General Motors doplácí na výrobu elektroaut, ztráty se vyšplhaly do nesmyslných výšin
- Věhlasný koncern General Motors doplácí na výrobu elektromobilů
- Kvůli výrobní vadě v bateriích musí prodloužit zastavení produkce
- Celkové náklady na svolávací akci se odhadují na 2 miliardy dolarů

Továrna Orion v Michiganu neobnoví výrobu modelů Chevrolet Bolt EV a Chevrolet Bolt EUV minimálně do 29. října, což představuje další dva týdny navíc k již dříve prodlouženému období nečinnosti. Podle dostupných informací je důvodem nedostatek bateriových modulů po masivním stažení, které se týká výrobních vad u přibližně 142 000 kusů modelů Bolt EV a EUV.
General Motors hasí požár za miliardy
Automobilka General Motors v září oznámila, že závody LG Energy Solution v Holandsku a Hazel Parku v Michiganu obnovily výrobu bateriových článků a bateriových modulů s aktualizovanými výrobními postupy. Doufejme, že nové moduly pro stávající automobily i pro výrobu nových vozů budou k dispozici co nejdříve. Server Automotive News uvádí, že první náhradní moduly již byly některým prodejcům značky Chevrolet zaslány začátkem října a že výměna potrvá zhruba dva dny.
Dobrou zprávou pro General Motors je, že společnost dosáhla dohody s LG o nákladech na stažení baterií modelu Chevrolet Bolt. Očekává se, že jihokorejský dodavatel pokryje 1,9 miliardy dolarů z celkových dvou miliard. Podle agentury Bloomberg společnost GM uhradí téměř všechny náklady na svolání.

Čtěte také: Legendární Chevrolet Camaro prý brzy skončí, nahradí jej něco zcela nepochopitelného
Stručný přehled celé kauzy
Celá svolávací akce začíná 20. srpna 2021, kdy General Motors muselo stáhnout z trhu vozy, které obsahují výrobní vadu v lithium-iontových bateriových článcích společnosti LG Energy. Následuje hned několik reportovaných požárů a situace se rázem přiostřuje, zatímco majitelé vozů volají po okamžitém řešení. GM následně hlásí výměnu bateriových modulů nebo rovnou celých bateriových sad (říjen 2021).
V rámci zvýšené opatrnosti nesmí majitelé elektromobilů Chevrolet Bolt nabíjet nad 90 % kapacity baterie a taktéž nevybíjet vůz pod zhruba 30 %. Odhadovaná kapacita baterií, kterých se svolávačka týká, je mezi 9,2 až 9,4 GWh. Podobný případ zaregistrovala také automobilka Hyundai, která svolávala zhruba 82 000 elektrických vozů. Výroba bude obnovena nejdříve koncem října.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".