Firma Aiways si patentovala automatického nabíjecího robota

Nabíjení elektromobilů je podobné jako tankování tekutých paliv. Ale znáte to… Vždycky to může jít jednodušeji a pohodněji.

Robot Carl od firmy Aiways | foto: Aiways

TIP: Electrify America vybuduje automatickou dobíjecí stanici s robotickou rukou

Čínský Aiways se zabývá nejen výrobou elektromobilů, ale teď už i nabíjecích robotů. Nedávno si firma zaregistrovala sedm patentů a její první nabíjecí robot se jmenuje CARL. Má vlastní baterii o kapacitě buď 30 nebo 60 kWh a může tedy fungovat do jisté míry nezávisle.

V praxi CARLovy služby vypadají tak, že řidič zaparkuje auto někde v dosahu robota a pomocí aplikace “požádá” CARLa a dobití vozu. S pomocí kamer a GPS robot najde auto a měl by sám zahájit dobíjení. Dle firmy by dobití na 80 % mělo zabrat zhruba 50 minut. Poté CARL buď pokračuje k dalšímu autu nebo se dojede sám dobít na svoji základnu.

Koncept to rozhodně není špatný, ale uvidíme, jak bude fungovat v realitě. Přeci jen každý elektromobil má dobíjecí zásuvku malinko jinak udělanou a i jen zasunout konektor vyžaduje kolikrát i trochu síly.

zdroj: electrive

Související

    0

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Firma Aiways si patentovala automatického nabíjecího robota

Nabíjení elektromobilů je podobné jako tankování tekutých paliv. Ale znáte to… Vždycky to může jít jednodušeji a pohodněji.

Robot Carl od firmy Aiways | foto: Aiways

TIP: Electrify America vybuduje automatickou dobíjecí stanici s robotickou rukou

Čínský Aiways se zabývá nejen výrobou elektromobilů, ale teď už i nabíjecích robotů. Nedávno si firma zaregistrovala sedm patentů a její první nabíjecí robot se jmenuje CARL. Má vlastní baterii o kapacitě buď 30 nebo 60 kWh a může tedy fungovat do jisté míry nezávisle.

V praxi CARLovy služby vypadají tak, že řidič zaparkuje auto někde v dosahu robota a pomocí aplikace “požádá” CARLa a dobití vozu. S pomocí kamer a GPS robot najde auto a měl by sám zahájit dobíjení. Dle firmy by dobití na 80 % mělo zabrat zhruba 50 minut. Poté CARL buď pokračuje k dalšímu autu nebo se dojede sám dobít na svoji základnu.

Koncept to rozhodně není špatný, ale uvidíme, jak bude fungovat v realitě. Přeci jen každý elektromobil má dobíjecí zásuvku malinko jinak udělanou a i jen zasunout konektor vyžaduje kolikrát i trochu síly.

zdroj: electrive

Související

    0

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."