Výroba elektrického pickupu Ford F-150 Lightning má být výrazně snížena, informuje server CNBC. Výrobní linky zvolní pravděpodobně již od samého začátku ledna příštího roku. Proč se tak společnost Ford rozhodla?
Podle dostupných informací měl Ford až do této chvíle plánovat to, že v příštím roce bude ve své továrně Dearbornu v americkém státě Michigan vyrábět v průměru přibližně 3 200 vozů Ford F-150 Lightning týdně. Nyní to však vypadá, že se situace změnila. Podle mluvčího automobilky se výroba v příštím roce přizpůsobí současné poptávce po elektrickém pickupu.
Od ledna se v továrně bude vyrábět asi jen okolo 1 600 pickupů týdně. Výroba tak klesne přibližně na polovinu. Ani náhodou to však není první velkou změnou v Dearbornu. Tamní továrna již zažila například šestitýdenní přestávku během léta nebo kompletní zrušení třetí směny, které přišlo někdy v půlce října.
Čtěte také: Ford si registruje nové označení. Bude nový pickup konkurovat Cybertrucku?
Elektrické divizi Fordu se zkrátka problémy letos moc nevyhnuly. Společnost bude například realizovat svou továrnu na výrobu bateriových článků LFP v USA v mnohem menším měřítku, než bylo původně plánováno. Výstavba továrny na baterie pro elektrická užitková vozidla ve spolupráci s LG pak byla odložena úplně.
Co se týče výsledků americké automobilky Ford za 3. čtvrtletí 2023, elektrická divize vykázala ztrátu v hodnotě přibližně jedné miliardy eur. Podle společnosti je hlavním problémem malá poptávka po elektrických vozech, jelikož zákazníci nejsou ochotni si za ně oproti spalovacím vozům připlatit.
Výroba elektrického pickupu Ford F-150 Lightning má být výrazně snížena, informuje server CNBC. Výrobní linky zvolní pravděpodobně již od samého začátku ledna příštího roku. Proč se tak společnost Ford rozhodla?
Podle dostupných informací měl Ford až do této chvíle plánovat to, že v příštím roce bude ve své továrně Dearbornu v americkém státě Michigan vyrábět v průměru přibližně 3 200 vozů Ford F-150 Lightning týdně. Nyní to však vypadá, že se situace změnila. Podle mluvčího automobilky se výroba v příštím roce přizpůsobí současné poptávce po elektrickém pickupu.
Od ledna se v továrně bude vyrábět asi jen okolo 1 600 pickupů týdně. Výroba tak klesne přibližně na polovinu. Ani náhodou to však není první velkou změnou v Dearbornu. Tamní továrna již zažila například šestitýdenní přestávku během léta nebo kompletní zrušení třetí směny, které přišlo někdy v půlce října.
Čtěte také: Ford si registruje nové označení. Bude nový pickup konkurovat Cybertrucku?
Elektrické divizi Fordu se zkrátka problémy letos moc nevyhnuly. Společnost bude například realizovat svou továrnu na výrobu bateriových článků LFP v USA v mnohem menším měřítku, než bylo původně plánováno. Výstavba továrny na baterie pro elektrická užitková vozidla ve spolupráci s LG pak byla odložena úplně.
Co se týče výsledků americké automobilky Ford za 3. čtvrtletí 2023, elektrická divize vykázala ztrátu v hodnotě přibližně jedné miliardy eur. Podle společnosti je hlavním problémem malá poptávka po elektrických vozech, jelikož zákazníci nejsou ochotni si za ně oproti spalovacím vozům připlatit.