Hnusí se vám elektromobily? Smůla, do pěti let budou auta do zásuvky všude

  • Počet hybridních a čistě elektrických vozidel každoročně šplhá do nových milníků
  • Dva roky zpět byl jejich podíl na prodeji nových vozidel pouhých 8 %, letos téměř 50 %
  • I přes přetrvávající potíže s čipy se očekává další nárůst prodejů
Elektromobil Škoda Enyaq iV

Elektromobil Škoda Enyaq iV | foto: Škoda Auto

Po zemském povrchu se nyní pohybuje na 21 milionů hybridních a elektrických vozidel. Podle společnosti PwC se toto číslo má razantně navyšovat a již za pět let jich bude trojnásobek. Celkem se má jednat o 57 milionů vozidel bez čistě spalovacího ústrojí.

Elektromobily zažívají zlaté časy

Prodeje hybridních vozidel i těch čistě elektrických znatelně rostou. Také aby ne, když už dnes velké množství automobilek vozy na klasický spalovací motor bez elektrické dopomoci téměř nenabízí. Ve vyspělých zemích takových vozidel jezdí přes 10 milionů. A polovina z nich je pak čistě elektrických. Jen za minulý rok se zvýšila poptávka o téměř 80 %.

Nejen ve výrobě je premiantem Čína, přes 60 % světových prodejů se uskuteční právě zde. S vysokým počtem neustále se rozvíjejících modelů i automobilek na tomto trhu ale začíná být vcelku přetlak. Výběr se ale o to více lepší. Zajímavé kousky se pak dostávají i na západní trhy. I zde je čeká velmi slibná budoucnost.

Olife Energy a nabíjení elektromobilu

Olife Energy a nabíjení elektromobilu


Čtěte také: Jízda s plug-in hybridem může být ekologická i totálně šílená. Jak jezdíte vy?


I přes nedostatek čipů a časté zpomalení výroby se i letos čeká velký zájem o lokálně bezemisní vozidla, a to nejen z asijské části kontinentu. Lidé mají o elektromobilitě stále větší povědomí, infrastruktura se zlepšuje, ale i tlak od států vylepšit poměr ekologičtějších vozidel stále roste. Při velkém zájmu ale může dojít ke snížení dotací, aby státy na podpoře nezačaly prodělávat. Prvními takovými státy mohou být Velká Británie nebo Švýcarsko.

Nižší dotace nebo přísnější podmínky

Dříve vysoké dotace převyšující i 100 tisíc korun jsou dnes již poloviční a je možné, že tento trend směrem dolů bude i pokračovat. Na druhé straně, kde se má podpora zvyšovat, je například Česká republika. Fyzické osoby ještě stále čekají, mnohem více podnikatelů a menších firem ale nyní dosáhne na zajímavější dotace. Německo se podpory zatím snaží držet, ale je pravděpodobné, že podmínky pro její získání již nebude tak jednoduché dosáhnout.

Počet hybridů a elektromobilů za poslední dva roky stoupl o více než 400 %. Podíl se v Evropě blíží téměř padesáti procentům ze všech prodaných nových vozů. Hodnoty jsou to skoro neuvěřitelné a podle prognóz má podíl ještě dále výrazně růst. Uvidíme, kdo si za chvíli takovým tempem bude ještě pamatovat na své poslední čisté spalovací vozidlo.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Hnusí se vám elektromobily? Smůla, do pěti let budou auta do zásuvky všude

  • Počet hybridních a čistě elektrických vozidel každoročně šplhá do nových milníků
  • Dva roky zpět byl jejich podíl na prodeji nových vozidel pouhých 8 %, letos téměř 50 %
  • I přes přetrvávající potíže s čipy se očekává další nárůst prodejů
Elektromobil Škoda Enyaq iV

Elektromobil Škoda Enyaq iV | foto: Škoda Auto

Po zemském povrchu se nyní pohybuje na 21 milionů hybridních a elektrických vozidel. Podle společnosti PwC se toto číslo má razantně navyšovat a již za pět let jich bude trojnásobek. Celkem se má jednat o 57 milionů vozidel bez čistě spalovacího ústrojí.

Elektromobily zažívají zlaté časy

Prodeje hybridních vozidel i těch čistě elektrických znatelně rostou. Také aby ne, když už dnes velké množství automobilek vozy na klasický spalovací motor bez elektrické dopomoci téměř nenabízí. Ve vyspělých zemích takových vozidel jezdí přes 10 milionů. A polovina z nich je pak čistě elektrických. Jen za minulý rok se zvýšila poptávka o téměř 80 %.

Nejen ve výrobě je premiantem Čína, přes 60 % světových prodejů se uskuteční právě zde. S vysokým počtem neustále se rozvíjejících modelů i automobilek na tomto trhu ale začíná být vcelku přetlak. Výběr se ale o to více lepší. Zajímavé kousky se pak dostávají i na západní trhy. I zde je čeká velmi slibná budoucnost.

Olife Energy a nabíjení elektromobilu

Olife Energy a nabíjení elektromobilu


Čtěte také: Jízda s plug-in hybridem může být ekologická i totálně šílená. Jak jezdíte vy?


I přes nedostatek čipů a časté zpomalení výroby se i letos čeká velký zájem o lokálně bezemisní vozidla, a to nejen z asijské části kontinentu. Lidé mají o elektromobilitě stále větší povědomí, infrastruktura se zlepšuje, ale i tlak od států vylepšit poměr ekologičtějších vozidel stále roste. Při velkém zájmu ale může dojít ke snížení dotací, aby státy na podpoře nezačaly prodělávat. Prvními takovými státy mohou být Velká Británie nebo Švýcarsko.

Nižší dotace nebo přísnější podmínky

Dříve vysoké dotace převyšující i 100 tisíc korun jsou dnes již poloviční a je možné, že tento trend směrem dolů bude i pokračovat. Na druhé straně, kde se má podpora zvyšovat, je například Česká republika. Fyzické osoby ještě stále čekají, mnohem více podnikatelů a menších firem ale nyní dosáhne na zajímavější dotace. Německo se podpory zatím snaží držet, ale je pravděpodobné, že podmínky pro její získání již nebude tak jednoduché dosáhnout.

Počet hybridů a elektromobilů za poslední dva roky stoupl o více než 400 %. Podíl se v Evropě blíží téměř padesáti procentům ze všech prodaných nových vozů. Hodnoty jsou to skoro neuvěřitelné a podle prognóz má podíl ještě dále výrazně růst. Uvidíme, kdo si za chvíli takovým tempem bude ještě pamatovat na své poslední čisté spalovací vozidlo.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."