Firma Lightyear odhalila své solární auto s dojezdem až 725 kilometrů

Za startupem Lightyear stojí skupina studentů z Technické Univerzity v Eindhovenu, kteří již mají zkušenosti z mezinárodních soutěží vozů na solární pohon.

Mají tedy dostatek zkušeností, aby si mohli troufnout na vývoj komerčního automobilu, který bude poháněn právě solární energií. Automobil do provozu je ovšem přeci jen něco malinko jiného, než vůz, který má za úkol se účastnit soutěží.

Lightyear One je od pohledu silně podřízen zákonům aerodynamiky, která má maximalizovat efektivitu. Podle slov Lexe Hoefsloota, CEO firmy, je obrovská výzva dosáhnout dojezdu 725 kilometrů s relativně malou baterií (blíže nespecifikované kapacity).

Vůz je pětimístný a elektromotory budou schované v kolech. Vývojáři se neženou za nějakými extrémními výkony, ale i tak se má akcelerace z nuly na 100 odehrát během deseti sekund.

Lightyear One půjde dobíjet i z běžné zásuvky či nabíječky výkonem až 60 kW. Vysoce účinné panely, které mají mít o 20 % větší efektivitu než běžně používané. Za běžných podmínek mají tyto panely zvládat dobít za hodinu tolik energie, kolik je potřeba k ujetí 12 kilometrů. K prvním zákazníkům se vozy dostanou v roce 2021 a cena je lidových 3,8 milionu korun za kus.

Zdroj: electrek

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Firma Lightyear odhalila své solární auto s dojezdem až 725 kilometrů

Za startupem Lightyear stojí skupina studentů z Technické Univerzity v Eindhovenu, kteří již mají zkušenosti z mezinárodních soutěží vozů na solární pohon.

Mají tedy dostatek zkušeností, aby si mohli troufnout na vývoj komerčního automobilu, který bude poháněn právě solární energií. Automobil do provozu je ovšem přeci jen něco malinko jiného, než vůz, který má za úkol se účastnit soutěží.

Lightyear One je od pohledu silně podřízen zákonům aerodynamiky, která má maximalizovat efektivitu. Podle slov Lexe Hoefsloota, CEO firmy, je obrovská výzva dosáhnout dojezdu 725 kilometrů s relativně malou baterií (blíže nespecifikované kapacity).

Vůz je pětimístný a elektromotory budou schované v kolech. Vývojáři se neženou za nějakými extrémními výkony, ale i tak se má akcelerace z nuly na 100 odehrát během deseti sekund.

Lightyear One půjde dobíjet i z běžné zásuvky či nabíječky výkonem až 60 kW. Vysoce účinné panely, které mají mít o 20 % větší efektivitu než běžně používané. Za běžných podmínek mají tyto panely zvládat dobít za hodinu tolik energie, kolik je potřeba k ujetí 12 kilometrů. K prvním zákazníkům se vozy dostanou v roce 2021 a cena je lidových 3,8 milionu korun za kus.

Zdroj: electrek

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."