Fiat Pandina bude opravdu ultralevný elektromobil. Co už o něm víme?

Matouš Vrchota
  • Fiat prodlužuje životnost modelu Panda, a tak musel přijít se záložním plánem
  • Novým malým a levným elektromobilem se stane Fiat Pandina
  • Vychází ze stejného základu jako Citroën ë-C3
Fiat Concept Centoventi
Fiat Concept Centoventi

Skupina Stellantis plánuje uvést na trh nový malý elektromobil. Půjde o vůz značky Fiat a dostane označení Pandina. Technikou půjde o základ vozu Citroën ë-C3. Často bývá pravidlem, že se vozy se stejnou technikou montují na totožných výrobních linkách. To by mohl být případ i tohoto model. Výrobce aut se ale nechce zaměřit pouze na jednu továrnu.

Panda žije dál. Elektřinu obslouží Fiat Pandina

Elektromobil Fiat Pandina se má podle vyjádření ředitele skupiny montovat rovnou ve třech lokalitách. Jisté jsou továrny v Brazílii a v Maroku, přidat by se měla i srbská továrna v Kragujevaci. Ta ale musí nejdříve projít omlazovací kúrou. Spekulovalo se, zda Stellantis využije výrobní linky na Slovensku, odkud sjíždí „dárce“ technologie, sourozenec značky Citroën.

Vůz by se měl postavit do důležité kategorie elektromobilu s cenovkou do 25 tisíc eur. Dlouho se očekávalo, že tuto roli převezme významný model značky, Fiat Panda. Jelikož ale úprava znění omezení u emisní normy Euro 7 dovolí výrobu spalovací Pandy nejméně do roku 2027, potřeboval Fiat přijít s náhradním plánem. Výsledkem je tudíž model Pandina.

Oficiální představení modelu se očekává 11. července příštího roku. Kromě bateriové elektrické verze by se měl vyrábět i v hybridním provedení.

Citroën ë-C3 elektromobil
Citroën ë-C3 elektromobil

Čtěte také: Elektrický koncept Fiat Centoventi nabízí dojezd až 500 km


Podmaní si levné elektromobily evropský trh?

Základní cenovka by se měla pohnout až na hranici 15 tisíc eur. Ta by se ale měla týkat hybridu. Očekávaný rozsah ceny elektrické verze je mezi 20 a 23 tisíci eur. Není náhodou, že stejné cenové rozmezí je nastaveno i u Citroënu ë-C3. Vozy sdílí stejný dojezd na hranici 200 kilometrů. Citroën se na trh dostane počátkem příštího roku. Stellantis věnoval velké úsilí sestavě platformy pro malé elektromobily, e-CMP. Cílem bylo nejen vytvořit dedikovanou platformu, ale také snížit a optimalizovat výrobní náklady.

Na této platformě, která dostala produkční název CMP Smart Car, by chtěl Stellantis postavit až sedm modelů. Model ë-C3 je tak jejím prvním zástupcem. Kromě Fiatu by se měly přidat i modely Opelu, pravděpodobně by mohlo jít o příští generaci modelu Crossland. Vozy se mají vyznačovat délkou do čtyř metrů. Všechny by měly koncepčně vycházet z návrhu Centoventi, který byl poprvé představen na autosalonu v Ženevě v roce 2019.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články