Nový generální ředitel Hondy oznamuje velkou změnu strategie výroby elektromobilů. Druhá největší japonská automobilka nyní hledá partnera (nebo partnery) s pokročilejší technologií, aby mohla posunout svou vlastní.
Honda patřila spolu s Toyotou k průkopníkům technologie hybridního pohonu, ale stejně jako její hlavní rival i ona nyní zaostává za ostatními výrobci automobilů, kteří masivně investovali do plně elektrických vozidel. Aby dokázal dohnat náskok, který získali ostatní, chce nový generální ředitel Hondy, aby se automobilka spojila s jinou společností, která má více zkušeností.
Toshihiro Mibe, který byl jmenován generálním ředitelem Hondy v dubnu tohoto roku, je bývalým šéfem výzkumu a vývoje, který pomohl Hondě udržet vztah s General Motors. Mibe chce, aby Honda byla do roku 2040 plně elektrická, i když její větší vozy mohou mít vodíkový palivový článek a nikoli baterii k ukládání elektřiny.
Čtěte také: Honda odhaluje svou elektrickou budoucnost, ve které s Evropou (ne)počítá
Právě teď má Honda v nabídce pouze jeden elektromobil, Honda e, který je dostupný pouze v Evropě a přes svůj skvělý design a mnoho kvalit není příliš oblíbený, protože má nízký dojezd. Japonský výrobce oznámil plány na uvedení 10 nových elektroaut v příštích 5 letech.
Otázka, se kterým výrobcem se Honda může spojit, aby urychlila vývoj, zatím nebyla zodpovězena. Logickým krokem by bylo spojit síly s jinou japonskou automobilkou – zástupci všech velkých japonských automobilek již zahájili jednání o spolupráci pod záštitou Japonské asociace výrobců automobilů (JAMA).
Než však dojde k dalším propojením s výrobci automobilů, Honda plánuje rozšířit své partnerství s General Motors. Stanoveným cílem partnerství Honda – GM je společně vyvíjet vozidla pro Severní Ameriku na základě společné platformy a sdílet elektrifikované, elektrické nebo spalovací pohonné jednotky.
Honda také posílila vazby na další automobilky, zejména Mazdu a Subaru, ale také Ford a Volkswagen a konkrétně se zaměřuje na elektrická vozidla a technologie autonomního řízení.
Nový generální ředitel Hondy oznamuje velkou změnu strategie výroby elektromobilů. Druhá největší japonská automobilka nyní hledá partnera (nebo partnery) s pokročilejší technologií, aby mohla posunout svou vlastní.
Honda patřila spolu s Toyotou k průkopníkům technologie hybridního pohonu, ale stejně jako její hlavní rival i ona nyní zaostává za ostatními výrobci automobilů, kteří masivně investovali do plně elektrických vozidel. Aby dokázal dohnat náskok, který získali ostatní, chce nový generální ředitel Hondy, aby se automobilka spojila s jinou společností, která má více zkušeností.
Toshihiro Mibe, který byl jmenován generálním ředitelem Hondy v dubnu tohoto roku, je bývalým šéfem výzkumu a vývoje, který pomohl Hondě udržet vztah s General Motors. Mibe chce, aby Honda byla do roku 2040 plně elektrická, i když její větší vozy mohou mít vodíkový palivový článek a nikoli baterii k ukládání elektřiny.
Čtěte také: Honda odhaluje svou elektrickou budoucnost, ve které s Evropou (ne)počítá
Právě teď má Honda v nabídce pouze jeden elektromobil, Honda e, který je dostupný pouze v Evropě a přes svůj skvělý design a mnoho kvalit není příliš oblíbený, protože má nízký dojezd. Japonský výrobce oznámil plány na uvedení 10 nových elektroaut v příštích 5 letech.
Otázka, se kterým výrobcem se Honda může spojit, aby urychlila vývoj, zatím nebyla zodpovězena. Logickým krokem by bylo spojit síly s jinou japonskou automobilkou – zástupci všech velkých japonských automobilek již zahájili jednání o spolupráci pod záštitou Japonské asociace výrobců automobilů (JAMA).
Než však dojde k dalším propojením s výrobci automobilů, Honda plánuje rozšířit své partnerství s General Motors. Stanoveným cílem partnerství Honda – GM je společně vyvíjet vozidla pro Severní Ameriku na základě společné platformy a sdílet elektrifikované, elektrické nebo spalovací pohonné jednotky.
Honda také posílila vazby na další automobilky, zejména Mazdu a Subaru, ale také Ford a Volkswagen a konkrétně se zaměřuje na elektrická vozidla a technologie autonomního řízení.