Nově jmenovaná německá vláda plánuje masivní podporu elektrifikace. Dle slibů se bude do roku 2030 na německých silnicích prohánět až 15 milionů vozů na elektrický pohon. Na základě rozhovoru, který poskytl budoucí CEO společnosti Bosch, má ale tento plán hned několik úskalí. Tím nejvýraznějším je neutuchající čipová polovodičová krize.
V nedávném rozhovoru pro magazín Focus vyjádřil Stefan Hartung své obavy z nedostatku čipů, které v současnosti pociťují skoro všechny automobilky. „Pojďme si to říct narovinu, čipová krize není za námi,“ řekl na úvod a dodal: „Celý německý průmysl se v současnosti obrovsky spoléhá na brzké navýšení zásob. Každý chybějící kus může znamenat o jeden vyrobený vůz méně. Toto téma zabere v roce 2022 hodně energie.“
Rozpovídal se také o cílech, které si stanovila jeho domovská vláda. Koalice tří stran slibuje až 15 milionů plně elektrických vozů provozovaných v Německu, Hartung však vidí problém jak v nedostatku čipů, tak i v poptávce po nich. Podle něj Němci stále nejsou na alternativní pohony připraveni. Nedostatek ale vidí ještě jeden. „Koneckonců, tohle všechno nevyžaduje pouze samotné materiály, baterie, nebo poptávku, velmi zásadně závisí popularita i na infrastruktuře.“
Poznamenal také, že elektřina, kterou budou elektromobily poháněny, musí být získávána z čistých zdrojů bez dalších negativních dopadů.
Nepřehlédněte: Prezident Zeman hovořil o elektromobilech. Vymyslel si „zákaz“ spalováků
Stefan Hartung se stane výkonným ředitelem společnosti už od 1. ledna 2022. Po 10 letech tak nahradí stávajícího šéfa Volkmara Dennera, který opouští Bosch, aby se mohl soustředit převážně na výzkum. Připomeňme, že právě německá společnost je největším dodavatelem pro automobilový průmysl.
Nově jmenovaná německá vláda plánuje masivní podporu elektrifikace. Dle slibů se bude do roku 2030 na německých silnicích prohánět až 15 milionů vozů na elektrický pohon. Na základě rozhovoru, který poskytl budoucí CEO společnosti Bosch, má ale tento plán hned několik úskalí. Tím nejvýraznějším je neutuchající čipová polovodičová krize.
V nedávném rozhovoru pro magazín Focus vyjádřil Stefan Hartung své obavy z nedostatku čipů, které v současnosti pociťují skoro všechny automobilky. „Pojďme si to říct narovinu, čipová krize není za námi,“ řekl na úvod a dodal: „Celý německý průmysl se v současnosti obrovsky spoléhá na brzké navýšení zásob. Každý chybějící kus může znamenat o jeden vyrobený vůz méně. Toto téma zabere v roce 2022 hodně energie.“
Rozpovídal se také o cílech, které si stanovila jeho domovská vláda. Koalice tří stran slibuje až 15 milionů plně elektrických vozů provozovaných v Německu, Hartung však vidí problém jak v nedostatku čipů, tak i v poptávce po nich. Podle něj Němci stále nejsou na alternativní pohony připraveni. Nedostatek ale vidí ještě jeden. „Koneckonců, tohle všechno nevyžaduje pouze samotné materiály, baterie, nebo poptávku, velmi zásadně závisí popularita i na infrastruktuře.“
Poznamenal také, že elektřina, kterou budou elektromobily poháněny, musí být získávána z čistých zdrojů bez dalších negativních dopadů.
Nepřehlédněte: Prezident Zeman hovořil o elektromobilech. Vymyslel si „zákaz“ spalováků
Stefan Hartung se stane výkonným ředitelem společnosti už od 1. ledna 2022. Po 10 letech tak nahradí stávajícího šéfa Volkmara Dennera, který opouští Bosch, aby se mohl soustředit převážně na výzkum. Připomeňme, že právě německá společnost je největším dodavatelem pro automobilový průmysl.