systems s informací, že u ventilu Intellipark, který byl součástí parkovací brzdy, byla zjištěna velká chybovost.
Problém tkvěl v možném úniku vzduchu uvnitř jednotky, takže se řidič mohl mylně domnívat, že je parkovací brzda aktivovaná. Dle dostupných informací se tato konkrétní součástka celkem dostala do necelé tisícovky nákladních vozů, z čehož 35 patřilo Tesle.
Čtěte také: Tesla ví, jak dobrým řidičem jste. A podle toho vám nastaví cenu pojištění auta
Zpráva NHTSA uvádí, že společnost Bendix objevila tento problém na začátku února, načež Tesla strávila měsíc zkoumáním dopadu a rozsahu, který by tato komplikace měla na její vozidla.
Ke dni 24. března, kdy byla svolávací akce zahájena, automobilka nezjistila žádné případy, kdy by chyba parkovací brzdy vedla k nehodě nebo jakýmkoliv jiným škodám. Všech 35 vadných jednotek bude v servisu vyměněno za jednotky s lepšími vlastnostmi, u kterých by se porucha neměla opakovat.