Nová podoba „hlaváku“ v Praze vám vyrazí dech! V hlavní roli Dánové a dřevo

Luboš Srb
  • Vlakové, hlavní nádraží v Praze za pár let nepoznáte
  • Přeměna bude naprosto radikální
  • Realizace je naplánována na rok 2028 a dále
Nová podoba hlavního nádraží v Praze
Nová podoba hlavního nádraží v Praze

Hlavní nádraží v Praze je už nějaký ten pátek místem, kam se člověk pomalu bojí vstoupit. Před budovou v parku jsou samí bezdomovci, v nádražní hale je zase problém se zatékající střechou a vzduchotechnikou.

Nový „hlavák“ bude radikální změnou

Architekti z dánského studia Henning Larsen Architects ze skupiny Ramboll zvítězili v mezinárodní soutěži, ve které Praha vybírala z celkem 26 návrhů toho, jak by se podoba hlavního nádraží mohla v příštích letech změnit. A že šlo o velice odvážný návrh, který nemá obdoby!

Nová vizualizace odhaluje, jakým způsobem se celé prostředí kolem „hlaváku“ (jak se hlavní nádraží v Praze přezdívá – pozn. redakce) změní. Nádražní hala bude mít novou podobu, z drtivé většiny půjde o dřevostavbu, pravděpodobně největší v celém Česku.

Budova bude vzdušná a má krásně zapadnout do okolního zeleného parku. Před ním bude nová tramvajová zastávka, kterou povedé nová linka od Muzea a bude se napojovat zpátky na původní linku vedoucí do centra.


Čtěte také: Praha chce vybírat poplatek za vjezd autem do centra. Zaplatili byste 200 korun?


Přestavba začne v roce 2028, vyjde na 2 miliardy korun

Nová podoba hlavního nádraží v Praze klade důraz na udržitelnost, mikromobilitu a navrácení života do Vrchlického sadů. Podívat se také můžete na první rychlou videoprohlídku na YouTube. Nyní má studio za úkol dopracovat svůj návrh do podoby architektonické studie a poté i projektové dokumentace. Předpokládá se, že přestavba začne v roce 2028, vyjít by měla na zhruba 2 miliardy korun.

„Jsme hrdí, že můžeme představit novou bránu do města, která bude srdečně vítat jeho obyvatele i návštěvníky. Krása zadání spočívala v jeho holistické povaze, která nás vyzývala k propojení jednotlivých oblastí do soudržného celku. Společně jsme se snažili co nejlépe propojit městský prostor a vytvořit jednotné a funkční místo,“ říká Jacob Kurek, ředitel Henning Larsen pro globální trh.

„Vítězný návrh precizně identifikuje současné problémy celého území a přináší na ně odpověď. Hodnoticí komisi zaujala harmonie mezi architekturou, urbanismem, krajinářstvím a dopravou, což má potenciál přinést cestujícím a obyvatelům Prahy mnohem transparentnější prostor, který pro ně bude příjemnější a pohodlnější,“ uvádí předseda hodnotící komise Jaroslav Wertig.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Luboš Srb - Šéfredaktor

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.


Komentáře


Nejnovější články