Ford si nechce nechat ujet vlak. Vyvíjí modulární platformy pro elektromobily
- Automobilka Ford má velké plány s elektrifikací svého portfolia
- Pracuje nejméně na 9 nových elektromobilech
- Klíčový je také vývoj nových elektrických platforem

Vlak s elektromobilitou už se dávno rozjel a kdo do něj nenaskočí hned, může toho v budoucnu litovat. Vše přitom začíná u plánů a slibů, ale jako neméně důležitá se jeví i vlastní ryze elektrická platforma pro elektromobily, kterou má zatím jen pár automobilek. Ford chce mít nejméně dvě takové modulární platformy.
Podle serveru Reuters si nechce americká automobilka Ford nechat utéct konkurenci v podobě Volkswagenu či General Motors, což jsou společnosti, které už mají nebo plánují různé čistě elektrické platformy, na kterých mají vznikat všechny nové elektromobily. A čerpat z toho výhody, které například modularita přináší.
Ford bude mít vlastní platformy pro elektromobily
Ford pracuje na dvou elektrických platformách, přičemž výhodou má být snadné sdílení komponent jako je elektromotor či baterie. Jedna z platforem se objeví u menších aut a crossoverů, druhá pak u pickupů a SUV. Americká firma už dříve uvedla, že do elektrifikace investuje 22 miliard dolarů do roku 2025.
Čtěte také: Ford představil super-elektromobil. Má 7 elektromotorů s výkonem 1400 koní!

V roce 2023 má dorazit platforma GE2, která by měla být vyhrazena pro nové SUV modely značky Ford a Lincoln. Nicméně objevit by se mohla i u sportovnějšího Mustangu kupé a nového Mustangu Mach-E. Později v roce 2025 by pak měla dorazit platforma TE1, která bude určena pro pickupy, například druhou generaci modelu F-150 Lightning.
Ve hře jsou i platformy od Volkswagenu a Rivianu
Kromě toho Ford plánuje využít také modulární čistě elektrickou platformu MEB od Volkswagenu, a to pro evropské modely. Už dříve automobilka řekla, že do roku 2030 budou všechny vozy v Evropě plně elektrické. V současné době je v plánu nejméně 9 nových elektromobilů do velikosti crossoveru a nejméně 3 pickupy, dodávky a větší SUV. Využít také může Ford platformu od Rivianu, do kterého už dříve zainvestoval.
Autor článku

Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.
Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.